Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
*kl*
Jag har köpt Hurtta-täcken, ett brunt värmetäcke och ett blått regntäcke. Nu står jag i valet och kvalet om jag ska byta dem eller inte. Jag tycker att de är lite stora. Hunden är 11 månader, kastrerad hane, frågan är om han egentligen växer så mycket mer... Behålla eller byta??
Jag gillar verkligen den blå färgen på honom! Men storleken?? Hur sitter Hurttatäcken på era hundar? Det får ju inte bli i vägen när han ska röra sig eller kissa..
Jag skulle behålla dom! Nu har jag inte Hurttatäcken men jag tycker inte alls dom ser särskilt stora ut?
Kan också säga att de täcken jag köpte till min tik när hon var runt året (lite äldre tom) och som satt perfekt då är lite för små nu. Önskar att jag hade köpt lite större täcken, tycker dom hellre får vara lite för stora än för små. Och jag tror definitivt han kommer växa mer, om inte på höjden och längden så på bredden!
Mycket fin vovve och tjusiga täcken!
Edit: kanske ska lägga till att jag har en whippet och vill gärna ha täcken som går ner över rumpan och låren, så min uppfattning om lagom stora täcken är kanske lite annorlunda mot nån med en lite mer normalbyggd hund.
Och vad jag förstått av de som har (vinthunds) hanar så är det mer regel än undantag att de kissar på täcket.
Okej! Jag behåller dem nog! Kan kanske sy några styng där under magen. (I täcket då, inte i hunden) så att det inte är i vägen när han ska kissa! Skönt att slippa strulet med returer, det är det jobbiga med att skicka efter via nätet...
Just nu har vi kongar från Eko (ca 45kr) och boll i snöre för 15kr på biltema. Har hållt förvånansvärt bra! Mallejäveln krossar ju märgbenen här hemma, men bollarna håller
Håller i evigheter, tyvärr har det hänt att snörena åkt av dock och jag kan inte rekommendera dem om de inte är snörade då de lätt kan bilda vacum i strupen i och med att de är massiva. Ingen stor risk med snöret på.
Jag blev lite... inspirerad ( ) av bollsnacket, och eftersom jag jobbar en hel del med Billys föremålsintresse just nu så köpte jag en i lagom storlek idag:
Idag köpte jag äntligen en MIM Variocage till bilen! Som jag har längtat . En vän i träningsgruppen behövde en större, så vi bytte - jag betalade en viss mellanskilnad - + att jag fick ett par lundhags-byxor! Yay
Jag har köpt LC-täcken till fröken Wahidah
De befinner sig i Jönköping nu och det dröjer en månad innan jag kan fotografera dem, men tja, de ser ut såhär i alla fall (men sitter förhoppningsvis lite bättre)
Trädgård & Växter Tur att det var en gold iaf, vad det nu är, iom att du får en ring of fire för 49 kr på Ikea... 🙈 Hoppas att jag inte får samma, just...
Hundavel & Ras I trådstarten så uppfattade jag det som TS sökte en hund till hela familjen och inte tänkte dumpa hunden helt till 10-åringen. Att vråla...
Foder & Strö Förutom många bra tips i tråden och rutimer du redan har så föredrar jag att ha fri tillgång på grovfoder så att hästarna kan äta när de...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.