Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden - Hund

Hmmmmm,det där hade dom inte i skövde när jag skulle köpa något åt min nya pinne valp.
Så det fick bli ett blått med magskydd.

*kl*

Shoppade hundmat idag :p
1377112_251022661712788_1092159886_n.jpg

På undre bilden ser ni hur jag gör när jag fryser in det. Stoppar småbitar i plastlådor eller på matlådelock, när det sedan fryst till sig lite så stoppar jag i vanliga plastpåsar. Blir inte riktigt samma åtgång på plastpåsar då :) Dessutom räknade jag lite på vad maten kostar, och utan att ha kontakt med slakterier och liknande (som jag ska köpa från nästa vecka :D) så blir det en månadskostnad på 210kr/hund. Inte så tokigt när man har två hyfsat stora hundar.

Kanske inte riktigt "hund" shopping men sakerna är lika mycket till hunden som till mig egentligen hahha x)
En hårfön från Babyliss (hunden fönas efter varje tvätt så hon kommer nog använda den mer än mig då jag helst inte använder fön förutom om jag måste haha)
Och ett par fodrade träningstights (så vi kan ut och jogga även på vintern utan att jag behöver frysa r*ven av mig) haha :) Kanske lite inofficiella hundsaker?

KL

Jag efterlyser ett ganska kort koppel, typ från halsband till handen bara, som man kan ha utan att råka trampa på eller trassla in sig i, men som ändå kan vara på som nödbroms. När jag till exempel tränar på en äng eller på appelplan bland andra vovvar/älgar/harar etc och som man kan grabba tag i om så nöden kräver. Min dårpippi är inte 100 % säker men nästan, i alla fall medan man tränar. Och kopplet trasslar jag alltid in mig i, trampar på etc. Vi tränar ju lite trick som hopp över arm, slalom mellan benen och en massa annat där kopplet är i vägen. Vi tränar mest utan men ... ja... ni förstår.

Jag har inte sett ett sådant koppel ngnstans, har ni?

Det finns! Googla kortkoppel :) tycker du att de är lite för korta ändå så köp ett billigt, vanligt koppel och ta av i lagom längd.

Edit! Vet att det finns stadskoppel med, de brukar vara lite längre :)

Har köpt röd vinterjacka, ett par billiga kängor, ett par tunna termo och ett par tjocka från engelsson. Nu ska jag inte frysa i vinter iallafall ;)

Sedan har jag köpt tryckknappar till hundarnas hurrta storm täcken. Kardborren går upp så lätt i bogen. Tycker fastsättningen av magbandet är idiotiskt oxå.

Sedan ska jag sy om ett fleecetäcke till vinthunden så han får ett likadant som pudeln men nu blev det visst varmt ute igen.

Annars har jag just nu rensat ur och sålt istället för att köpa till hundarna. Får hejda mig lite...

Finns ju utställningskoppel som bara är typ "handtaget" sas också, det kanske kan fungera?

Jag raknade just efter att jag har 5 (fem!) kortkoppel, eller "grabtabs" med mig i husvagnen.:crazy: De har olika jatte bra grejer, forutom att de ar ungefar 30 cm langa. Det basta ar mjukt och skont att halla i ... och man kan gora knutar sa det blir exact ratt langd. Ett har en ring sa man kan tra kopplet igenom sa det blir som en ogla, halften sa langt och latt att ta tag i ... det tredje basta har en ring i slutet sa man latt kan satta det vanliga kopplet dar och koppla loss precis som till tavling fast man fortfarande har nagot att ta i.:p

*kl*

Ny frys till hundmat införskaffades igår:
45128_1382004074.jpg

Sedan köpte jag 22,4kg renkött:
95757_1382088775.jpg

Ja, hundarna är glada nu :D

På sistone har jag köpt nya pipbollar till Ivan, några kaninpälsar, en svindyr agilitykurs och en ny sele till Billy:

large-svart-sele.png

Den är från Metizo och fungerar som en WGV-sele men är snyggare och har bättre passform (i alla fall till mina hundar). Jag har testat den i snart en vecka och är väldigt positivt överraskad! Billy tycker verkligen om den. :bow:

Och så avrundar jag min shopping spree med att boka in hundarna på massage och stretching nästa vecka, och toppar med att åka till Gekås andra helgen i november.

SOMEBODY STOP ME! :D

Hon gör det också, men det här är första gången ever vi testar - så jag räknar med att bli visad först :angel:

Haha, jag köpte också en hundfrys för ett tag sedan.. Började tröttna på att inte få plats med ett lager färskfoder, och på att ha apportfåglar, klövar och blod bland mina frysta grönsaker :p

KL

Här har det blivit en hel del shopping på sistone till pojkarna men lite av det har jag nämnt tidigare :)

Igår fick jag hem en trevlig liten Riesen tik som ska bo här på obestämd tid.
Så igår och idag har vi shoppat en hundsäng, rosa matskål, rosa koppel, svart halvstryp läderhalsband, en reflexväst, hundmat och en himla massa olika tuggben :)

Pojkarna har fått nya matskålar och ett gäng tuggben dem också.

Har även beställt ett rosa halsband som matchar kopplet och ett Baggen Softbelt med reflex och en väska till det, hoppas det kommer fooort :)

1383615_10153407454710223_2080011169_n.jpg

057123_01.png

057123_02.png

Jag har shoppat loss på e-bay :o:crazy::eek:
Men nya pinne valpen behöver ju en massa saker,men kanske inte 63 köp :banghead:
Det har blivit allt från div hurtta täcken/overaller,stickade tröjor,leksaker (hade redan en hel hög) sele,bling halsband and so on!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka