Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har köpt en reflexväst till tösen.

img_20140925_143917_542435b02a6b220bebdfaa32.jpg

Har köpt massor till vår nya hund senaste tiden.. :nailbiting::D Han har bl.a. fått två egna bäddar (JH collection från hööks och BackOnTrack), ett gult set från Rukka bestående av sele, halsband och koppel, rundsytt läderhalsband, spårlina, vinterjacka från Rukka (rukka i mitt hjärta!!), utställningskoppel, en springer till cykeln, matskålar o.s.v. Sen har han fått ärva en del gamla grejor som corgin växt ur också. :p

Kvar på köpeslistan finns bara ett regntäcke (från rukka, såklart!) men har inte hittat det i rätt storlek och färg ännu. Sen borde han ha allt han behöver för ett bra tag framöver! ;)

Ja och ett halvstryp från madebyminvilda vill han såklart också ha, småningom!

Jag älskar också Rukka! Inte för att jag äger något därifrån med det är så fina färger och känns så happy :up:

Eftersom jag förlorade min ryggsäck som jag hade en hel massa av Doris saker i har jag fått shoppa en del, mest skittråkiga saker eftersom det var samma saker som jag redan hade... :mad:

Dels ett stormtäcke från Hurtta som jag hade tur att hitta på halva priset så betalade bara 300 kronor för det men tyvärr fanns det bara orangea täcken i hennes storlek kvar. Jag tycker att det täcket är så himla smidigt, det täcker en stor del av hunden, är enkelt att ta på, begränsar henne inte i rörelserna och syns dessutom bra.

En DC zero sele har jag beställt men eftersom vi hade en annan sele tidigare så är jag lite osäker på storleken så det ska bli spännande att prova den
*Länk raderad av moderatorn*

Något som jag verkligen måste köpa nu är en reflexväst, hade en från Hurtta (med dragkedja på ryggen) men den är i rätt tjockt tyg så jag skulle vilja ha en tunnare den här gången men kan inte hitta någon jag tycker sitter bra och känns hyfsat rejäl.

Senast ändrad av en moderator:
Jag älskar också Rukka! Inte för att jag äger något därifrån med det är så fina färger och känns så happy :up:

Eftersom jag förlorade min ryggsäck som jag hade en hel massa av Doris saker i har jag fått shoppa en del, mest skittråkiga saker eftersom det var samma saker som jag redan hade... :mad:

Dels ett stormtäcke från Hurtta som jag hade tur att hitta på halva priset så betalade bara 300 kronor för det men tyvärr fanns det bara orangea täcken i hennes storlek kvar. Jag tycker att det täcket är så himla smidigt, det täcker en stor del av hunden, är enkelt att ta på, begränsar henne inte i rörelserna och syns dessutom bra.

En DC zero sele har jag beställt men eftersom vi hade en annan sele tidigare så är jag lite osäker på storleken så det ska bli spännande att prova den

Något som jag verkligen måste köpa nu är en reflexväst, hade en från Hurtta (med dragkedja på ryggen) men den är i rätt tjockt tyg så jag skulle vilja ha en tunnare den här gången men kan inte hitta någon jag tycker sitter bra och känns hyfsat rejäl.
11448671-origpic-774fd7.jpg

Jag har denna från hurtta. Supersnygg, smidig, sitter bra och inget tungt material. Det bästa av allt är att den syns helt sjukt bra då du har reflex från alla håll.

Det är dock usel kvalité på både sömmar och material, jag har fått laga mina ett otal gånger för att reflexen släpper, kardborrebandet släpper, sömmar lossnar mm. Dessutom blektes tyget till nån slags cremefärg (var orange) efter bara en säsong.

Sjukt dyr väst av kass kvlalité, men jag gillar modellen.

11448671-origpic-774fd7.jpg

Jag har denna från hurtta. Supersnygg, smidig, sitter bra och inget tungt material. Det bästa av allt är att den syns helt sjukt bra då du har reflex från alla håll.

Det är dock usel kvalité på både sömmar och material, jag har fått laga mina ett otal gånger för att reflexen släpper, kardborrebandet släpper, sömmar lossnar mm. Dessutom blektes tyget till nån slags cremefärg (var orange) efter bara en säsong.

Hööks har en nu i den modellen, men jag vet inget om kvalitén. Jag köpte Hurttas men nu när jag har sett Hööks som är billigare så ångrar jag mig lite, speciellt om kvalitén är så usel som du skriver..

Jag har inte alls upplevt något av det du beskriver! Har de nästan varje dag under den mörka årstiden och brukar även handtvätta emellanåt.

Ho ho - räknas hundkurs in i "shopping"? Vi har från och med förra veckan kommit igång med nybörjarurs i rallylydnad.

Familjens båda hundar är med och det är verkligen kul att börja!

10686956_10154606895525181_2977286114768154383_n.jpg

Vi firade hundens dag med lite godisshopping! Nu har han nog så det räcker till jul iallafall ;)

Tänkte oxå kolla efter en ny sele men eftersom det var så mycket folk och hundar överallt på Arken Zoo och han var minst sagt nyfiken på allt och alla så fick det räcka med godis!

Jepp Orijen puppy får han som godis oxå, äter färskfoder annars, men han tycker det är så gott så det funkar bra som godis ;)

Japp, Rukka är bäst! :D

Igår knackade postbudet på dörren, med ett paket adresserat till Russel (vår corgi). Det innehöll hela vintercollectionen från Rukka! :love::love: Han blev utvald till testhund i våras, så vi fick hela rubbet gratis! En overall, ett regntäcke, ett vintertäcke, ett koppel, en sele, lite reflexer och sånt. :) Tyvärr var nästan allt en storlek för stort (han växte fortfarande när jag skickade in hans mått), så måste byta. Men ändå, nu har vi allt han behöver för resten av hans liv tror jag. :D

Heelern fick också en matchande regnjacka, men den fick vi betala för. ;) Djuraffären hade dessutom erbjudande på hurtta, så han fick ett halvstryp med matchande koppel också.

Japp, Rukka är bäst! :D

Igår knackade postbudet på dörren, med ett paket adresserat till Russel (vår corgi). Det innehöll hela vintercollectionen från Rukka! :love::love: Han blev utvald till testhund i våras, så vi fick hela rubbet gratis! En overall, ett regntäcke, ett vintertäcke, ett koppel, en sele, lite reflexer och sånt. :) Tyvärr var nästan allt en storlek för stort (han växte fortfarande när jag skickade in hans mått), så måste byta. Men ändå, nu har vi allt han behöver för resten av hans liv tror jag. :D

Heelern fick också en matchande regnjacka, men den fick vi betala för. ;) Djuraffären hade dessutom erbjudande på hurtta, så han fick ett halvstryp med matchande koppel också.

Vilken lyx :bump:! Du får lägga upp bilder på alla grejer sen ;)

Angående reflexvästar så var jag på Hööks igår och tog med mig hunden in för att prova just reflexväst. Den modellen som liknar Hurttas väst fast tyvärr inte i hennes storlek, L hade alldeles för lång rem runt magen och S var för liten. Modellen verkar väldigt smidig men jag tycker själva reflexdelen är så liten så jag tänker att deb kanske inte syns så bra?

På affären jag köpte regntäcket på hade dom halva priset på Hurttas väst men det fanns inte kvar någon i rätt storlek...

Jag skulle leta ett billigt täcke till valpen men hittade inget.
Så jag "råkade" komma hem med en hurtta agilityväst (tränar inte ens agility men vad LÄTT och luftig den var, perfekt till lydnaden)!
Agilityvest_black_1926.jpg

samt en ihopfällbar vattenskål, också hurtta.
11448819-origpic-d332c3.jpg

Igår köpte jag en gymboll på Biltema för att träna hundarnas balans, muskler och kroppskontroll på. Det följde även med en ny hundleksak: ett gummidäck med rephandtag som är perfekt för kamplekar. Både Winzi och kompisen Fixa som är på besök älskade den nya leksaken! :)

Vi var även och provade Hurttas nya kollektion och de rosa täckena (regn och vinter) är ju så tjusiga :love:

Häromdagen köpte vi munkorg (labben äter svamp i skogen och bryr sig inte om de är giftiga eller ej och vi lyckas inte träna bort det). Vi köpte även en ny sele (ska gå kurs i personspår och till selen fanns även fästen så han kan dra tex sparken i vinter), tuggben och en ny leksak (boll av rep).

Har varit på hundens dag och shoppat idag:

b119340.jpg

Spårsele

b119341.jpg

Kong leksak, klicker och apportbock (här ska tränas!)

wpid-wp-1411852234652.jpeg

Gratis-saker :D första-hjälpen kit och smakprov på foder - blir ju perfekt som godis!

Nån som har tips om ofodrat regntäcke som passar på en hund som är ganska kompakt, hon är bred över bringan och ryggen?

Har köpt lite lördagsgodis till vovven ;)

4qfua1.jpg

Älgnacke, hjortnacke och revben från oxe. Doris såg inte helt nöjd ut när jag stoppade in allt i frysen :p

Jag är sugen på boken "spårhunden och lukterna" men den är så satans dyr! Någon som har den och kan bekräfta att den är värd pengarna?

Jag lånade den på biblioteket och tyckte den var i en helt annan klass än i stort sett alla andra hundfackböcker, men lite i mastigaste laget som "nöjesläsning för att man är intresserad i största allmänhet". Troligen kommer jag att köpa den, men det blir när jag känner att jag har ork och intresse att verkligen engagera mej i läsningen.

Är du verkligen intresserad och beredd på att det är en fackbok på förhållandevis hög nivå är den absolut värd pengarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka