Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yes, nu kom min Zero Dc Short sele till Polly och den verkar sitta perfekt :) Blev även glatt överraskad av materialet som är superlätt och verkar vara av sådan sort att det inte ska bli dyblött :)
2015-04-27 13.21.31 by
Alltså jag funderar ju på en sån, har inte fått svar från Dogmania. När du kikar i storlekstabellen för det mått som står för bröstkorgen på din strl, är det minsta måttet verkligen det minsta? :p Om du förstår hur jag menar.
Min skrutt är ca 72 cm runt om man drar åt måttbandet så pälsen plattas ut liksom. Står att 75 är minsta måttet på L, som han nog behöver för att få den över huvudet :(

För att fortsätta på temat selar. Amoken eller MR-koppel sele? Någon som testat någon av dom? Är ju mest sugen på Zero DCn, men om måtten inte stämmer så lutar det åt någon av de andra två.

Alltså jag funderar ju på en sån, har inte fått svar från Dogmania. När du kikar i storlekstabellen för det mått som står för bröstkorgen på din strl, är det minsta måttet verkligen det minsta? :p Om du förstår hur jag menar.
Min skrutt är ca 72 cm runt om man drar åt måttbandet så pälsen plattas ut liksom. Står att 75 är minsta måttet på L, som han nog behöver för att få den över huvudet :(

Hm - bröstmåttet på min hund är 46 cm och selen är enligt tabell ställbar mellan 45-65. Jag fick dra åt rätt mycket, men jag skulle säkert kunna dra åt några centimeter till med lite pillande - lite pill blir det då det är en tunnel där remmen går in i och den delen man reglerar med sitter nu inuti den tunneln på min nu när jag har kortat av ordentligt. Men man reglerar på båda sidor, så det gör det lite enklare :) Jag tror nog att du kan dra åt 3 cm extra om det skulle behövas - det är liksom bara 1,5 cm på var sida. Väl värt att ta hem och prova och skulle det inte gå, så är det fri retur i alla fall.

Jag är väldigt nöjd med mina Amokenselar. Jag har hitintills köpt fem stycken reflexselar, två vardera till mina finska lapphundar och en till grannens lapska vallhund. Varför mina hundar har två selar är för att de har så pass kraftig underull och krage under vinterhalvåret och de behöver då ha en respektive två större storlekar än under sommarhalvåret. Det är dyrt att ha lapphund ibland och nu har de ju kommit med nya mönster på selarna också :-)

Jag gillar även MR koppels produkter men har tyvärr ingen större erfarenhet av praktisk användning av just deras selar, bara av deras halsband, koppel, skidlinor och midjebälten. Jag köpte visserligen en cykel/spårsele från dem 2008 till vår tidigare rottweiler, men den användes bara några få gånger då hunden inte uppskattade den selen lika mycket som sin Hurttasele, så den såldes då vidare.

/ kayoba

@bollen__ Så här sitter Chojjans Amoken-sele

07804F5B-3AF8-491D-86A9-12D007881EC1_zpsvkqfzdfj.jpg

Vi använder den bara när vi cyklar eller när hon springer med husse vid longboarden, då får hon inte dra (fast hon ligger ju på lite ändå). Skulle jag kört drag hade jag nog fått hitta en annan sele, men det har mest med hennes förbröst att göra.

@bollen__ Så här sitter Chojjans Amoken-sele

07804F5B-3AF8-491D-86A9-12D007881EC1_zpsvkqfzdfj.jpg

Vi använder den bara när vi cyklar eller när hon springer med husse vid longboarden, då får hon inte dra (fast hon ligger ju på lite ändå). Skulle jag kört drag hade jag nog fått hitta en annan sele, men det har mest med hennes förbröst att göra.

Vi har en dragsele, så det är för att ex cykla med honom som jag vill ha den till. :)

Då ska jag bara lyckas bestämma hur den ska se ut då :p

Yes, nu kom min Zero Dc Short sele till Polly och den verkar sitta perfekt :) Blev även glatt överraskad av materialet som är superlätt och verkar vara av sådan sort att det inte ska bli dyblött :)
2015-04-27 13.21.31 by

Svarar på mitt eget inlägg här med ett blah. Blev så glad i selen att jag bestämde mig för att skicka efter en även åt lille bruna Mini i en storlek mindre. Hon använder inte sele alls lika ofta, men när vi gör vill jag ha en bra......men icke. Den satt inte alls bra på henne. Den blev för trång över halsen (hon är extra grov nu pga lite kortisonövervikt) och då hon är så himla kort, så kan hon inte ha samma storlek som Polly. Blev lite ledsen här, men skickades tillbaka.

Svarar på mitt eget inlägg här med ett blah. Blev så glad i selen att jag bestämde mig för att skicka efter en även åt lille bruna Mini i en storlek mindre. Hon använder inte sele alls lika ofta, men när vi gör vill jag ha en bra......men icke. Den satt inte alls bra på henne. Den blev för trång över halsen (hon är extra grov nu pga lite kortisonövervikt) och då hon är så himla kort, så kan hon inte ha samma storlek som Polly. Blev lite ledsen här, men skickades tillbaka.
Oj, fick du den så fort? Alltså de har inte ens svarat på mitt mail om att förbeställa, vilket gör mig lite tvär och tror att det får bli en Amoken el MR koppel ist.
Tror den inte kmr sitta bra på min heller. Känns som den kmr bli för stor, om jag ska kunna få den över huvudet. :S

Oj, fick du den så fort? Alltså de har inte ens svarat på mitt mail om att förbeställa, vilket gör mig lite tvär och tror att det får bli en Amoken el MR koppel ist.
Tror den inte kmr sitta bra på min heller. Känns som den kmr bli för stor, om jag ska kunna få den över huvudet. :S
Dom brukar svara superfort - har du kollat din skräpmail ? Jag har fått sakerna typ dagen efter jag beställt, så det brukar gå snabbt som attan. Den jag förbeställde åt Polly skickade dom samma dag dom fick hem dom själva.

Shoppat ett par tränings-/utebyxor, jättenöjd! Riktigt sköna.

Och vovve fick hem sin doboboll! Nu ska han bara bli frisk så vi kan börja träna.
Skitsnygga brallor! Är dom från Fritidsfabriken? Funderar på att beställa därifrån jag med. Dina ben ser ut att vara formade som mina ungefär, så passformen verkar ju passa mig :up:

Men! Är det gröna stretchigt eller det svarta? Har för mig att jag läste någonstans att det är det gröna.. På mina Lundhags är det ju tvärt om, det svarta som är stretchigt ? Hur är dom längst ner i öppningen vid benen? Jag är väldigt kräsen vid att man måste kunna dra åt - HÅRT! ;)

Jag är mycket irriterad på att alla saker jag behöver/vill ha inte finns på en o samma webshop. Jag måste beställa från minst 3 olika.. Inte okej!

* Olja från Grizzly (Finns BARA på Grizzly)
* Benmanschetter (Helst inte ReDogs svindyra, och helst rosa)
* Klövjeväska (Inte svindyr...)
* Spårlina (Rosa, och inte i plast)
* Rukka sele (Finns bara på Grizzly)
* Rosa halskedja med raka länkar (Har hittat den på 2 ställen..)

Skitsnygga brallor! Är dom från Fritidsfabriken? Funderar på att beställa därifrån jag med. Dina ben ser ut att vara formade som mina ungefär, så passformen verkar ju passa mig :up:

Men! Är det gröna stretchigt eller det svarta? Har för mig att jag läste någonstans att det är det gröna.. På mina Lundhags är det ju tvärt om, det svarta som är stretchigt ? Hur är dom längst ner i öppningen vid benen? Jag är väldigt kräsen vid att man måste kunna dra åt - HÅRT! ;)

Dom svarta partierna har 4-vägsstretch. :) Bensluten dras åt med velcro, kanske inte den bästa lösningen kan jag tycka men det återstår att se hur bra det håller! Där hade jag hellre haft något i stil med lundhags system. Gillar däremot att det finns en krok att haka fast i skorna så att byxorna inte glider upp! :up:

Jag har långa ben så var rädd att dom skulle bli för korta, så jag gick upp en storlek. Vill inte det ska vara för tajt heller och på vintrarna får det gärna rymmas ett underställ under. Blev riktigt bra såhär! :)

Idag har jag varit och hämtat ut 2 st koppel som jag specialbeställt från Loboo här i stan. Ett på 1 meter och ett på 2,95 meter (så långt dom kunde göra ;)):) pris 360kr för båda :) jag är jättenöjd :).
1-meterskopplet har jag mest tänkt använda till rallylydnaden :)
temporary-image1430393199694_55421172e087c34b1ad603f7.jpg

Dom brukar svara superfort - har du kollat din skräpmail ? Jag har fått sakerna typ dagen efter jag beställt, så det brukar gå snabbt som attan. Den jag förbeställde åt Polly skickade dom samma dag dom fick hem dom själva.
Jo jag har fått maila och påminna om svar när de lovat att återkomma. Blev paff för jag hade ju hört att de var snabba. Kanske har de mkt att göra nu!

Jag är mycket irriterad på att alla saker jag behöver/vill ha inte finns på en o samma webshop. Jag måste beställa från minst 3 olika.. Inte okej!

* Olja från Grizzly (Finns BARA på Grizzly)
* Benmanschetter (Helst inte ReDogs svindyra, och helst rosa)
* Klövjeväska (Inte svindyr...)
* Spårlina (Rosa, och inte i plast)
* Rukka sele (Finns bara på Grizzly)
* Rosa halskedja med raka länkar (Har hittat den på 2 ställen..)
Speciellt inte om de inte har fri frakt! Eller jättedyr frakt. Sånt gör mig galen!
Typ som nu, skulle ha en sak från Teba. Hur kul frakt hade dom då? typ 70-80 spänn nått? Men hittade inget annat jag behövde att beställa och fann inte det jag ville ha nån annanstans. Irriterande! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
800
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
492
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka