Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har folk tips på tunna sköna byxor + väst att träna hund i? Behöver klara av att följa med i sökskogen bla och måste finnas i Stooooora storlekar dessutom.

Har kikat lite på Stormbergs Vistdal byxor men är litet osäker för att det ser lite prassligt ut. Men det verkar vara en av få som har 4xl och därikring tyvärr :/

Kikat lite åt Pinewoods väst Dog Sports också. Känns kanske något i överkant prismässigt för en väst men den rödsvarta är ju dösnygg! Osäker på hur tunn den är bara, behöver ha något med bra fickor som jag ändå inte dör av värmeslag i under sommarhalvåret.

Har folk tips på tunna sköna byxor + väst att träna hund i? Behöver klara av att följa med i sökskogen bla och måste finnas i Stooooora storlekar dessutom.

Har kikat lite på Stormbergs Vistdal byxor men är litet osäker för att det ser lite prassligt ut. Men det verkar vara en av få som har 4xl och därikring tyvärr :/

Kikat lite åt Pinewoods väst Dog Sports också. Känns kanske något i överkant prismässigt för en väst men den rödsvarta är ju dösnygg! Osäker på hur tunn den är bara, behöver ha något med bra fickor som jag ändå inte dör av värmeslag i under sommarhalvåret.

Har du kollat Engelsons postorder? Jag köper nästan alla mina arbetskläder där, de är bra och förhållandevis billiga.

Jo det var från dem jag beställde senast, jackan passade men byxorna var för små trots att de var största storlek på herr, måttangivelserna stämde tyvärr inte :( Kunde med stor möda stänga dem men att röra sig i dem var inte att tänka på. Jackan är dessutom nästan svårknäppt nertill, tur att det är dubbel dragkedja

Jo det var från dem jag beställde senast, jackan passade men byxorna var för små trots att de var största storlek på herr, måttangivelserna stämde tyvärr inte :( Kunde med stor möda stänga dem men att röra sig i dem var inte att tänka på. Jackan är dessutom nästan svårknäppt nertill, tur att det är dubbel dragkedja

Tråkigt, jag har aldrig haft något sådant problem där.

Har du kollat på typ Jula el Biltema? De har ju mycket arbetskläder och är inte svindyra. Ibland kan man ha tur på jaktbutiker, jag och partnern köpte varsitt jaktställ på Erätukku i höstas, 1000kr för både jacka och byxor (i vattentätt funktionsmaterial!). De har gigantiska storlekar verkar det som, jag tog XS som nästan är lite stort och partnern L vilket han inte haft på många år.

Andra affärer är ju XXL och Stadium Outlet där man kan göra fynd.

Tråkigt, jag har aldrig haft något sådant problem där.

Har du kollat på typ Jula el Biltema? De har ju mycket arbetskläder och är inte svindyra. Ibland kan man ha tur på jaktbutiker, jag och partnern köpte varsitt jaktställ på Erätukku i höstas, 1000kr för både jacka och byxor (i vattentätt funktionsmaterial!). De har gigantiska storlekar verkar det som, jag tog XS som nästan är lite stort och partnern L vilket han inte haft på många år.

Andra affärer är ju XXL och Stadium Outlet där man kan göra fynd.

Hm spännande, ovan nämnda butiker har jag ju varit inne i och aldrig hittat mer än xxl typ :/

Nu vill jag ha tips! Halvstryp, gärna ganska brett, i rosa, strl 35-40 typ.

@Red_Chili Visst brukar du beställa från någon/några vinthundsbutiker utomlands? Hur funkar det? Har ju sett massa fina halsband där :love::love::love:

Åh, jag är såå glad! Jag har en halvkombi-bil, med tröskel och lutande lucka = svår att hitta en hög bur till. Nu när familjen ska utvidgas med en hund av större ras än nuvarande behöver alltså buren bytas ut. Jag var inställd på att behöva måttbeställa en bur själv, men har lyckats hitta en bur som en annan har måttbeställt och som passade perfekt i min bil! Dessutom kostade den bara 1000 kr :up: :D
11192595_907173015987439_782628462_n.jpg

Det råkade passa bra att få med en del till hunden när min bror beställde från grossisten, så det blev en rätt lång lista. Som tur var krympte den betydligt när vi gått igenom minsta beställningscentral, 10 eller 25 godispåsar eller 5 liggdynor blir för mycket på en gång. Men i stället för att betala för en del träningar skänker deltagarna priser till prisbordet på t ex DM så ett par prylar kommer att hamna där.

5 klickrar blev det däremot. Hade funderat på 2-3 för att ha större chans att hitta en snabbt, men jag skulle tro att två av de tre som var svarta hamnar på prisbordet
3 "ofyllda" tygdjur. Valde möjligen fel av två varianter, de häst har stort huvud med pip i, jag trodde det var en mer helplatt modell med pip i svansen. Söta är de i alla fall! En av dem hamnar nog på prisbordet.
En reflexväst och 2 reflexflärpar att fästa i halsband eller liknade. Har haft en likadan väst tidigare så jag vet att den sitter bra, men kardborren har gett upp och jag ides inte byta fler. Insåg när jag fick den nya att det var väldigt stor skillnad på hur bra den reflekterade så i fortsättningen kommer jag att byta oftare.
4 låga koner
En stor supertorkduk
En aktivitetsleksak "dispensingpickle pocket, bara för att jag blev nyfiken på vad det egentligen var. Visade sig vara en plastgrej med skåror att stoppa godis i. Hunden tycker den är både spännande och läskig och såg rätt rolig ut när hon skulle bära den. Jag vet inte om det är konsistensen eller någon doft hon reagerar på, men plasten känns inte som vanlig plast. Tusan vet vad vi ska ha den till...
En dekal
En burk plaqueoff

Och så den stora grejen som jag väntade på med spänning, en klövjeväska med löstagbara väskor! Jag var väldigt osäker på storleken, den är lite lång men sitter för övrigt bra inspänd så mycket det går. Hunden (20 kg jaktgolden) brukar oftast hamna mellan storlekar så jag tror inte det är lätt att hitta någon som sitter bättre. Jag köpte den inte med tanke på det, men hunden har sträckt böjsenor i baktassarna och är under rehab (4mån i koppel hittills), 3 senor läker OK, men en har hon förmodligen lyckats dra upp, den är i alla fall inte OK. Rehab blev intresserade när jag nämnde att jag köpt en klövjeväska och tänker lägga in den i rehabplanen. Hittills har vi gått med bara selen en promenad om dagen.

@mazariin Snygga brallor! :up: Är supernöjd med mina från Fritidsfabriken också :)

KL

Är lite sugen på att testa den här selen från Trixie, någon som klämt och känt på den? Lilleman börjar växa ur sin valpsele och den Ladda hade när hon var typ 15 veckor är för liten :meh: Den hon hade efter det kniper lite i armhålorna på honom.

16717059-LMGAM.jpg

Grizzly ska sluta sälja Rukka Form-selarna så nu måste jag hitta en ersättare! Pricken har Rukkas sele och den är to die for. Nu skulle tiken få en likadan, men dom finns bara kvar i L överallt :( Ja, jag måste ha en rosa. Har tittat lite på Planet Pet's sele som finns hos Animail, någon som vet något om den? Alternativt någon som har något förslag? Mina krav är att dom inte ska gå högt upp i halsen, inte ligga i armhålorna, har hyfsat breda band, ha superbra passform!

Ska få hjälp av en vän att sy en sele till Aysu. Sitter nu och funderar på färger...

Det ska bli en sele i den här stilen:
49431_1311008001.jpg

Den ska dock sitta på Aysu, som är guldfärgad. Jag gillar grönt på henne, men Wahidahs sele är grön och jag vill ha en "egen" färg till Aysu. Jag gillar inte rött och rosa och vill inte ha blått på henne heller, tror jag.

Nu funderar jag på något så knasigt som att ha en sele med mycket vitt på... Hon behöver ju inte ha den selen när det regnar och hon hatar(!) att smutsa ner sig, så den borde ju inte bli allt för ful allt för fort? Eller är det korkat att ens tänka tanken på en vit sele?
Det jag fastnat mest för hittills är det här tyget som jag tänker mig med svart band:
40491

Fast samtidigt vill jag ha färg. Massor av färg. Tror jag. Jag vet inte.

Vad tycker ni? :D

Här ser man Aysus färg bra och hur hon ser ut i Wahidahs gröna sele:
Min_fina_tok.jpg

@RedChili Jag tycker hon ska ha turkost! Eller någon annan stark färg. Kanske vinrött? Inte rosa eller klarrött i alla fall, det skär sig nog. Fast kornblått hade varit bra snyggt det med, så jag tycker du ska omvärdera din åsikt om blått ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
800
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
492
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur