Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden - Hund

12192_10152314654785223_415854730_n.jpg

Åh, precis en sådan jag letat efter! Var är den köpt?

Mattes sötis fick nytt täcke idag, Hurtta värmetäcke. På min andre labbe sitte Hurtta som apskit men den lilla har tydligen rätt kroppsform! Att det dessutom va på erbjudande för 380:- gjorde att det blev lättköpt:p

Bild på underverket:
66716_10200251720761351_670790209_n.jpg

/LL

*kl*

Nu lär väl den här tråden bli proppfull efter Sthlms hundmässa ;)

Meen jag shoppade faktiskt lite idag, nämligen träningsgodis. Köpte några påsar Orijen och Acana som ska få vara belöningsgodis och så köpte jag en korv färskfoder.
11754_1355582621.jpg

(allt annat på bilden är gratisgrejer som jag plockade på mig :p)

WÄH!
Jag blir så avundsjuk och sur över att jag inte är där.
Ska försöka ta mig till My Dog i stället.

WÄH!
Jag blir så avundsjuk och sur över att jag inte är där.
Ska försöka ta mig till My Dog i stället.

Haha, och jag sitter mest här och funderar på om det verkligen var värt allt att åka dit :p Nästa år skiter jag nog i mässan och gör något roligare istället, typ tar en långpromenad i skogen.

Tittade på några av livesändningarna här hemma istället. Mycket nöjd att jag inte åkte, blev frustrerad över att det var segt trots att jag kunde spola förbi pauserna. Dessutom han vi med en skogstur och en massa snöbus!

Utställningen klarade jag inte av att se, får sura uppstötningar av hundutställningar...:p:crazy:

Tittade på några av livesändningarna här hemma istället. Mycket nöjd att jag inte åkte, blev frustrerad över att det var segt trots att jag kunde spola förbi pauserna. Dessutom han vi med en skogstur och en massa snöbus!

Utställningen klarade jag inte av att se, får sura uppstötningar av hundutställningar...:p:crazy:

Låter helt klart som en trevligare dag ;)
(och jag orkade inte heller titta på utställningarna, jag gick bara runt bland montrarna).

Jag var också på mässan och plockade på mig gratis saker, bla en klicker och så klart en massa provpåsar på hundmat. Jag fick även med mig en rabattkupong på 100 kronor på Foderbilen (?), 15% på häromi och 3 kg hundmat från Acana (eller likande foder :p).

Jag köpte en massa ben och ett reflexkoppel samt en dummy från Paw of Sweden.

Jag har kikat på reflexkopplet ett tag så nu slog jag till. Jag gillar att det är så tunt, smidigt och mjukt, dessutom tycker jag att det är riktigt snyggt!

show_image_in_imgtag.php

kl
Jag kom hem med en bunt saker :p
Dels såklart massa roliga broshyrer (som alltid), sen en hel del olika tugg (underbart att hitta så mycket som Sigge tål!), lite leksaker, massa gratisprover på färskfoder till valpen, en sele till Stoja (underbart att hitta en väldigt ställbar reflexsele för 40 kr hos hundstallet!) och lite valpfoder.

Puttar upp lite med nyshoppade prylar, jag som aldrig köper nåt till mina hundar eftersom jag redan har allt tycker jag :p

Hurttas värmetäcke, den nya varianten. Tyvärr röstade husse ner de rosa, men annars är jag väldigt nöjd med passformen! (Dålig bild)
1BF4A64D-494F-4B83-B05B-B0891110B045-17539-000021C08A3AF30F.jpg

Och sen har vi köpt nya matskålar! Jag har vissa krav, som att de ska funka att köra i diskmaskinen, inte ta plats osv. Nu ville vi dessutom ha några som inte låter, så sprang vi på de här på djursjukhuset, som jag tror är från Globus (?) De har gummi under och är extra tunga i bottnen.
73716B6F-AEDF-44CF-826A-2FD953A44832-17539-000021C0AE0E6610.jpg

Senast ändrad:

Åh, kan du inte fota en bild som visar hur Hurrta-täckena sitter när någon av hundarna står upp? Jag kan inte låta bli att vara sugen på ett sådant, trots att det jag provade satt riktigt uselt på Wahidah :o Provade ett 60cm på henne, vilket är hennes vanliga storlek, men hon borde utan tvekan ha haft ett 55... Det var så gigantstort!

Absolut! Tänkte göra det i dagsljus i morgon:)

(sen köpte jag en jäkla massa tuggben också, 40 tjurmusklar och 40 stora tuggpinnar:D)

Lovely :D
Kan tänka mig att det blev glada hundar då? Jag måååste komma iväg någon dag och köpa ben till Wahidah.. :cool:

Mycket glada hundar! De tyckte jag var otroligt omständig som skulle testa täcken och fota innan de fick varsett ben:cool:

Åh, kan du inte fota en bild som visar hur Hurrta-täckena sitter när någon av hundarna står upp? Jag kan inte låta bli att vara sugen på ett sådant, trots att det jag provade satt riktigt uselt på Wahidah :o Provade ett 60cm på henne, vilket är hennes vanliga storlek, men hon borde utan tvekan ha haft ett 55... Det var så gigantstort!

Åh jag vill också se en bild! Dom ser ju lite vinthundsanpassade ut med den högre kragen och att det går ner på bakbenen.
Men Ninni, var 60 för stort på Wahidah :eek: Vilja som har 55-60 i sina täcken. Vad ska hon då ha för storlek i ett sånt...
Hur tjockt är det? Tjockt och fluffigt som ett riktigt vintertäcke?

Här har vi nya bilder! Choice har stl 55 på sitt
C8ACC788-51B9-423B-A49A-B72B4832F27C-17539-00002287D745B881.jpg

Loka har 65 på sitt
B6361869-099B-4079-A534-1F7F3355736C-17539-00002287F41D6431.jpg

Jag tycker storlekarna är normala

Åh nu vill jag också ha ett sånt. Fast i rosa såklart ;)
Men jag hade ju tänkt ha strl 55 till Vilja men det kan jag ju glömma då (normalstor whippettik)

Nänä, Choice är väldigt liten, hon väger bara 23-24 kg och är 56 hög:) men visst, de är åt det stora hållet.

Åh jag vill också se en bild! Dom ser ju lite vinthundsanpassade ut med den högre kragen och att det går ner på bakbenen.
Men Ninni, var 60 för stort på Wahidah :eek: Vilja som har 55-60 i sina täcken. Vad ska hon då ha för storlek i ett sånt...
Hur tjockt är det? Tjockt och fluffigt som ett riktigt vintertäcke?

Såhär satt det på henne :p Det kändes som om man hängde ett tält över henne.
59257_1353769676.jpg

Hon är 62cm hög och väger ca 20kg. Brukar ha 60 eller 65 i täcken. Men hurttatäcket kändes rejält tjockt och fluffigt. Kunde det bara sitta vettigt så...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka