Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tänkt lära Ivan uppletande, och känner att jag behöver vara konsekvent med vad jag använder under inlärningen. Har sett minidummies med nyckelring hos paw of sweden, men finns det något annat alternativ som jag borde kolla upp?

Har ni sett något litet och smart ute i webbshopparna?

@AraSlei
Jag hittade dem, och de är nog alldeles för stora.
Tänk typ storlek som passar stor chihuahua, Ivan är ju miniliten. :o

Lite senare:

DE HAR JU NYCKELRINGAR!
Perfekt Ivanstorlek :D

Hämtade precis hem tre halsband som jag köpt från tradera! SKITSNYGGA! 150kr /st och hade kostat minst 300kr /st i affär! Verkligen jättefina med bra läder också!
Inga bilder då överföringen från kameran vill inte funka genom minneskortet och usb kabeln glömde jag på internatet :( så bilder kommer tidigast på måndag men jag ska se om jag hinner då!! De är verkligen skitsnygga!!

Har köpt massor till vår nya hund senaste tiden.. :nailbiting::D Han har bl.a. fått två egna bäddar (JH collection från hööks och BackOnTrack), ett gult set från Rukka bestående av sele, halsband och koppel, rundsytt läderhalsband, spårlina, vinterjacka från Rukka (rukka i mitt hjärta!!), utställningskoppel, en springer till cykeln, matskålar o.s.v. Sen har han fått ärva en del gamla grejor som corgin växt ur också. :p

Kvar på köpeslistan finns bara ett regntäcke (från rukka, såklart!) men har inte hittat det i rätt storlek och färg ännu. Sen borde han ha allt han behöver för ett bra tag framöver! ;)

Ja och ett halvstryp från madebyminvilda vill han såklart också ha, småningom!

Köpte ju tre halsband som kom i helgen :) Såhär snygga var de! 150kr styck bara!!

15e9s3c.jpg

b117241.jpg

b117242.jpg

Vovve och husse har shoppat idag! Vovve valde den stiliga leksaken :P (inte helt oväntat!) och husse köpte ett nytt halsband samt ett "rok-straps" koppel. Skulle in för att köpa en reflexväst, tur vi kom ut med den också :P

b117242.jpg

Vovve och husse har shoppat idag! Vovve valde den stiliga leksaken :P (inte helt oväntat!) och husse köpte ett nytt halsband samt ett "rok-straps" koppel. Skulle in för att köpa en reflexväst, tur vi kom ut med den också :P

Har ett likadant fast det är fast (med hål) och lite smalare då det blev för litet annars (hon hade då behövt en större storlek som de såklart inte hade :/). Men det är skitbra! Jättemjukt, lätt att hålla rent och skitsnyggt!

Har ett likadant fast det är fast (med hål) och lite smalare då det blev för litet annars (hon hade då behövt en större storlek som de såklart inte hade :/). Men det är skitbra! Jättemjukt, lätt att hålla rent och skitsnyggt!
Enda dumma vara att det töjde sig jättefort så nu är det för stort =( Skulle köpt ett fast i stället så man kunnat justera lite själv! Tur han lär växa i det!

Jag som alltid har varit så stolt över att jag inte okynneshandlar selar och koppel till Alice ("för hon behöver ju bara en") trillade dit i helgen.. Blev en grön y-sele från hurrta (hon har redan den röda) och en 15m spårlina. Vet inte riktigt vad vi ska ha den till, förutom på lekkursen, men det var SKITBILLIG! :D Den är i nylon och väldigt lätt, så jag tänker att hon inte ska tycka den är så jobbig att ha släpande efter sig.

Blev också en riktig bur till bilen, ett tuggben, en till frisbee! Jag är fast besluten om att få henne tycka frisbee är kul! Än så länge skyller jag på att diskarna är för läskiga och tunga.. :angel:
Och sen så blev det massor av godis. Orijens frystorkade är smaskens!

Köpte fyra långsmala kampduttar från Bende nu när de ställde ut under IPO-VM i Malmö. De kostade bara förtio kronor styck så jag tycker att jag gjorde ett fynd!

Beställde precis två lys-halsband och 4 små LED-lampor att fästa op halsband/koppel/sele/täcke i höst och vinter. Som komplement till reflexerna. Är ju bra om man själv ser var hundarna springer när det är mörkt ;)

Allt för endast 70 kr på eBay. Dahlia fick med röda LED-ljus och Winzi med blåa LED-ljus. Måste ju matcha vintertäckenas färg från hurrta :D

Beställde precis två lys-halsband och 4 små LED-lampor att fästa op halsband/koppel/sele/täcke i höst och vinter. Som komplement till reflexerna. Är ju bra om man själv ser var hundarna springer när det är mörkt ;)

Allt för endast 70 kr på eBay. Dahlia fick med röda LED-ljus och Winzi med blåa LED-ljus. Måste ju matcha vintertäckenas färg från hurrta :D

Haha har du också en röd och en blå ds? Min Robin har allt i rött och Jonathan allt i blått och nästan allt dem äger är från Hurtta :D

Eftersom att prinsen har sådan hemsk hosta fick det bli att inhandla en sele idag i Ullared!
Lägger upp bild så fort jag hittat sladden till kameran. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka