Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, kanske blir till att beställa från danmark då. Hur känns dem i kvalitén? Så mjuka som dem försöker skryta med?

Det vet jag inte än, har precis klickat hem dom. Men jag har hört jättemycket positivt om märket och deras läderkvalité så jag hoppas på det bästa. Kan återkomma med en recension när dom har kommit :)

Det vet jag inte än, har precis klickat hem dom. Men jag har hört jättemycket positivt om märket och deras läderkvalité så jag hoppas på det bästa. Kan återkomma med en recension när dom har kommit :)
Gör så. Jagar ett bra långt läderkoppel som tål både det ena och det andra.

Åh. Jag vill också ha ett långt bra läderkoppel. Jag har ett, men det är inte så långt som jag vill, minns dock att jag fick leta som tusan för att hitta det, och jag minns inte märket. Men jag undrar om det bara är 2,5m ändå. Brorsan har ett jättemjukt som nog är 3m el om det är mer, längre än mitt iaf, men det såldes på rea på någon webbsida och finns inte längre. Tror inte det var något speciellt märke heller :/

Att hitta rätt koppel är en hel vetenskap och hittar man äntligen rätt så har de sedan slutat tillverka dem när man vill ha nya om några år.

Jag köpte i våras två långa kenjan koppel 2,5 m, blev inte nöjd då de hade pistolhakar (vill helst ha BGB) och var stela, dessutom inte alls så mjuka som de varit förr om åren. Så jag la dem i lådan i garderoben och tänker använda dem som reservkoppel, vilket betyder att de aldrig används.......

I somras köpte jag därför två Jokke Viking koppel 3 m, mjuka men ojämn tjocklek på lädret (kände inte det förrän man använde dem ordentligt). Jaha, ännu fler koppel i lådan då....

I höstas så köpte jag i ren frustration två vanliga enkla bruna läderkoppel soft 3 m från K9-sport.com och de är alldeles perfekta, så jag kommer absolut köpa fler koppel därifrån innan de försvinner ur sortimentet.

/ kayoba

Att hitta rätt koppel är en hel vetenskap och hittar man äntligen rätt så har de sedan slutat tillverka dem när man vill ha nya om några år.

Jag köpte i våras två långa kenjan koppel 2,5 m, blev inte nöjd då de hade pistolhakar (vill helst ha BGB) och var stela, dessutom inte alls så mjuka som de varit förr om åren. Så jag la dem i lådan i garderoben och tänker använda dem som reservkoppel, vilket betyder att de aldrig används.......

I somras köpte jag därför två Jokke Viking koppel 3 m, mjuka men ojämn tjocklek på lädret (kände inte det förrän man använde dem ordentligt). Jaha, ännu fler koppel i lådan då....

I höstas så köpte jag i ren frustration två vanliga enkla bruna läderkoppel soft 3 m från K9-sport.com och de är alldeles perfekta, så jag kommer absolut köpa fler koppel därifrån innan de försvinner ur sortimentet.

/ kayoba

Å, det var ju bra pris på dom också! Men jag som vill ha ett svart..gud vad kräsen jag är. Trodde inte att man skulle vara så kräsen, men har fanken en hög med koppel som jag inte är nöjd med. :/

/ kayoba
Det är ofta det som är problemet, man samlar på sig en massa som bara blir liggande. Har beslutat mig för att inte köpa en massa onödiga koppel och halsband utan han får ha en liten uppsättning och sen klara sig med det tills något slits upp.

Någon som vet hur hållbara Hööks rundsydda koppel med ring är? Alltså det här:
TransformedImage.ashx

Någon som vet hur hållbara Hööks rundsydda koppel med ring är? Alltså det här:
TransformedImage.ashx

Jag har det, men jag har det som "finkoppel" så jag har haft det när vi åker på utställning och sådant så inte till vardags, så jag vet inte hur länge det kommer att hålla. Det som förvånade mig var att det är så mjukt! Jag tycker jättemycket om det kopplet!
Men en kompis köpte sitt samtidigt som jag och använder det varje dag. Hon har då inte nämnt något om att det skulle vara dålig kvalité eller så!

Tog tillfället i akt på MyDog och köpte en Klin bitstock för kamp (två handtag) och ett Klin 5-meterkoppel och är jättenöjd. Väl eftertänkta inköp som jag har haft svårt att hitta online så var roligt att jag hittade båda två på samma dag!

Ni som letar långa läderkoppel, har ni kollat med Teba? De har så mycket koppel att man går vilse i gångarna där, tycker jag. :D

Om det inte finns i web-butiken kan det vara idé att fråga ändå, de verkar ha mycket mer i affären än vad som letar sig ut på internet...

Letar efter en snygg, lite enklare sele till vår tik som hon kan ha när vi cyklar samt är i stallet! Hon har alltid halsband vilket funkar fint eftersom hon inte drar, men just när vi cyklar och är i stallet kan hon bli lite för exalterad :D Tips??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
800
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
492
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka