Det är det jag har hittat. Får helt enkelt satsa på detDogmania har ett koppel (eller två olika storlekar) med expander, som även går att ha /knäppa runt midjan - EQdog jogging leash. vet dock inte hur det är
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är det jag har hittat. Får helt enkelt satsa på detDogmania har ett koppel (eller två olika storlekar) med expander, som även går att ha /knäppa runt midjan - EQdog jogging leash. vet dock inte hur det är
EzyDog har ett som heter Road Runner LeashEftersom jag fick så himla mycket bra svar på min senaste prylefterlysning testar jag igen.
Koppel med resår/expander som man kan koppla direkt runt höften, dvs utan att ha ett höftbälte? Jag har hittat EN variant som ser vettig ut, men det borde finnas fler?
Tänkte ha det när jag springer med gamla hunden, hon hör ju typ nada, så när vi möter någon är det bäst att hon är i snöre. Inte för att hon bryr sig, men ja ni vet, av hänsyn. Grejen är att vi redan har ett höftbälte som min sambo brukar ha, och med ett sånt här enkelt allt-i-ett skulle vi kunna ha det även på fjällvandring när man inte vill ha extra tjocka höftbälten.
Eftersom jag fick så himla mycket bra svar på min senaste prylefterlysning testar jag igen.
Koppel med resår/expander som man kan koppla direkt runt höften, dvs utan att ha ett höftbälte? Jag har hittat EN variant som ser vettig ut, men det borde finnas fler?
Den ser en storlek för stor ut - minst
Hittade ett begagnat men knappt använt Hurttatäcke av den nya modellen så var tvungen att köpa och se ifall det kanske skulle passa corgin. Men det var nog tältvarning på bakdelen på det här också, så nu funderar jag om det kanske går att sy in lite eller om ja ska sälja det vidare igen.. (Hunden ger mej onda ögat, tydligen INTE OKEJ att bli utsatt för både veterinärbesök och klädprovning på samma dag.. )
Den ser en storlek för stor ut - minst
Ah och jag som tyckte den va kort neråt sidorna (men alltså rätt lagom åt min kortbening) - fast å andra sidan har hon stl 35Den är storlek 45, precis lagom i rygglängd men i övrigt för stor. Stl 40 blir för kort. Vårt vanliga problem med andra ord.
Ah och jag som tyckte den va kort neråt sidorna (men alltså rätt lagom åt min kortbening) - fast å andra sidan har hon stl 35
Jag kommer kaanske få hem liten hund som faktiskt kan ha vanliga selar osv. Fatta vad kul!
Selen som jag sett att hon har i dagsläget är jag inte jätteförtjust i, så nu roar jag mig med att kolla vad det finns i affärerna som kan bli bättre. Jag gillar verkligen Hurttas "uppdaterade Y-sele" och det blir nog till att testa den på henne. Frågan är bara vilken färg...
Jag kan inte bestämma mig för om den här färgen är jättesnygg eller jätteful.... Vad tycker ni?
Annars funderar jag på någon av de här:
Hunden i fråga är en tik som i dagsläget (vad jag vet) bara har svartvit utrustning, jag vill ha färg på henne, för hon kan ha färg! Samtidigt är inte rosa något jag egentligen gillar... Hade första selen varit lila och en nåågot mörkare grön så hade jag haft ett lätt val. Finns det kanske någon liknande sele i sådana färger som jag inte sett?
Har du testat Buster-täckena ? Dom är rätt korta på sidorna i jämförelse med längden. Dock är dom åt det lite smalare hållet och nog kanske inte för allt för kraftigt byggda hundar. Men kika på domJaa, måste säga att det är snäppet krångligare att hitta passande täcken åt corgin än vad det var åt heelern, något mer normala proportioner där!
Har du testat Buster-täckena ? Dom är rätt korta på sidorna i jämförelse med längden. Dock är dom åt det lite smalare hållet och nog kanske inte för allt för kraftigt byggda hundar. Men kika på dom
Och jag som är påväg att köpa en Zero DC för att jag tycker Hurtta-selen rörde sig så otroligt mycket. Den åker liksom helt snett, och att fästa kopplet där fram i ringen fungerar inte för fem öre, bara selen som rör sig. Men en mindre strl fick jag inte på honom. :/Jag har två av den nya modellen och de sitter betydligt bättre än e förra Y-selarna! Har även en Zero DC och den sitter ännu bättre. Dock så tycker jag att DC selen rör sig mer än vad Hurtta selarna gör. Men båda är absolut värda sitt pris!
Efterlysning:
Söker något ställe på nätet där man kan hitta halvstryp som är rejält breda med ordentliga spännen/ringar. Det är nämligen så att jag innehar ett koppel, som egentligen är ett grimskaft för hästar. Detta stycke lina har en pistolhake som heter duga. Den är inte tung, men stor, vilket gör att om man fäster det i ett vanligt halsband så ser det ut som att man lika bra kunde haft ett stort hänglås fastsatt i en sytråd, om ni förstår vad jag menar, det ser helt enkelt hur skevt ut som helst. Så nu söker jag ett halvstryp som, precis som grimskaftet, helt enkelt är något helt i hästväg sas. Är inte intresserad av kedjehalsband och liknande utan helst något brett i nylon, behöver inte vara dekorativt utan vanligt enkelfärgat, helst svart. Önskar även att det är jämntjockt hela vägen. Halsband som är vinthunds-inspirerade tenderar att vara breda på mitten och sen smala på kanterna vid spännet, men det är jag inte intresserad av.
Om jag inte missminner mig så har Jokke haft något rejält brett nylonhalsband i sitt sortiment där det kunde fungera både som fast och som halvstryp, men det verkar ha utgått vad jag kan se iaf.
Jag har det från Hööks och ringen är inte nämvärt stor tycker jag. Mer "normal"