Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden - Hund

Vad roligt att de tycker om dem :D

Jag köpte varsin sele till Billy och Ivan på pupstores rea.
De är så himla snygg när de matchar. :D :angel:

De fick varsin vit:

1153355-origpic-580020.jpg

*kl*
Jag har köpt Hurtta-täcken, ett brunt värmetäcke och ett blått regntäcke. Nu står jag i valet och kvalet om jag ska byta dem eller inte. Jag tycker att de är lite stora. Hunden är 11 månader, kastrerad hane, frågan är om han egentligen växer så mycket mer... :crazy: Behålla eller byta??

195842_10150102312672862_597467861_6301440_3101171_n.jpg

198351_10150102312747862_597467861_6301441_2740935_n.jpg

198954_10150102312937862_597467861_6301444_4117930_n.jpg

188593_10150102312847862_597467861_6301442_1640960_n.jpg

Jag gillar verkligen den blå färgen på honom! Men storleken?? Hur sitter Hurttatäcken på era hundar? Det får ju inte bli i vägen när han ska röra sig eller kissa.. :cool:

Jag skulle behålla dom! Nu har jag inte Hurttatäcken men jag tycker inte alls dom ser särskilt stora ut?
Kan också säga att de täcken jag köpte till min tik när hon var runt året (lite äldre tom) och som satt perfekt då är lite för små nu. Önskar att jag hade köpt lite större täcken, tycker dom hellre får vara lite för stora än för små. Och jag tror definitivt han kommer växa mer, om inte på höjden och längden så på bredden! :d

Mycket fin vovve och tjusiga täcken! :love:

Edit: kanske ska lägga till att jag har en whippet och vill gärna ha täcken som går ner över rumpan och låren, så min uppfattning om lagom stora täcken är kanske lite annorlunda mot nån med en lite mer normalbyggd hund.
Och vad jag förstått av de som har (vinthunds) hanar så är det mer regel än undantag att de kissar på täcket. :cool:

Senast ändrad:

Jag tycker inte de ser stora ut. Och med tanke på att han är så ung så kommer han säkert fylla i kroppen ännu mer!
:)

Okej! Jag behåller dem nog! Kan kanske sy några styng där under magen. (I täcket då, inte i hunden) så att det inte är i vägen när han ska kissa! :idea: Skönt att slippa strulet med returer, det är det jobbiga med att skicka efter via nätet... :p

Här är bilder på nya selarna:

nysele_bill_138220392.jpg

nysele_ivis_138220426.jpg

Ivans öron ser så himla vissna ut nu när det håller på att resa sig. Och så världens tiggande min. Haha. Han ser för eländig ut..! Lillpluttisen :love:

Sjukt snygga selar *villha* :love:

*tove* - Han tackar och bockar

Nästa boll jag köper blir nog en IPO-boll då! :)

Just nu har vi kongar från Eko (ca 45kr) och boll i snöre för 15kr på biltema. Har hållt förvånansvärt bra! Mallejäveln krossar ju märgbenen här hemma, men bollarna håller :eek:

Dessa bollar gör guldkant på Grimas och Ians liv:

blm-302-och-602_norm.jpg

Håller i evigheter, tyvärr har det hänt att snörena åkt av dock och jag kan inte rekommendera dem om de inte är snörade då de lätt kan bilda vacum i strupen i och med att de är massiva. Ingen stor risk med snöret på.

Jag blev lite... inspirerad ( :angel: ) av bollsnacket, och eftersom jag jobbar en hel del med Billys föremålsintresse just nu så köpte jag en i lagom storlek idag:

billysbolldsc_0383_139049102.jpg

Hittills har den varit en klart succé :)

Jag har en sån liggande här hemma, de älskar den. Satte fast en kong i andra änden av snöret, så det ska bli mer rättvist när de kampar med varandra;)

Idag köpte jag äntligen en MIM Variocage till bilen! Som jag har längtat :D. En vän i träningsgruppen behövde en större, så vi bytte - jag betalade en viss mellanskilnad - + att jag fick ett par lundhags-byxor! Yay :banana:

skulle lägga in en testbild får det fan inte att funka grr...

*KL*

Jag har köpt LC-täcken till fröken Wahidah :bump:
De befinner sig i Jönköping nu och det dröjer en månad innan jag kan fotografera dem, men tja, de ser ut såhär i alla fall (men sitter förhoppningsvis lite bättre)
77742_1272924238.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka