Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden - Hund

Inte en sexleksak ;)
Det är en actionkamera, jag ska klura ut ett sätt att montera den på hunden bara - sen blir det sköj! :D

Kl

Lite OT men...
Söker ett värmetäcke med magplatta till min bullterrier. Har prövat en drös olika men inga passar.
Har för mig att jag läst på forumet om någon som hade amstaff/staff? eller annan bred-över-bogen-ras som hade ett supertäcke, men nu hittar jag inte det inlägget nånstans! Någon som har ett bra tips på täcke? :)

kl

Fick hem hundens nya ryggsäck. En Kurgo, som sitter superbra och fördelar väldigt jämt. Funderar på att sätta teddyfoder på remmarna.

440

Varken min hund eller min bild

Tänkte precis skriva "har du skaffat en till hund?!" innan jag läste raden längst ner :p

KL

Nu har äntligen hundarnas nya vintertäcken kommit!! :laugh:
Är jättenöjd! Var helt klart värt pengarna!

20121027184249768516258_sbig.jpg

20121027184322637516258_sbig.jpg

Och så hade jag tråkigt en dag och då beställde jag hem detta: whippet-dekaler att sätta på bilens rutor, samt en air-freshener i form av whippet och greyhound..kuligt! :D

20121027184430607516258_sbig.jpg

De där täckena är så otroligt fina!

*KL*

Idag har vi storshoppat :D
90631_1351437081.jpg

150st bajspåsar, kattgodis som är utmärkt som hundgodis, tuggpinnar (eftersom jag fick slänga allt sådant i morse...) och ett flexikoppel!
Brit Care-grejset och påsen i mitten högst upp fick man gratis.
Dessutom köpte jag ett regntäcke som jag velat ha länge, men det har varit så dyrt. Fick beställa det och det kommer senare i veckan. Nu var det rea på allt och totalt betalades det 572kr för alla grejer.

Hade jag köpt täcket och flexit i den affär jag tänkt köpa det i, och inte köpt något godis alls, så hade det gått på 560kr. Kort sagt är jag nöjd :D

Iförrigår köptes en JOKKE overall, regntät med fleecefoder in, ska sy in benen på den för den har helt för långa ben men perfekt när det är som kallast på vintern! Och en Hurtta fleeceoverall som är superbra! Har tidigare haft bara ett regntäcke (fleecefodrat) och ett annat som är lite vattentätt och en aning vindtätt som också var fleecefodrat, alltså för varmt om det blåser lite och inte regnar osv. Så det blev en fleeceoverall och jag älskar den! Precis lagom varm, tål rättså mycket regn utan att det går igenom och sen är det i stortsett bara att torka av täcket sen är det torrt igen! Rekommenderas STARKT! Tror det var en gammal modell för det kostade bara 335kr och finns inte med på deras hemsida men det liknar deras Microfleece overall :)

JOKKE täcket hade kostat 600kr men det var halva priset så fick det för 300kr!! Någon som vet om JOKKES saker är hållbara?

Jokke brukar ha rätt bra produkter. Jag har haft en del genom tiderna. Själv gillar jag Hurtta bättre, men då bara p.g.a. designen. Jokkes är mer hållbara än snygga :D

Men åååå vilken goding! Det måste vara största lyckan :love:

Kl
Jag har bara shoppat en mini dummy i reflex/knallgult och massa tugg och odia på senaste. Är på jakt efter ett schysst vintertäcke men tycker ofta att det inte sitter helt perfekt :o min hund har väldigt höga benlyft fram så det blir lättare ganska stramt, nån som har tips?

Är på jakt efter ett schysst vintertäcke men tycker ofta att det inte sitter helt perfekt :o min hund har väldigt höga benlyft fram så det blir lättare ganska stramt, nån som har tips?

Om du tittar på förra sidan i den här tråden så ser du bilder på ett täcke jag köpt till min dåre. Det går omlott fram, så det ger väldigt bra rörelsefrihet för frambenen. Kanske vore något att kika på?

Det vore det verkligen! Frågade om märke i ett tidigare inlägg men glömde bort att fråga igen ;)

*kl*

Har blivit lite vovveshopping i veckan, 25kg färskfoder, 15kg torrfoder och en Hurtta sele till min lilla sötnos:love:

68410_4957040929487_583121171_n.jpg

/LL

*kl*

Nu har Wahidahs nya regntäcke kommit! :bump: Ska bara fixa lite med bensnörena på det, sedan kommer det vara perfekt.
dsc_9725.jpg

(Hjälp vad lång hals hon ser ut att ha på den här bilden! :eek:)

Jag ska oxå beställa detta så fort jag får råd! Vintertäcket av samma modell har jag redan köpt! Toppen med tips från andra med vinthund!

kl

Vovvarna har fått nya jättefina vintertäcken! Sitter bra trots en massa bus!:)
486253_4468361665045_2068825041_n.jpg

29348_4468353704846_1739014949_n.jpg

45110_10151195414274032_189119732_n.jpg

6962_10151195414204032_119278300_n.jpg

Senast ändrad:

*kl
Min lilla fryslort får ett Hurtta värmetäcke av husse idag. Fast just idag önskade han sig moon-boots, det var kaaaaaallt om tassarna!

KL

Blev till att köpa lite vinterkläder till min lilla fryslort häromdagen :)

Hem kom vi med ett vintertäcke och en overall från Hurtta.
Överväger att köpa ett par Ruffwear Grip Trex skor till honom också då hans små tassar går sönder på vintern trots evigt smörjande osv :(

558960_10152314656450223_1703488470_n.jpg

12192_10152314654785223_415854730_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka