Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du verkligen fått hem äkta vara då ;) - jag tycker nämligen tjurpitt luktar gammal sur otvättad gubbe (tja, tänk vilket ställe) när hunden börjar tugga på dom:nailbiting::laugh::crazy::angel:

Har aldrig köpt innan så jag vet inte.
Det blir vitt och kletigt när de tuggar, luktar och ser ut som grisöra eller grisknorr. Det hette iaf tjurmuskel.

Har aldrig köpt innan så jag vet inte.
Det blir vitt och kletigt när de tuggar, luktar och ser ut som grisöra eller grisknorr. Det hette iaf tjurmuskel.

Själv tycker jag inte det går att ta miste på just den doften som äkta tjurpittar ger i tuggat tillstånd. Luktar inte som grisöron eller annat torkar, även om jag tycker det mesta fabrikstorkade hundgodiset luktar illa. Eller så är jag bara känslig (jag som inte ens tycker rå vom luktar speciellt) :D

Själv tycker jag inte det går att ta miste på just den doften som äkta tjurpittar ger i tuggat tillstånd. Luktar inte som grisöron eller annat torkar, även om jag tycker det mesta fabrikstorkade hundgodiset luktar illa. Eller så är jag bara känslig (jag som inte ens tycker rå vom luktar speciellt) :D

Ja, jag vet inte vad det annars kan vara. Uppskattat är det iaf :-)

Har shoppat lite smått o gott :)

Ny pipleksak från Kong. Förhoppningsvis håller den lite bättre än mjukisdjur och tennisbollar som har ett dygns livstid...
hv9f8p.jpg

Storpack med tuggstänger, en av storfavoriterna här hemma.
90bukk.jpg

Och så ska vi testa ett nytt schampo. Har hundar med två helt olika pälstyper så jag är alltid på jakt efter det perfekta schampot som passar alla pälsar.
zkg3yt.jpg

Idag har valpen varit och fått 12-veckors sprutan. Belönades med att åka till Pommys lagerbutik där hon fick välja ut lite smakprover att ta med sig hem:up: Mumsigt!

Eftersom Aysu nu är så duktig på att vara lös så är vi mest ute i skogen. Där fungerar det inte att fotografera med mitt älskade tele-objektiv. Oftast är hon för nära mig och när hon väl är lite längre bort så hamnar träd i vägen. Därför har jag lärt mig älska 50mm-objektiv. Bara det att mitt egna är i otroligt dåligt skick...
Därför har jag nu köpt hem ett som är helt i nyskick och dessutom en miljard gånger bättre än vad mitt gamla var i nyskick.

Så ja, dagens lite udda "hundprylsköp" är det här, ett Nikon 50/1,4 :love: ÅH vad jag ska fotografera nu!
10897024_431338437014542_6072187320429096887_n.jpg

Mina hundar får ofta får-/ lammtugg. Det är inte alls på samma stinknivå och passar deras storlek väldigt bra. Nu senast fick de lammöron att gnaga på. Smarrigt värre!

Och när vi kom hem från julfirandet i Halland var det 16 grader kallt i Värmland. Ivan vägrade gå ut. Han är inte så tapper, den där hunden. Dagen efter insåg jag att han inte hade bajsat på 24 timmar, så denna matte åkte till Hööks och köpte en fleeceoverall i ren desperation. Med tanke på att han HATAR täcken men uppskattar tröjor och jackor så viste jag inte riktigt hur det skulle gå och förväntade mig nog värsta tänkbara – men oj, vad fel jag hade.
Han blev jätteglad!

Pigg och glad och busig Pivi på promenad:
2014-12-29-2307_54a1d08addf2b364547e7f08.jpg

Tydligen bara jag som shoppar i denna tråden :o :D

Klickade precis hem lite grejer...
Läderkoppel 2,5m från Kenjan, brunt med mässingspänne
ev2jyd.jpg

Likadant koppel fast svart med rostfria spännen istället (inte mässing som på bilden)
303fwuq.jpg

Och slutligen en ny sax! Har hittills klippt med vanlig mindre kökssax men är trött på slöa, fula saxar så äntligen fick jag tummen ur och beställde denna :love: Med tanke på prislappen så hoppas jag att den är lika bra som den är snygg :)
2z52jom.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
800
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
492
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka