Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden - Hund

*kl*

Jag fick en Hurtta Motivation väst av en träningskompis ( :love: ) och är löjligt förtjust i den. Men... VAD använder man plastringen och karbinhaken till?:o

Vilken tur att jag gjort ett klipp,för jag köpte 2st,en i vinröd/grå i storlek 35cm oxå,men den får nog säljas på tradera,då den kommer bli för stor.
Egentligen hade jag velat ha den färgen till lillan,,men då varje storlek bara finns i 2 färger,så gick ju inte det (30cm är rosa eller grön)

Jag har en dvärgpinne med storlek 35 annars :angel:

KL: Fyndande ett sådant här fint halsband häromdagen!

18053266-origpic-2c56d9.jpg

Senast ändrad:

KL

Gah - jag har hittat ett täcke jag vill köpa till främst min ena hund att ha som reservtäcke om det blir kallt och så finns inte just den storleken alls i Sverige som jag vill ha:arghh: Till råga på allt var det snyggt med och jag har aldrig sett täcken i det märket förut och vettigt pris:meh:

Hunden har helt fel kroppsform för Hurttas täcken, så därför letar jag annat.

Jag gick in i butiken utan att se att det var lagerrensning :p Hittade inget speciellt som jag ville ha/behövde. Så precis vid utgången hittade jag en korg med Hurtta täcken till halva, halva reapriset!!

Så det blev ett regntäcke, till ett mycket överkomligt pris! Orginalpriset låg på 629:- och jag betalade hela 157:-
Sambon var inte lika nöjd över färgvalet, men vad gör det tyckte Bessy blev himla fin i sin nya regnkappa!! ;)

1920163_10151883228961927_119331711_n.jpg

1229913_10151883228821927_2120158660_n.jpg

Jag gick in i butiken utan att se att det var lagerrensning :p Hittade inget speciellt som jag ville ha/behövde. Så precis vid utgången hittade jag en korg med Hurtta täcken till halva, halva reapriset!!

Så det blev ett regntäcke, till ett mycket överkomligt pris! Orginalpriset låg på 629:- och jag betalade hela 157:-
Sambon var inte lika nöjd över färgvalet, men vad gör det tyckte Bessy blev himla fin i sin nya regnkappa!! ;)

1920163_10151883228961927_119331711_n.jpg

1229913_10151883228821927_2120158660_n.jpg

Första gången jag sett det täcket i närbild på en hund - det ser riktigt vettigt ut. Det är väl ingen magplatta på den väl ? Jag blir nämligen galen på dom Hurtta täcken jag har, där regntäcket tar in vatten under magplattan (kortbenta hundar skyfflar in vattnet...) och likaså med värmetäcket att snö åker in. Vill ha täcken utan magplatta då det ändå inte fyller någon funktion - snarare tvärtom :banghead:

Första gången jag sett det täcket i närbild på en hund - det ser riktigt vettigt ut. Det är väl ingen magplatta på den väl ? Jag blir nämligen galen på dom Hurtta täcken jag har, där regntäcket tar in vatten under magplattan (kortbenta hundar skyfflar in vattnet...) och likaså med värmetäcket att snö åker in. Vill ha täcken utan magplatta då det ändå inte fyller någon funktion - snarare tvärtom :banghead:

Det sitter riktigt bra, och nej det är ingen magplatta det är bara remmen under magen och sen bensnören! Det satt still med, vintertäcket jag har (av annat märke) har en tendens att halka åt sidorna, men detta satt verkligen jätte bra. Jag är himla nöjd med det!! :)

Låter kanon. Nu använder vi inte täcke speciellt ofta, men dom gånger vi gör det så vill jag det ska vara funktionellt :)

Men så skumt - den finns inte längre med på Hurttas egna hemsida ? Har den redan utgått ur sortimentet :(

Senast ändrad:

Låter kanon. Nu använder vi inte täcke speciellt ofta, men dom gånger vi gör det så vill jag det ska vara funktionellt :)

Men så skumt - den finns inte längre med på Hurttas egna hemsida ? Har den redan utgått ur sortimentet :(

Använder inte heller täcke så ofta, men det kan vara bra med det täcket nu då vi bor riktigt ute på landet där vi inte har några gatlampor och smala vägar där bilarna kör som idioter. Sen är det väl ett plus att kunna motivera henne till att vara ute i regnet med!! :)

*Länk borttagen av moderatorn*

Senast ändrad av en moderator:

Jag blir nämligen galen på dom Hurtta täcken jag har, där regntäcket tar in vatten under magplattan (kortbenta hundar skyfflar in vattnet...) och likaså med värmetäcket att snö åker in. Vill ha täcken utan magplatta då det ändå inte fyller någon funktion - snarare tvärtom :banghead:

Du är tokig - magplatta är ju det ultimata alternativet till att behöva duscha "raggarsträng" efter varje promenad;)

Du är tokig - magplatta är ju det ultimata alternativet till att behöva duscha "raggarsträng" efter varje promenad;)

Hahaha, men mina blir lika blöta och skitiga ändå med magplatta - nackdelen med kortbenta hundar. Dom skyfflar in via den lilla öppning som blir bakom armhålan. Det spelar ingen roll hur tajt det sitter, för dyngsurt blir det ändå och skitigt (och jag får spola täckena som är leriga på insidan av magplattan...). Vintertid får man stanna och skrapa ur snö som lägger sig där och kyler ner. Helt värdelöst :( Är så tacksam dom bara behöver täcke vid nödfall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka