Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte tränsreflexer och trädde på hundens koppel förra veckan. Efter en testvecka nu så är jag väldigt nöjd!
29210_or_l.jpg

Smart! Är det reflex på båda sidor? :)

Appropå reflex på kopplet så har Hööks en reflex man sätter mellan kopplet och halsbandet på hunden. Smart och smidigt förutom att jag tycker att kopplet känns så långt :p

Slog till och beställde en Ruffwear klövjeväska då priset var nedsatt! Hade i första hand tänkt den åt corgin, men den låg inte alls bra på honom utan nöp i armhålorna. Men eftersom den passade heelern betydligt bättre så behåller vi den ändå, får söka efter en annan modell åt corgin!

Jag sprang precis förbi på lunchen och köpte en kofta och en tröja till Bruce. 630:- :eek: Ska nog lämna tillbaka och shoppa på nätet i stället..

Jag har tappat bort Ivans vinterjacka.
Dyrt misstag eftersom de tydligen inte produceras längre och därmed är slut i hans storlek på alla webbshoppar.

Vände mig till ebay och har nu spenderat drygt 500 spänn på att få hem en från Asien. Kul!
(Till mitt försvar: det är det enda plagg han gillar, han AVSKYR både alla sina täcken och vintern. Plus att han nästan inte har någon päls på undersidan av kroppen, så något måste han liksom ha på sig för att inte frysa ihjäl. Men hur rimligt är det att en pytteliten hundjacka kostar 700 spänn i butik? Ej rimligt, kan jag tycka...)

coupe_detat_544f9ab2ddf2b369e55f7c56.jpg

Råkade klicka hem ett Back On Track fleecetäcke. Tänker mig att det blir kanon att ha efter träning och paus i bilen i vinter. Fanns väl inte riktigt med i budgeten den här månaden men men....

Köpte för övrigt ett nytt vintertäcken från hurtta till dahlia då hennes gamla är lite för tight där bak nu när hon är färdig i kroppen. Hittade sedan likadant täcke på Ullared när vi var där i helgen för 199 kr (vilket fynd!) så lämnade idag tillbaka det jag köpte först för dubbla priset. NÖJD!

Vad häftig den ser ut! är det mot vildsvin man använder den? alltså för att förhindra stakningsskador?

Tack!
Den rosa/gula är en specialfärg, de har precis lanserat den och det finns inte så många i den än. Men klart att min ska ha en rosa! Hon kommer förhoppningsvis att synas väldigt väl. Har matte en bössa i rosa camo är det ju nästan ett måste att hunden har en rosa väst också....

Yes, det stämmer :) Mot vildsvin och deras betar framförallt, men skyddar ju även mot taggtråd, pinnar, vass, håller tätt en stund mot kallt vatten, gör dem extra synliga för bilar osv.
Hanen har också en, men den klassiska gul/orangea. Den har några år på nacken dock, och har blivit både solblekt och lite trasig under åren som gått. Har förmodligen räddat livet på honom ett antal gånger.
ipod.jpg

Tack!
Den rosa/gula är en specialfärg, de har precis lanserat den och det finns inte så många i den än. Men klart att min ska ha en rosa! Hon kommer förhoppningsvis att synas väldigt väl. Har matte en bössa i rosa camo är det ju nästan ett måste att hunden har en rosa väst också....

Yes, det stämmer :) Mot vildsvin och deras betar framförallt, men skyddar ju även mot taggtråd, pinnar, vass, håller tätt en stund mot kallt vatten, gör dem extra synliga för bilar osv.
Hanen har också en, men den klassiska gul/orangea. Den har några år på nacken dock, och har blivit både solblekt och lite trasig under åren som gått. Har förmodligen räddat livet på honom ett antal gånger.
ipod.jpg

Ja Gud, får in en hel del vildsvinsskador och skador efter pinnar på jobbet så här års. Wachtlar överrepresenterade ;)

Ja Gud, får in en hel del vildsvinsskador och skador efter pinnar på jobbet så här års. Wachtlar överrepresenterade ;)

Ja, dom är ju det, ffa på vildsvinsskador :down:
Wachteln har ju ett jaktsätt som egentligen inte passar för vildsvinsjakt, eftersom dom arbetar med nosen i backen och därmed blir extra utsatta. Dom hinner helt enkelt inte se grisarna på samma sätt som en spets som arbetar med huvudet högt.

Slog till och beställde en Ruffwear klövjeväska då priset var nedsatt! Hade i första hand tänkt den åt corgin, men den låg inte alls bra på honom utan nöp i armhålorna. Men eftersom den passade heelern betydligt bättre så behåller vi den ändå, får söka efter en annan modell åt corgin!

Åh, jag skulle vilja ha en med till min yngre heeler - men satans vilka priser det är på Ruffwear :crazy:

Jag fick tidigare i tråden tips på olika reflexvästar och jag vill uppdatera med att jag köpte en väst från Hööks. Den är väldigt lik en väst från Hurtta men kostar bara 79 kronor. Än så länge är jag hemskt nöjd även om jag tycker att den ser ut att tävla väldigt liten yta på hunden men som synes så reflekterar den väldigt bra.

2s9tzyf.jpg

Åh, toppenbra med bilder på hur bra den reflekterar också! Har insett att mina gamla reflexvästar inte fungerar lika bra längre och har sneglat "länge" på den där från Hööks (från det att den började säljas). Ska nog ta och köpa en sådan i helgen när jag ändå passerar en av deras butiker :)

Appropå reflex på kopplet så har Hööks en reflex man sätter mellan kopplet och halsbandet på hunden. Smart och smidigt förutom att jag tycker att kopplet känns så långt :p

Haha, jag har gärna på olika koppelförlängare i reflex just för att få kopplen längre, och då är mina koppel ändå över 2m från början ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
492
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vegansk efterrätt?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur