Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden - Hund

Satt det bra runt magen på henne? Siri har den modellen på täcke och det är tyvärr för stort runt magen så det samlas en massa snö där..

kl

Blev storshopping för några dagar sen när det var utförsäljning i en butik här.

Dessa täcken fick följa med hem:

Det lila/grå.

916575.jpg

Det ska vara vattentätt och andas. Det är fleece så jag får väl se om vattentätheten stämmer...

Sedan dessa 2:

raincoat_red.jpg

hurtta_regnt_cke_gr_n.jpg

Tyvärr var hurttatäckena för stora.
Men kanske växer hon i dom till hösten, hon är bara 7 månader. Det röda är stl 42 och det gröna 36 och just nu har hon 30 i sitt vintertäcke men det börja bli för smått så hon skulle behöva stl 32 nu tror jag.

Det står i hurttas storleksguide att 36 ska passa en cavalier men dom menar nog en vuxen. Det röda kommer hon troligtvis inte kunna ha. Men dom var billiga så chansade.

Det översta var väldigt fint! Även Hurtta-täckena såklart, synd att de inte passade, om hon inte växer i dem finns ju alltid Tradera:)

Jag lär inte förlora några stora pengar om jag säljer dom där. Jag gav 450 kr för allihopa!
Butiken konkade så jag tog det jag hittade, hundben har vi nog för ett halvår framåt :D

Jag hade shoppingförbud men det var ju som att släppa in ett barn i godisbutiken. Såna bra priser går det inte att låta bli.

Har ni plusset runt er reklam isf kom det med en 100 kr rabattkupong till animail som man kan använda oavsett hur lite man beställer. Bara ett tips! ;)

Har ni några bra tips på internetbutiker isf får ni gärna pm:a länkar! :)

Kl

Var på Huveröds idag då min vanliga affär hade slut på hundarnas foder och det var ju skojigt!

Kom hem med (det planerade) VoH m. lax...
...och med mig följde även några slags rullar av grisar, nötbog samt vombitar. Ooooch; en apfin tröja till lilla Prazsky-tjejen; lagom tjock, lätt att röra sig i, inte i vägen etc - svart med döskallar (ska det vara så ska det vara tänker jag) och en ny kampfen-toy till min border collie; en till gappay-grej i mocka. :)

Igår var jag i min vanliga affär och shoppade Standardt torrfoder (de har fri tillgång på torrfoder) och sånt där lyxgodis som kommer i formatet av små stänger; finns t ex kyckling som är extremt poppis här hemma.

I mataffären köpte jag nya märgben och viltskav!

Ultimate-täckena ÄR stora! Min tik brukar ha 65, likaså på hurrtas outdooträcken (fast jag får sy in dem på bredden, de är tydligen gjorde för hundar i stoppad-korv-format, ha ha ;) ) men på ultimate har hon stl 60... Och kunde även ha 55, även om det satt mer slimmat. det var ett svårt val mellan 55 och 60, och jag är fortfarande inte övertygad om att jag valde rätt :angel: (och mellan 55 och 50 skiljer det sedan väldigt mycket. 50-täckena har smalare remmar mm, tydligt gjorda för "liten hund")

Intressant! Dåå ska jag ta och testa i affär vilken storlek som passar bäst och nappa åt mig ett om jag hittar på rea någon gång :D

*KL*

Igår var jag iväg och shoppade åt Wahidah. 7kg köttiga ben. Nackkotor från älg och kalv samt tre kalkonhalsar.
Glad Wahidah :D
30968_1359760935.jpg

KL

Har shoppat massor till vår kommande valp den senaste tiden, här är några av de senaste inköpen:

image_view.php

Rukka regntäcke

haalari_1003_ea0.jpg

Hurtta regnoverall

hurtta_twilight_orange_1.jpg

Hurtta reflexväst

HurttaLifeguard_stormhoodie_orange.jpg

Hurtta reflexregntäcke

hurtta_lifeguard_safety_scarf284.jpg

Hurtta scarf

+ en hel drös med halsband, koppel, en biabädd-kopia, JH collection bädd, matskålar, första hjälpen-grejer, leksaker.. Ja det är nog bara valpen som fattas! :D

*kl*
Jag har alltid trott att kyltäcken var mer eller mindre bluff, men efter att ha fått ett i present och provat på mina egna under heta arbetsdagar, så är jag salig.

Så senaste nytillskottet i hundarnas prylhögar är Hurttas kyltäcke. Rekommenderas!

Dom jag köpt har varit till fynd-pris, så skulle de inte passa i framtiden har jag inte gjort nån större förlust. :p Bara att sätta ut på annons isåfall. :)

Idag klickade jag hem lite nytt till mina pojkar :)

Varsitt nytt koppel, ett rött och ett blått

2909297-origpic-21f9e5.jpg

Varsin ny sele fick de också, även dem en röd och en blå

2909442-origpic-cc0702.jpg

De fick även varsitt regntäcke, såklart ett rött och ett blått där också.
Allt för att det ska vara enkelt med färgkodat för sambon och svärföräldrarna :p

2613747-origpic-84821d.jpg

2613747-origpic-0c7700.jpg

Lite senare ska jag även införskaffa ett rött värmetäcke till lillhunden och en overall.
Eventuellt får de nog en varsin softshelljacka också om jag hittar någon som passar :)

Senast ändrad:

KL
Vilken/vilka sida/or rekommenderar ni att handla från? finns ju en uppsjö om man googlar :D tycker det är jättesvårt att veta vilken storlek man ska ha. Har mätt min tibbevalp och hon är 37 cm från nacke till svansrot (som jag förstått att man ska mäta?).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka