Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden - Hund

Kl

Det senaste jag handlade var detta:
E8346A34-7AAA-4AF3-8606-894517D870AD-3970-00000669F6B10DB2.jpg

Alltså dummies för 500 spänn:D

Det skulle jag kunna göra :D har vart på hööks där några gånger men inte kollat hundgrejer då.. Vad finns det för fler djurbutiker? äsh varför frågar jag det, kan ju kolla det själv :o *tröttmössa*
Du får uppdatera här om du handlar nått där nästa vecka! :D

Haha :D
Dels finns Hööks, sedan finns Arken Zoo och SEA hund & katt. Sistnämnda kan jag gå i hur länge som helst.

Har hittat mitt drömhalsband:
ezydog-dog-collar-wide-brown.jpg

Superbrett! Är lite sugen på kopplet också, men får nöja mig med mitt Hurtta som matchar rätt bra i alla fall. Försöker undvika onödiga grejer. Det breda köpte jag efter att läänge ha sökt efter just breda halsband (jämnare tryck över halsen, + snyggt). Har ett vinthundshalsband sedan tidigare, men ville ha nåt som inte är i läder.

Behöver en ny nome sele. Den gamla är för kort. Har nån några tips på hur en bra nome ska se ut?:) Har en budgetversion nu:
images

Senast ändrad:

*KL*

Inte shoppat, men jag gjorde en ny dragkampsleksak till Wahidah idag av ett gammalt lakan.
dsc_0028-c.jpg

I helgen ska jag sticka iväg och köpa lite roligare tyg och göra finare leksaker :D

*delvis kl*

Det senaste jag shoppade åt hundarna var en massa spännband och lastspännare. Kan låta konstigt, men är det mest budgeteffektiva sättet jag hittat att komma åt större mängder nylonband!

Av dessa syr jag sen både halsband, Y-selar och Nomeselar, måttanpassat till odjuren här hemma.

Ett spännband på 5 meter räcker gott till en nomesele, använder golvplast (skum som man lägger under klick-golv) som vaddering och tyget från ett kasserat regntäcke som fodertyg. Tar ca en timme att sy. Bra instruktion finns här: http://yabastasiberianhusky.blogspot.se/2011/11/sy-din-egen-sele.html Billigt och kanonbra!

Rolig tråd. Senast jag handlade var idag.

En kroppsstrumpa åt valpisen som fryser. (ska ta en löjlig bild sen)

Ilo fick en krocksele då det inte rymms någon bur i min bil.
Har även beställt viktmanschetter. :)

Ja jag är också jättenöjd med den, nackdelen är bara att den är något för stor trots den minsta storleken men det går att använda den iaf :) Huvudsaken är att hon syns på kvällarna vilket hon gör rejält nu :D

Vi hade också lite jobbigt med storlekarna. Den ena satt ganska taight , och den andra för löst. Vi valde den storlek som satt rätt taight kring magen men spänner den långt ut så går det bra. :)

Just det! När jag tänker efter så har jag varit i alla 3 affärerna :o sea hund o katt är superkul! så mycket saker och alla saker är så "måste bo hos mig" faktor :D

kl
I går köpte jag en ny "kampleksak" en hård påse med snöre (heter det dummy?) i gult reflextyg, smart så ser man den även om det inte är dagsljus (jag ser som en kratta) och en enorm grisknorr :D

Beställde detta precis till mitt lilla hjärta. Höstregnet är inget roligt, idag har vi inte kunnat ta någon lång runda då hennes hööks täcken läcker in:(
Så med detta hoppas jag vi kan promenera långa rundor även i regnet :D
images

Jag beställde häromdagen en mindre vattenskål, fyller hellre på oftare. Detta för att de lättare ska få plats på sin plats i hallen oxå. Samt ett grön bävernylontäcke med teddyfoder, bara för att det var grönt som W klär så bra i :o, en till visselpipa ( bra att ha ) samt ett bäddöverdrag till bädden de har sedan innan.

kl
Jag fick i fredags hem ett nytt täcke till Rut. Sitter superbra!
Det är måttbeställt från en tjej som föder upp faraoner, och jag fick välja bland en massa färger. Så bara därför kunde jag inte bestämma mig, utan körde svart/svart. Och är kalasnöjd med det!
bild-1.jpg

*Knappen*

Måste skaffa ett täcke till den här damen. Det börjar bli väl ruskigt ute nu och hon har ingen underull.

Funderar på vilken täcken som kan funka på henne? Finns ju iofs diskussioner i en annan tråd om detta. Så vi får se vad vi hittar, ska ta en tur till djuraffären till att börja med i alla fall.

Börjes eller Hööks täcken funderar jag annars på.

PICT0083.jpg

Den här lille korven hatar att gå ut när det regnar. Kanske ett regntäcke skulle underlätta? Han har dock mycket kraftigare päls med underull.

PICT0084-1.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur