Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
b120018.png

Vovve har köpt sig en rosa bandet mössa!

10665874_10154628947505181_1652315993218449766_n.jpg

10347158_10154629608510181_4650555715120332128_n.jpg

Husse kallar han bortskämd, matte säger att han bara är väldigt älskad ;) Dagens inköp + två förpackningar Sund Oxblandning (10 kronor för 500 gram kändes rätt värt, dom verkar sälja ut det här) en påse med VOH's "köttbullar" och revben, jag skulle bara in och kolla!

Passade på att handla lite till den nya valpen som kommer nästa lördag. Ett ställbart halsband med små reflexer på, matchande koppel med små reflexer, en reptuggis och lite bajspåsar. Lär nog hinna bli ett par saker till innan hemkomsten om en vecka, men jag tjuvstartade lite.

rIMG_3087.jpg

Köpt ca 6 kg av Taste of the wilds nya foder! Första smakningen fick godkänt av vovvarna. Nu återstår att se vad resten av deras kropp tycker om detta foder.
Blev även lite Bravo burgare och en korv MUSH nötmix att festa till det med.

Detta var vårt nya koppel. Vovve tycker inte om att ha tråkigt, han började tugga på det i paus på kursen vi går (när han inte skällde som en tok) och nu ikväll stod jag och pratade med grannen, då tuggade han på det igen och sen studsade han iväg popp! sa det så såg det ut såhär:
10402986_776500455744482_4994421366512628128_n.jpg

Det positiva är att det kom från Ullared och kostade lite - och att matte gillar att shoppa :angel:

Råkade gå in på Grizzly Zoo och råkade hitta REAn på Hurtta där. Blev lite mer än jag tänkt mig, men när det är 50% är det inte lönt att hålla igen. Blev två D-selar och två fasta halsband. Precis det vi inte behöver mer av haha! Man kan tro att jag har 10 hundar här hemma för alla saker, men nej, bara en väldigt bortskämd byracka!
akyb86.jpg

Jag lånade den på biblioteket och tyckte den var i en helt annan klass än i stort sett alla andra hundfackböcker, men lite i mastigaste laget som "nöjesläsning för att man är intresserad i största allmänhet". Troligen kommer jag att köpa den, men det blir när jag känner att jag har ork och intresse att verkligen engagera mej i läsningen.

Är du verkligen intresserad och beredd på att det är en fackbok på förhållandevis hög nivå är den absolut värd pengarna.

Ja, bara att den är på typ två hundra sidor gör att man förstår att där är rätt fördjupat. Men jag tänkte bli bäst i Sverige så det är bara att börja läsa!

Nä men skämt o sido, jag är väldigt dålig på spår och behöver stöttning såhär i starten med valpen. Så fick jag den rekommenderad. Såg att de även skulle släppa en om specialskolan som intresserar mig mer. Men får bli spårvägen, onödigt ont i brukset :p

Råkade gå in på Grizzly Zoo och råkade hitta REAn på Hurtta där. Blev lite mer än jag tänkt mig, men när det är 50% är det inte lönt att hålla igen. Blev två D-selar och två fasta halsband. Precis det vi inte behöver mer av haha! Man kan tro att jag har 10 hundar här hemma för alla saker, men nej, bara en väldigt bortskämd byracka!
akyb86.jpg

Så snygga färger också :love: har inte våra butiker här :(

Kan man kalla de shopping även om det handlar om gåvor?

Det har sina fördelar att vara i fårbranchen vid slakttider. Idag kom vi hem från jobbet med den här högen lammben
1385430_10152545100123666_2749901467438102532_n.jpg

10486666_10152545100643666_5610356081677303818_n.jpg

Nu återstår problematiken att få ner allt i frysen :o (ca 150 kg)

@Migo Åh det där påminner mig om min barndom :love: Var alltid så roligt på hösten när lammen gick till slakt och man stod och packade styckdelar tills sent på kvällen.

Åh påminner om då mamma brukar köpa en ren, flera timmar av styckande och packande, och sen avsluta med renfilé när man är klar!

Shopping & shopping.....köpte en pläd för 99 kr och Tada!

Så stolt! Jag lyckades! Med mitt BoT t'äcke som mall och så halskrage och lite andra detaljer så som hur jag fäste bandet mellan frambenen så benen får full rörelsefrihet med inspiration från ett tjeckiskt företag som syr b la vinthundstäcken så är det äntligen klart tilll en kostnad av 99 kr för pläden! Måste dock köpa kantband och sy på för kanterna vill krulla sig.

Nu ska jag göra det tråkiga arbetet med Melvin täcke som blir grått med vita stjärnor. Usch för att nåla...

Jag fick tidigare i tråden tips på olika reflexvästar och jag vill uppdatera med att jag köpte en väst från Hööks. Den är väldigt lik en väst från Hurtta men kostar bara 79 kronor. Än så länge är jag hemskt nöjd även om jag tycker att den ser ut att tävla väldigt liten yta på hunden men som synes så reflekterar den väldigt bra.

2s9tzyf.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka