Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag råkade precis beställa ett supertjusigt halsband från Minx Design :D
Hon har haft ett fint, brunt läderhalsband innan, men strassen har lossnat så vi behövde något nytt.

Jag har precis beställt rosetter och medaljer till klubben. Kommer bli så SJUKT snyggt, och alla vill ju tävla på den klubben med snyggast rosetter – eller hur? :D

Det senaste jag köpte var ett nytt katthalsband till Ivan.
Han har det när vi tränar (och tävlar) rally, väldigt praktiskt med hund i storlek XS :)

Och en ryktväska från Hööks. Perfekt, den rymmer allt och lite till att ha med på träningarna!

Nu är det nog köpstopp ett tag framöver, idag inhandlades nämligen en Julius K9-sele, och badadadamdada: hon hatar den inte!
Jag skulle inte säga att hon tycker om den, men hon avskyr den inte och blir inte tokstel och hatar livet när
hon får på sig den. Efter en stund såg hon nästan ut att tycka att den var lite mysig. :bump:

Utöver det köpte jag lite smågrejer, typ hundgodis och bajspåsar samt frysta märgben, men även ett hjorthorn som tuggis, eftersom dom ska vara så hemskt tåliga.. Hon har redan gnagt ner ena kanten med drygt en cm O_o

När jag kom hem lyckades jag dessutom internetshoppa lite grejer till nya selen, bland annat en ficklampa att fästa i selen (bra vid eftersök :up:), samt lite märken till K9-selen. Dom var på superduperrea och kostade 2 kr styck, så jag kostade på oss hela två stycken. Köpte även till en y-del, så att man kan göra om selen till y-sele vid behov.

Såå, med tanke på Minx-halsbandet häromdagen och dagens inköp får det minsann vara köpstopp nu :p

Jag har precis beställt rosetter och medaljer till klubben. Kommer bli så SJUKT snyggt, och alla vill ju tävla på den klubben med snyggast rosetter – eller hur? :D

Jag vet faktiskt flera som vill att deras vinthundar ska bli LC-champions på en viss avdelnings tävlingar, just för att det på deras tävlingar brukar vara snyggare rosetter än på många andra tävlingar :p De åker därför lite längre än vad de annars brukar göra, just för att de hoppas på extra fina rosetter. (och när min Aysu plockade hem två rosetter på en av deras tävlingar så blev jag liiiite besviken i smyg när rosetterna den gången "bara" var vanliga rosetter, som på vilken tävling som helst ;) )

@AraSlei jag har också shoppat en Julius-K9 sele! Den borde dyka upp imorgon. Jag hoppas voff kommer tycka om den.
Jag vill ha hans namn på märkena! Men när jag frågade en återförsäljare sa de att man behövde köpa 10 st...irriterande! Men på julius egen sida verkar man kunna köpa 1 par. Ska kolla upp det lite mer..

@bollen__ Spännande! Vilken färg blev det? Jag stod i butiken i säkert 40 minuter, först velandes om storlek (ca 5 min) sedan om färg… :D

Jag vill också ha hennes namn på märkena! 10 st?! Det blir ju svindyrt.. :crazy:
Jag funderade dock på att sy egna och trycka upp hennes namn på.
Är det Julius K9 main store då? Måste kolla!

Tillägg: Kollade nu, det var ju inte ens dyrt! 5.90€ plus frakt :)

@AraSlei precis! Det känns helt okej och jag förstår inte varför återförsäljaren dillade om tvång att köpa 10!
Sen såg jag när jag var på lokala hundaffären här att det finns en sele som heter typ ezy eller något som påminner om julius selen, och de har också såna märken på sidan, på den butiken som tillverkar mkt saker själv så fick man med såna märken med valfritt eget tryck. Jag tänkte faktiskt att jag skulle gå dit och fråga om jag kan få köpa bara märkena av dom!

Jag vill ha rosa men sambon vägrar, så det blev camo! Velade också om storleken, mätte honom flera gånger så jag hoppas den passar nu!

@bollen__
Nej, det låter ju helmärkligt?
Smart! Det ska jag också kolla upp.. Eller så kanske jag beställer ett med hennes namn från main store :)

Haha, vi valde nästan mellan samma :D Jag valde mellan den rosa och autumn touch, och valet föll (efter stor beslutsångest) på autumn touch. Hon blev riktigt fin i den, tycker att den var betydligt snyggare i verkligheten än på bild. De där märkena jag köpte på superrea var i gult och inte vitt (förmodligen därför som dom i princip skänkte bort dom), men jag tror det blir fint till autumn-färgen.

Vilken tog du?
Ladda är ganska nätt i modellen, är 47 cm hög och väger 17 kg. Hon har storlek 0 :)

@AraSlei
Jag tog storlek 1, hoppas han kan ha den! Han är ju alldeles strax 6 veckor, väger kring 24kg och han var ungefär 65cm runt om när jag mätte. Så jag hoppas att han kommer kunna ha den ett tag iom att jag tog den strl men även att den inte är alldeles för stor nu! Blir spännande, jag hoppas den kommer idag!

@bollen__ Min kompis tollare (ca 25 kg, ca 53 cm hög) hade strl 1, så den kommer säkert att passa ett tag. Den är ju väldigt ställbar :)
Du får visa bild när den kommit!

Här är en dålig mobilbild på hur Laddas ser ut. Den sitter inte så tight i armhålan när hon står som den ser ut att göra när hon sitter här på bilden :) :

IMG_8342.jpg

PS, 6 veckor och 24 kg? Rejäl bamsing det där ;)

@bollen__ Min kompis tollare (ca 25 kg, ca 53 cm hög) hade strl 1, så den kommer säkert att passa ett tag. Den är ju väldigt ställbar :)
Du får visa bild när den kommit!

Här är en dålig mobilbild på hur Laddas ser ut. Den sitter inte så tight i armhålan när hon står som den ser ut att göra när hon sitter här på bilden :) :

IMG_8342.jpg

PS, 6 veckor och 24 kg? Rejäl bamsing det där ;)

HAhahah OJ. Lite morgontrött. Då hade han varit riktigt rejäl :P

Ska försöka få till en bild :D Färgen blev jättefin på henne!

Tack!
Jag är himla nöjd med färgen faktiskt, den kändes rätt på henne :D

Även om den rosa också gjorde det :angel:
Men hon ska ha en rosa vildsvinsväst sen, så jag kanske kompletterar med en rosa sele så småningom också..

@AraSlei
Ser din sele också ut såhär uppifrån?
20140821-110900.jpg

Fick för mig att det skulle finnas 2 "hållare" för ficklampa? Det finns ju en där, men sen är det en flärp under handtaget med..men där går det ju inte in någon ficklampa..

Han står ju som en jäkla korv på alla bilderna men, jag får typ 4 fingrar mellan armbågen o remmen på selen när han stod ok och tycker inte att det ser ut som att det borde skava när han går?
wpid-wp-1408611983434.jpeg

wpid-wp-1408611993502.jpeg

wpid-wp-1408611947820.jpeg

@AraSlei
Ser din sele också ut såhär uppifrån?
20140821-110900.jpg

Fick för mig att det skulle finnas 2 "hållare" för ficklampa? Det finns ju en där, men sen är det en flärp under handtaget med..men där går det ju inte in någon ficklampa..
Japp :)
Nja, det ska nog bara vara en väl?

Den ser ut att sitta bra på honom! Lite svårt att se med all päls, men får du fyra fingrar emellan borde det inte vara några problem :)

Hehe då har jag bara virrat ihop det o fått för mig att det ska vara två! ;)
Förstår att det är svårt med all päls, o jag tror inte att han kan ha en större strl heller för den är som på innersta nu fram över bogen.
Då behåller vi den :D

@bollen__

Man kan ju också lossa lite på kardborren fram så att selen hamnar längre bak. Min corgi har en K9-sele (fast IDC-modellen), eftersom det är den enda jag kunnat få att passa till hans breda bog och långa bröstkorg. Den sitter rätt så långt bak för att inte skava i armhålorna.

(Sedan hatar han den ändå, men det sitter ju bra i alla fall :D)

Inhandlat canvasbur/hage som både Elvis och Ila ska få ordentligt med plats i tillsammans och ett silver shade mesh. Sådär lagom till att sommaren försvann..

sdt3050-pink.jpg

bild+1.JPG

Jag ansåg att jag inte hade tillräckligt *host* så jag gick till XXL idag, det blev ett brunt läderkoppel med tillhörande halsband (250kr), ett marinblått koppel med tillhörande halsband (60kr) och ett 28-pack dentalsticks... Allt för ca 350kr.
Sen har jag även "beställt" 3 läderhalsband (skitsnygga) från tradera för 160kr styck, och fraktfritt!!! Skitbilligt!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka