Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev två nya halsband idag. Ett till valpen (rosa) och ett svart till stora herren.
043101-54-14108-upp-fra-01.jpg

043101-10-14108-upp-fra-01.jpg

Operation "vänja av hund vid våran säng påbörjad!"
Idag kom sambon hem med denna efterlängtade sängen till hunden/hundarna. Tanken är att vänja av Ciro helt och hållet ifrån våran säng nu när vi får tillökning. Klarar knappt av 1 hund i sängen längre så jag avstår gärna ifrån att ha 2 mammagrisar i sängen. ;) Även om det är lite extra mysigt under tiden dom är små knoddar.

TransformedImage.ashx

Köpt sele och koppel från Hurtta, fanns på Granngården men kan inte hitta bilder någonstans på nätet. Fanns i senapsgul, brun och grön. Jättehärliga höstfärger och inte de vanliga neonfärgerna. Försökte ta en bild

Köpt sele och koppel från Hurtta, fanns på Granngården men kan inte hitta bilder någonstans på nätet. Fanns i senapsgul, brun och grön. Jättehärliga höstfärger och inte de vanliga neonfärgerna. Försökte ta en bild

Oj, ovanligt fint för att vara Hurtta, måste jag säga :D

Ja eller hur @Blueberry !?:D Fanns även täcken i dessa färger, superfina! Har googlat som en galning men inte hittat dem på något annat ställe. :confused:

Men oj, vad spännande!
Vilken himla otur att mina hundar redan har allt de behöver och mer där till, men jag ska ändå dit och köpa en påse Mush efter jobbet så jag ska se om jag hittar något liknande här... :angel:

Ja hundsaker tar ju inte så mycket plats som hästsaker, så det kan man ju inte få för mycket av ju?:angel: Vi skulle ju inte köpa någon sele eftersom vi skulle få ärva en av en kompis, men även husse gillade dessa, och hon kan kaaaanske ha den även när hon är vuxen:up:

Ja hundsaker tar ju inte så mycket plats som hästsaker, så det kan man ju inte få för mycket av ju?:angel: Vi skulle ju inte köpa någon sele eftersom vi skulle få ärva en av en kompis, men även husse gillade dessa, och hon kan kaaaanske ha den även när hon är vuxen:up:

Hehe, varsågod att återkom när du har 5-6 olika selar till varje hund :angel:

Har helt glömt att skriva här...

Mitt senaste inköp är denna stora tyg-buren. Tanken var att jag bara skulle använda den vid utställning, men hunden gillar den så mycket att han även vill sova i den hemma, så har den uppsatt i vardagsrummet.

Tyvärr är det en kass mobilbild. Den är egentligen knalligt orange, inte brandgul som det ser ut på bilden.

20141213_131324.jpg

Gjort av med skamligt mycket pengar idag! Förutom kloslipen som både jag och Monster blev oväntat nöjda med blev dagens absoluta fynd den här:

Jumbler_ball-700x700.jpg

Jättekul leksak säger Monster. Går lätt att bära på, går att kampa med, rullar trots det fort och långt, retfull boll-i-boll och - vilket matte missade, annars hade den kanske inte blivit köpt - piiiiiiiip! :bump::bump::bump::bump::bump:

Jag är egentligen rätt försiktig numer med att köpa plastleksaker (pga gifter) men jag föll för den här - och det gjorde sannerligen Monster med... Känns dumt, men... :crazy:

Frågar här då det känns dummt att starta en ny tråd bara för detta.

Någon som vet vart man ska vända sig för att hitta -mjuka- och smidiga läderkoppel som man inte behöver "nöta in" för att dem ska bli mjuka? Helst platta men rundsydda kan funka.

Ja, många har väl sett i bildtråden, men jag kan lika gärna lägga in en bild här också ;)

Aysu har fått en overall! En från DgDoggear som egentligen är i whippetstorlek, men eftersom hon är så liten passar den perfekt. Så lyxigt att kunna få ha hundkläder som passar inte bara ok, utan perfekt och helt utan att jag först syr om dem eller liknande!

Jag har bara upptäckt en nackdel hittills och det är att den långa pälsen på Aysus armbågar blir extremt tovig när hon gått med overallen. Det går ju att lösa genom att kamma armbågarna efter varje dag som overallen använts, men jag önskar att det någon gång gick att hitta något tyg som inte gjorde henne tovig...
24790_1419501804.jpg

Varför jag fotade inomhus? Trots overallen frös hon för mycket utomhus för att det skulle gå att ta bild...
Nu går hon med tjockt vintertäcke ovanpå overallen, då blir det lagom! Min lilla michelingubbe!
10864879_1513626212236031_551726673_n.jpg

Någon som vet vart man ska vända sig för att hitta -mjuka- och smidiga läderkoppel som man inte behöver "nöta in" för att dem ska bli mjuka? Helst platta men rundsydda kan funka.

Jokke har jättemjuka(!) rundsydda koppel. Har även sett mjuka, platta koppel men minns inte från vilket märke...

Noble zoo köpte jag mina på över nätet. Hade samma krav!

Jokke har jag hört om. Vet du hur deras platta koppel är? Är det samma kvalité på deras halsband?

Tyvärr ingen koll på de platta kopplen, jag har för mig att de också är mjuka, men vågar absolut inte säga att de är det.
Halsbanden tycker jag verkar underbara, rejäla och verkar kunna hålla i en evighet eller två.

Mitt senaste inköp var till pudeln men var för stor. Str S3 är för stora whippets men passade som smäck till min lille saluki/whippetmix. Så skönt med dragkedja för det går så fort när man ska klä flera!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
799
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
492
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka