Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden - Hund

kl
Jag har fått hem det första av två halsband ifrån Minxdesign :banana:
nytthalsband2_141490756.jpg

nytthalsband1_141490733.jpg

Snyggt!

Idag fick jag hem BoT täcket till Alex, ngt långt kanske men i övrigt satt det som ett smäck! :)

20110406-112151.jpg

Tack! :D

Köpt för 549:- på VipDog, de hade rabatt på BoT-täcken som de hade i lager och då slog jag till, snål smålänning som man är! :angel: Annars ligger de runt 730-750 kr i den storleken.

Han väger 32 kg, 63 cm hög och ca 67 lång över ryggen. Tyvärr hade de inte 67 cm i lager när jag köpte så jag tog ett 70 cm långt, men det täcker ordentligt över låren och det var inga problem att dra igenom svansen genom hålet.

Hoppsan, jag råkade klicka hem ett jag med :angel:
Han är också 67cm och jag tog 70. Har väldigt sluttande kors så det var nog lika väl! Har jag tur kanske flatten kan ha det när han är fullvuxen med :)

Nu knappade jag NÄSTAN hem ett oxå! Den här tråden drar mig i fördärvet, jag har ju egeninfört köpstopp. Fasen. Får fundera lite till :p

Herreguuuud vilken snabb leverans :D
Idag låg det i brevlådan! Lite stort på kroppen men kunde inte varit kortare, för då hade inte svansen gått ut genom hålet :p
216890_10150214554196413_685746412_8949405_6258030_n.jpg

Oj! Jag fick vänta 1½ vecka, beställde även ett par andra grejer varav en var restad och kom inte med, kan vara därför!

Snyggt det blev på grabben :)

Min självdisciplin alltså... :angel:
Gårdagens utställning resulterade i excellent och därmed firshopping:

rocklundacimg1519_143418164.jpg

Jätteroliga kampknutsgrejer. Billy gillar såklart de med päls. Den släta bruna råmar när man kastar den. Gissa om den var läskig första gången? Hahaha.

Gnawler, väldigt bra tugg. De går som smör i solsken här hemma.

Nya Kong Air Dogbollar! De första tre jag köpte har 1) Slutat pipa 2) Strimlats av Ivan 3) Försvunnit. Och de var väldigt billiga på utställningen, så jag köpte den i två olika storlekar.

*KL*

Puttar upp tråden med lite shoppingfynd :p

Köpte en sele till tanten för hela 124 kr, det var dessutom den sista som fanns i rätt storlek i affären.
dsc00259-copy.jpg

Och så har jag köpt en visselpipa som ska användas när vi tränar inkallning.
dscf2976-copy.jpg

Köpte mitt 50/11 retrieverkoppel härom veckan.:o De bara försvinner här hemma. Kan inte FÖRSTÅÅ vem som slarvar bort dem.:angel:

Sa till min mamma att nu var det dags för ytterligare ett koppel. Hon tyckte att "1; sluta släng ifrån dig kopplena när du tränar hundarna eller 2; använd balsnöre, det är billigare".:mad:

Jag kontrade med att det kommer vara balsnören som fastnar i betesputsen när jag inte kommer ihåg vart jag la ifrån mig det. Hellre det tyckte hon. De är tydligen lättare att få loss än mina koppel.:grin:

Men balsnörena har vi bara i 4 färger och ingen av dem är rosa så jag kommer fortsätta köpa koppel.;) Det är smidigare än att försöka få min hjärna att komma ihåg att stoppa kopplena i en ficka istället för att lägga det på backen.:D

Grabbarna har precis fått en ny vattenleksak och lite tuggisar.

Dock är jag på jakt efter någonting som verkar omöjligt, ett mörkbrunt rundsytt läderkoppel med mässinghake, är det någon som vet vart det går att få tag på? Har hittat ett som Jokke tillverkar, men det är för ljust i färgen.

Åh, allt verkar svårt om man vill ha mässingshake :p Har börjat gå en del i djuraffärer, så jag kan hålla ögonen öppna efter mörkbruna rundsydda med mässingshake.

Ja, och då får ud kanske specialbeställa? Har kollat runt en del och hittar bara ljusbruna med mässing (vilket du säkert också gjort). Finns jättemånga olika man kan ringa till för att få ett specialbeställt koppel, bl.a. de jag länkade till förut, finns en tjej uppe i märsta (sthlm) som handgör koppel och de är såå fina! Då kan man få exakt som man vill.

Ja, och kombinationen mässing och brunt värkar omöjlig, av någon anlednign verkar folk bara kombinera det med svart? Fast det kanske är jag som är knäpp och inte inser att det är fult eg, haha. Men om du ville hålla ett öga öppet vore det kanon! :)

Och när jag var på jakt efter svart utställningskoppel med mässingshake så var även det störtomöjligt att hitta :p

Idag var det fröken Wahidahs tur att få nya saker. Hon har fått en sele sydd till sig och ett halsband :)
dsc_6874-copy.jpg

dsc_6880-copy.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka