Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden - Hund

Har äntligen hittat en sele på verkar sitta bra på Aska, får se hur länge vi är nöjda med den! Alla andra jag provat har haft spännet precis vid armbågen eller så har dom haft konstig konstruktion som inte alls känns bekväm eller hållbar.

Skaumlrmavbild2013-08-28kl102508_zps545dc2c4.png

KL
Vilken/vilka sida/or rekommenderar ni att handla från? finns ju en uppsjö om man googlar :D tycker det är jättesvårt att veta vilken storlek man ska ha. Har mätt min tibbevalp och hon är 37 cm från nacke till svansrot (som jag förstått att man ska mäta?).

Nu senast handlade jag från en butik som heter Eskilstuna Hund C.....
Första gången jag beställer därifrån men verkar vara kanonpersonal.
Tyvärr var kopplena slut som jag ville ha så det får jag försöka hitta på annat ställe.
Men jag har krånglat med fel storlek och det har de fixat utan det minsta knussel nu innan leveransen gått iväg :)

Vad gäller täcken måste man prova. När jag mäter min ena är han 40-42 längs med ryggen och han brukar ha minst 40 i täcken.
Men i Hurttas täcken har han 36 som sitter som en smäck, stl 40 drunknade han i och då är han en krallig liten herre.
Medan min andra grabb som är lite mindre han är ca 33cm i ryggen och där passar stl 33 i Hurtta perfekt :cautious:
Medan när jag provade en tröja också från Hurtta i stl 33 var den alldeles för liten O_o

Jaha vilken tur att du sa det, då ska jag ta med hunden istället på någon hundshop här i stan. Jag tänkte att det bara var att ta efter cm :D

Har inte hunnit ta några bilder.
Men köpte ett blått Hurtta regntäcke, ett begagnat regntäcke, en bilsele och ett första hjälpen kit på hundmässan i Landskrona. Fick även jäkligt mycket prover och sådant. Så det är det jag köpt in. När jag sen ser att jag inte alls behövt två ofodrade regntäcken haha! Men nu ska jag bara ha koppel till de Hurtta selarna som inte har, en orange Lifeguard sele och deras nyaste vintertäcke (Ultimate) innan jag är nöjd. Sen hittar man väll allting något mer att ha efter det?

Senaste inköpen är en Grön AMOKEN sele i str S. Bästa jag ngnsin haft till min tunna vinthund med ynklig bringa! Att dessutom slippa trä in frambenet är grymt skönt!

Melvin fick en grön Hurrta Y-sele i str 70 i nya modellen utan massa reklam på. Men har ingen bild på den än. Den passar William med men sitter mer i hans armhålor vilket jag vill komma ifrån.

Det orange reflexkopplet är oxå nytt. Melvin har ett likadant i gult. De är bara 1 m och det är grymt skönt för mig som vill hålla längst ut och ändå slippa släpande koppel. Sedan syns vi ju bra såklart!

Även jag har shoppat loss till mina lapphundar, vill helst inte fundera på vad det kostat i slutändan.

- 2 st expander koppel från Mr koppel (gul och orange), har två Mr koppel sedan tidigare, men de är 9 år nu så de är rätt slitna, så nya behövdes verkligen.

- 2 st reflextäcken (gul) och 3 st markeringshalsband (gul och orange) från Glavaris.

- 1 st sele från Amoken (orange reflex), helt klart den bästa sele jag haft till mina hundar, helt outstandning. Nästa månad kommer jag köpa en till den andra hunden.

- 1 st spårlina från Amoken, samt en hel jäkla hög med nya spårsnitslar (då de av någon obestämbar anledning får ben och försvinner i min spårskog....) 30 st orange, 10 st gul, 10 st neon, 10 st gröna och 10 st cerise.

Sen köpte jag en ny "hundjacka" på Jula åt mig i går, tycker nog den borde räknas in i tillbehören också.

Jag har shoppat nagot nastan varannan, var tredje dag sedan vi borjade Canada turen med valpis. I dag blev det en ny "grab tab" ett "koppel" pa 25-30 cm med en ring i anden sa man kan satta kopplet i den. Jatte praktiskt. Jag har 3 snarlika "grab tabs" som anvands nastan dagligen. Men jag BEHOVDE en till:grin:
Sedan kopte jag ocksa en ny "tug" till valpis att leka dragkamp med ... och ett par nya horn till dem att gnaga pa ... och en ny "godis korv" (superbra tranings godis) pa ungefar 4 kg ... och ett tikskydd utifall att lillan borjar lopa innan vi kommer hem ... och en storforpackning bajspasar.

Jag gick in i affaren for att kopa fler bajspasar:cautious:

I forrgar kopte jag en ligg dyna till valpis, en ny kong, och nagot jag sakert inte behovde da jag inte minns vad det var.:o

KL

Senaste var en såndär aktiveringsboll som man stoppar godis/mat i med ett litet hål som hunden ska rulla ut godiset genom, klar uppskattat och tror herr spinkis har fått lite mer hull genom att bollen lurar han att äta ;)

KL

Jag kan säga vart jag ALDRIG kommer att beställa varor ifrån i alla fall och det är Björkis. Otrevligare bemötande har jag nog aldrig fått!

Två veckor efter min beställning fick jag ett mail där det stod att det en av de grejer jag ville ha var slut. (Jag hade beställt ett sele, ett koppel och ett halsband. Det var kopplet som var slut)
Jag skrev att det viktigaste var att jag fick det sele jag hade beställt, men att jag var besviken på att det hade tagit två veckor att få detta besked.

Då svarade hon mer eller mindre med deras beställningsrutiner och ett "om det inte passar så kan du ju strunta i att beställa något alls".
Ja, det var ju precis så det blev.

Jag har jobbat med service i 15 år och skulle jag någonsin bemött en kund på det sättet hade jag nog fått sparken.

*KL*

Mina stackars hundar får inte så ofta nya grejer förutom mat, godis, märgben och sådant men för en månad sedan så var jag tvungen att köpa nya bäddar då den enda var totalt söndernött och den andra hade gammeltanten grävt hål i (och därefter roade de sig med att gräva ur stoppningen :meh: )

Det blev iaf två BIA-bäddar i strl 100x120. En blå och en grå. Hundarna är kanonnöjda :)

1176249_10151629782112012_590384410_n.jpg

Men herregud! Håller med dig, hade jag agerat så på min arbetsplats så hade jag åkt ut med huvudet före!

KL

Investerade i ett back on track täcke nät till basseten, när det var på rea och det kan han iallafall tänka sig att ha på sig.

20131001-120408.jpg

Ivan har fått ett nytt täcke, teddyfodrat och mysigt!

7169fc56291911e396ba22000ae8031f_8_524aa64addf2b317dedd69a5.jpg

(Hurra för bra pris på Hööks! Fick dock modifiera det lite eftersom andra hundar med storlek 25 inte verkar ha någon bröstkorg...)

Har shoppat massor den senaste månaden. Och självklart måste hunden också få lite.

2 Bitstockar, en av märke okänd och en lite mindre gappay
url

Ett läderkoppel från dog security sweden med gulddetaljer

Ett vikthalsband

En ID-bricka i guld att ha i bärnstenshalsbandet så allt matchar.
skor, koppel, halsband

En tröja
TRÖJA

Ett par fjällräven VIDDA PRO till mig att träna i

Och sedan har kompisen äntligen skaffat skaklar till sin barnvagn så hunden får dra lite!
Vagn

Höll helt på att glömma! Köpte även (äntligen) en arrak outdoor Travel tröja
*Länk borttagen av moderatorn*

Den har verkligen allt jag vill ha!!

Här är vikthalsbandet
i39170762._szw440h440_.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Åhhh det finns alltså på hööks? min lilla vovve hade varit så söt i ett sådant! Tror du man kan knöla på en bröstsele över?

(kan det över mitt hurtta, men det ser ju också annorlunda ut. Har ju inget kardborre spänne i bogen)

Man kan alltid knöla en sele över ;)
Det är inte så tjockt och fluffigt, utan fodrat med teddy och så typ... bävernylon eller liknande utanpå.

Och passa på innan de tar slut - på mitt Hööks fanns nästan inga kvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka