Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste väcka lite liv i tråden, för jag hoppas ju att det är fler än mig som har shoppat till hundarna under våren och nu är det ju sommar och jag inser att några nya smala rundsydda läderhalsband står närmast på inköpslistan.

Så vad har jag nu köpt sedan sist? I höstas köpte jag ju tre amoken selar i stl s. I december var jag tvungen att beställa två nya i stl m då vinterpälsen på de finska lapphundarna gjorde att selarna blev trånga (den lapska vallhunden klarade sig med stl s även under vintern) och nu i slutet av april fick jag äntligen dem, så nu ligger de i lådan i väntan på nästa vinter. Hur många selar jag har nu vill jag inte tänka på….

Köpte en gummerad spårlina från tyskland och lät en sadelmakare göra tre nya koppel åt mig av dem. Har också köpt två nya klövjeväskor från snowdogs.

På "lilla stockholmsutställningen" i april så släpade jag hem några dunkar med schampo och balsam, så nu är vårbadet avklarat.

Nya spårlinor har köpts in under den senaste veckan, två 6 mm i kevlar samt två 4 mm i plast.

Någon annan som köpt något intressant?

/ kayoba

Någon annan som köpt något intressant?

/ kayoba

3 h undervisning för totalt 3900:-. Det blir fan ingen mer hundshopping det här året (bortsett från några startavgifter till en handfull tävlingar). Det är kostsamt att vara kräsen när det gäller vallhundsinstruktörer :crazy:

Jag har köpt ett quick-release-koppel från Greyhound & Whippet Store. Bara gudarna vet om jag någonsin kommer att få det levererat (de är alltså notoriskt dåliga på att aldrig leverera varor som man köper). Men jag kände att det kunde vara värt att chansa eftersom jag sjabblade bort en bra placering i Gaias debutlopp genom att inte släppa henne i tid. Hon är som en sprattlig hal tvål i starten och jag vet inte om jag var för fokuserad på att inte tappa henne för jag kände aldrig dunken i ryggen (startsignalen).

I varje fall, i samma veva passade jag på att beställa ytterligare ett brett (fishtail) halsband och ett koppel till eftersom det alltid går åt.

Det låter ju intressant! :)
Det ser ut som ett brett vinthundshalsband med ett väldigt kort koppel fäst i det. Sedan är det som en "knapp" som man trycker på för att halsbandet ska lösas ut.

Det låter ju intressant! :)
Det ser ut som ett brett vinthundshalsband med ett väldigt kort koppel fäst i det. Sedan är det som en "knapp" som man trycker på för att halsbandet ska lösas ut.

Så här ser det ut:
027.JPG

Aha, inte det jag tänkte på tyvärr. Mitt är som ett retriverkoppel som är dubbel, typ. Så man håller i båda ändarna, när man släpper den ena änden löper det genom 2 öglor och släpper hunden :)

Puttar!

För någon vecka sen fick damen två nya halsband! Ett hurrta lifeguard orange i halvstryp och ett vanligt i hallon.

Och idag börjar vi vänja in Standart foder samt lite färskfoder från vom :)

Jag har shoppat en hopfällbar vattenskål i silikon som jag tänkte ta med på promenader osv. Lite irriterad att den var mycket större än jag trodde! 1 liter. Skulle vilja ha en lite mindre så om någon vet vars jag kan köpa en sån får ni gärna hojta till!

Senaste inköpet till Alice var nog i våras när jag köpte en ny y-sele från hurrta och lite leksaker (som inte alls var roliga..).

Nästa inköp kommer nog bli en till bädd.
Och privatträning med hundpsykolog.. Det kommer bli dyrt. Men fick en så fin känsla att jag kände att han är mannen för jobbet att hjälpa till med Alice sociala problem.

Jag har shoppat en hopfällbar vattenskål i silikon som jag tänkte ta med på promenader osv. Lite irriterad att den var mycket större än jag trodde! 1 liter. Skulle vilja ha en lite mindre så om någon vet vars jag kan köpa en sån får ni gärna hojta till!
Jag har typ en sån här;
2000033671

Iom att den är i tyg så kan man vika ner kanten! Min är alltid nervikt, den torkar snabbt och tar ingen plats om man viker ihop den :up:

Jag som har små hundar tycker att de här är skitbra att ha.
Finns på XXL i olika storlekar. Är helt platt när den är ihoptryckt.
Kommer härifrån.

Xmug-group-copy-5.png

8803232219166_1052562_38428_jpg.jpg

Jag som har små hundar tycker att de här är skitbra att ha.
Finns på XXL i olika storlekar. Är helt platt när den är ihoptryckt.
Kommer härifrån.

Xmug-group-copy-5.png

8803232219166_1052562_38428_jpg.jpg
Tack! Verkar ju vara precis det jag söker! Den jag köpte blir visserligen platt men den var så stor i diameter så den kändes klumpig ändå!

@GardenAngel Ja faktiskt! Typ en sån kåsa som blir helt platt borde ju funka också!

Vad bra nu har jag lite alternativ :D

Tack! Verkar ju vara precis det jag söker! Den jag köpte blir visserligen platt men den var så stor i diameter så den kändes klumpig ändå!

@GardenAngel Ja faktiskt! Typ en sån kåsa som blir helt platt borde ju funka också!

Vad bra nu har jag lite alternativ :D

Jag köpte min silikonvattenskål från satchmos, de har även postorder. Tror den kostade 100 kr och den fanns i alla möjliga storlekar. Tror min rymmer 5 dl. Har haft en sådan i tyg innan men den var kass tyckte jag. Man måste fylla upp ganska mycket vatten i den för att de ska gå att dricka, sedan läckte den ändå och torkade aldrig. Den i silikon har jag haft ett par år nu och den funkar superbra fortfarande!

Åkte till Malmö på ren impuls i förmiddags och unnade mig en träningsväst (känns så proffsigt!!) och en flytväst till Alice. Hon lovade att hon skulle börja bada om hon fick den..! Och en jätteful blå ko-dummy - som var jätterolig.

Så nu är jag ännu fattigare. :angel:

Doris fick sig ett kyltäcke från Hurtta när vi besökte en utställning häromdagen. Det var inget jag hade funderat på att köpa men eftersom mitt sällskap sa att det var många bekanta till henne som tävlar agility som har sådana så kände jag att eftersom jag planerar att börja tävla så behöver jag nog köpa ett.
Det kostade dessutom bara 150 kronor så det kändes som ett klipp :p .

17811639-origpic-1fd01b.jpg

Beställde ZERO DC selar till hundarna. Behöver ngt som absolut inte stör överarmarnas rörelser vid jogging kopplad/lös, cykling och sånt. Så svårt med storlek bara! Har nu str S till båda men jag undrar om inte str SL hade varit bättre till vinthunden ändå den glappar lite fram han har ju en obefintlig bringa och smal hals! Men är nöjd! Tål vatten, torkar fort, robust och sitter still på hunde! Hade önskat vaddering även under knäppena på sådana magra hundar som vinthunden dock... Men men invigdes idag under en störtskur på jogginturen ch hundarna verkade nöjda!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka