Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden - Hund

Utförsäljning på Höörs Zoologiska, såklart skulle jag dit haha!
Det blev däremot inte så mycket
*
4izqfd.jpg
- Hurtta bröstsele, fick den för ca 160kr :O Hade kostat ca 200kr.
*Hamstermat
*Stort (typ 4kgs) köttben (40kr :O)
*2kg godis
*Ett naturfärgat läderhalsband
*Ett rött läderhalsband
*Ett svart läderhalvstryp med glitter på fodringen

Jag kollade också på lite täcken, två halsband och lite sådant inne på Teba AB i Höör (ligger typ 5min från varandra) fast köpte inget på Teba :)
Är skitnöjd!

*KL*

Åh, idag provade jag ett regntäcke på Wahidah eftersom det var samma modell som ett varmfodrat täcke jag köpt åt henne (och ska hämta ut i eftermiddag). Var skeptisk först, men OJ vad bra det satt! :eek: Det var som gjort för Wahidah! Jag som annars brukar få nöja mig med att "Jaja, det sitter kvar och skaver inte" eftersom täcken inte direkt är gjorda för vinthundar om de inte är specialsydda...

Såå visst behöver Wahidah ett perfekt sittande regntäcke fodrat med tunn fleece, för 350 spänn..? (Trots att hon egentligen har fungerande täcken redan, även om de inte sitter så värst bra..) :angel:

*knapp*

Insåg igår att Hööks kommit till en stad nära mig!!! :bump:

Blir en resa dit för inköp av två regntäta täcken och en Y-sele. Tror ni att deras elastiska midjebälte fungerar?

Jag rekommenderar Limex midjebälte. Billigt och hållbart. Jag använder mitt som dragbälte på fyra 30-35kg hundar när jag cyklar och det har inte töjts eller gått sönder minsta lilla på nästan ett års regelbunden användning.

Tror ni att deras elastiska midjebälte fungerar?

Jag har köpt det, och skrivit en recension på hemsidan.
Faktum är att jag knappt vågat använda det. Det fungerar - OM man inte har en hund som drar, gör utfall eller vill jaga någonting alls. Resåren är extreeeeemt uttöjbar och känns otroligt svag. Jag har haft 20kg saluki kopplad i det, och när hon bara gått vanligt framåt för att nosa på något så har det nästan känts som om resåren ska gå av om jag inte följer med :crazy:

Jag har ett midjebälte från Limex, det känns rejält. Nu har jag inga visserligen stora hundar, de väger 10 kilo ihop, men jag vet många som har det och som använder det flitigt till sina betydligt större och tyngre hundar.

Jag var på Gekås förra veckan och köpte massor av hundgodis (mest strips från let's bite, de är storfavorit här) och till Ivans stora lycka och glädje: rosa pipleksaker i tennisbollstyg (men i form av donuts).

lets_bite_chicken_sandwich.jpg

Idag köpte jag en liter blod fördelat på tre PET-flaskor, direkt från slakteriet. Tidigare har jag alltid fått det fryst, men nu var det väldigt färskt och varmt. Då kände jag lite "WÄÄÄH!" :o

Jag har köpt det, och skrivit en recension på hemsidan.
Faktum är att jag knappt vågat använda det. Det fungerar - OM man inte har en hund som drar, gör utfall eller vill jaga någonting alls. Resåren är extreeeeemt uttöjbar och känns otroligt svag. Jag har haft 20kg saluki kopplad i det, och när hon bara gått vanligt framåt för att nosa på något så har det nästan känts som om resåren ska gå av om jag inte följer med :crazy:

Då är den nog inte något för oss...:angel:

Som flera sagt, ska kolla Limex, har deras softsele som är kanon och hundarna älskar den. De rör sig helt obesvärat med den på sig.

*kl*

Nuuu har Wahidahs nya vintertäcke kommit!
Det är lite kul, på "tillverkarens bilder" så ser täcket väldigt märkligt ut, då sitter det på "vanliga hundar". På Wahidah däremot. ÅH, jag är nästan kär i täcket :p
61325_1349370296.jpg

Fick även hem koppelförlängare i reflex och en blinkande lampa.
58866_1349383706.jpg

Jag har också köpt ett katthalsband :p Det har säkerhetsspänne, så det går upp om hon fastnar och det går att skriva telefonnummer på det. Tanken är att hon ska ha det när hon är lös, OM det mot all förmodan skulle hända något så att hon springer bort.
33451_1349383713.jpg

Det köptes även godis, Wahidahs favoriter. Det ska med till nästa tävling så att hon får lite extra motivation ;)
41798_1349383715.jpg

Och så ska jag avsluta med att visa skillnaden mellan "specialtäcket" och ett täcke för "vanliga hundar", mest för att jag tycker det är lite kul att det är så stor skillnad.
44444_1349383711.jpg

96351_1349383708.jpg

64117_1349383710.jpg

(Lägg märke till resårbandet i halsen på det spräckliga täcket, som är ett måste för att det inte ska bli på tok för stort där..)

Jättefina täcken!! Ett sånt skulle nog suttit som en smäck på min långsmala jaktlabbe! Ska täcket passa i rygglängden så kan jag snurra det 2 varv runt magen..
Vilken tillverkare är det?

/LL

Man får tydligen inte nämna någonting om vilket märke det är här i tråden utan att inlägget tas bort :grin: Sååå jag skickar PM.

Att ni skriver vilket märke det är gör inte så mycket men försök att låta bli att skriva ut webbadressen till butiken.

Som exempel:

Jag köpte i dag ett täcke från Hurta till min fryslort idag= helt okej

Jag köpte ett täcke från ******.se= är inte okej

/lillebill,moderator

Man får tydligen inte nämna någonting om vilket märke det är här i tråden utan att inlägget tas bort :grin: Sååå jag skickar PM.

Detta (och varsin regnoveroll från samma affär till mina båda) fick min salukipojke idag för att hålla sig varm :) Det satt faktist förvånandsvärt bra (man kunde korrigera storleken med kardborren ganska mkt i fronten) så jag är helnöjd!

bild.jpg

Detta (och varsin regnoveroll från samma affär till mina båda) fick min salukipojke idag för att hålla sig varm :) Det satt faktist förvånandsvärt bra (man kunde korrigera storleken med kardborren ganska mkt i fronten) så jag är helnöjd!

bild.jpg

Det har jag med till min men eftersom jag även har förra årets bruna i rätt str så tog jag en str för stor i år så det täcker ordentligt över låren. SKa dock sy ihop fronten tänker jag och få en hel front och kardborre fram så man kan sätta ihop halsen till en krage ( är så mycket tyg över nu ) samt flytta in kardborren runt magen då =)

Jäklar vad bra det verkar sitta! O jättesnyggt!

O förresten, vilken himla bra idé med katthalsbandet!! Det ska jag definitivt införskaffa till Cashmir!

KL*

Själv har jag måttbeställt vinter-/regntäcken till båda hundarna från den damen i Gotland som syr så himla fina täcken till vinthundar.
Så nu väntar vi spänt på att få hem dom, och förhoppningsvis så kommer dom sitta bra oxå. Bilder kommer när jag fått hem dom :)

Mitt senaste och otroligt lyckade inköp var detta:

2012106121359655516258_sbig.jpg

Ett VGW-bälte till Cashmir som börjat dra jättemycket i koppel.
Jag har bara en sak att säga om denna sele: MIRAKEL-SELE! haha :p
Cash har över en dag förvandlats till den lugnaste hunden i selen och nu kan jag gå med kopplet hängandes på fingertopparna och han drar inte det minsta! Trodde faktiskt inte att det skulle "funka" sådär på direkten, utan jag förväntade mig lite hjälp av selen och samtidigt behöva fortsätta med träningen. Men nejdå, i vårt fall så funkade det med detsamma så jag är så himla nöjd!! :D
Har ju dock en teori, han verkar tänka "halsband=dra". För så fort jag sätter på halsbandet igen så börjar han nästan köra weight-pulling med mig. Men med selen på (inte alls åtsittande då den är en storlek för stor, för att få plats över vintertäcket sen) så går han helt avslappnad och lunkar på utan att dra det minsta. Som en helt annan hund! Han har alltså inte ens behövt dra i selen för att komma ur balans i den för att inse att det inte är nån ide att dra i den, utan han beter sig bara helt enkelt lugnare med den på. Så hädanefter kommer jag nog bara köra med sele på honom. Tror dock inte det måste vara just ett vgw-bälte utan funkar nog med vilken sele som helst, bara han slipper något runt halsen.

Jag ser nu verkligen fram emot promenaderna, och jag har aldrig känt mig så stolt med honom i koppel som nu! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka