Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är lite sugen på Hurttas nya vintertäcke (som ser ut som nya regn), någon som klämt på det?

Jag har klämt på det :D , och beställt ett regn, tycker de verkade bra, det satt bra på min hund, mycket bättre än den förra varianten, sitter lite mer om bakdelen vilket ju kan vara bra, det enda jag funderar på är hur det fungerar när de ska göra sina behov, behöver man knäppa upp bakdelen då ?

Jag har klämt på det :D , och beställt ett regn, tycker de verkade bra, det satt bra på min hund, mycket bättre än den förra varianten, sitter lite mer om bakdelen vilket ju kan vara bra, det enda jag funderar på är hur det fungerar när de ska göra sina behov, behöver man knäppa upp bakdelen då ?

Vilket täcke är det ni pratar om?

Jag behöver köpa ett fodrat täcke till min tik men har problem med att hon har så högt svansfäste så att det är väldigt svårt att hitta täcken som sitter bra över rumpan. Jag funderat på ett BoT men vi skulle behöva prov det först.
Jag vill alltså att ett täcke som antingen är högt skuret för svansen eller som har hål för den.

Jag behöver köpa ett fodrat täcke till min tik men har problem med att hon har så högt svansfäste så att det är väldigt svårt att hitta täcken som sitter bra över rumpan. Jag funderat på ett BoT men vi skulle behöva prov det först.
Jag vill alltså att ett täcke som antingen är högt skuret för svansen eller som har hål för den.

Jag tänker på det nya som heter Outdoor Torrent Coat, ev kan värmetäcket heta något annat men de ser identiska ut förutom fodret :)

På värmetäcket finns ingen knapp som det finns på regntäcket, så det behöver man inte fundera på. Lika bra tycker jag. Finns det någon hund som inte skulle skita på täcket annars? Knäppt.

Summit parkan som är hurrtas senaste värmetäcke har en dragsko vid svansen som gör att det ofta har en bra passform även på hundar med högt svansfäste :)

Mira fick en Ikea-elefant :D
image_zpsbac07843.jpg

Den senaste tidens investeringar:

Ny vinterjacka till Ivan. Coupe d'etate från Puppia.
De har slutat tillverka den, men jag hittade den helt ny på ebay för 500 kronor, så jag slog till.
(I vanlig fall kostar den 700 spänn, och jag har tappat bort hans gamla :angel::crazy: )

2014-11-18-1926_546b8f75e087c3270e92dc08.jpg

Ny kloslip till Billy, från Furminator för 400 spänn.
Nöden kräver ingen lag, den gamla slipen har pajat och det går inte att klippa hans klor.
2014-12-04-1814_5480968de087c35c55257231.jpg

WP-sele till Billy. :bump:
Den skickas från Finland i morgon och jag är förväntansfull!

2014-12-06-2056_54835f5c9606ee1d7d6185e4.jpg

@Blueberry Hur tycker du det funkar med en kloslip? Har funderat på att skaffa en sån till Filimon istället för vanlig hederlig tång som vi haft hittils. Att klippa klor är ungefär den värsta "vardagssysslan" jag vet då jag är vansinnigt rädd att klippa för mycket, och därmed lätt klipper alldeles för mesigt och lite. Inte hjälper det att han har nästan bara svarta klor heller, trots att alla fötter är vita, så det går inte att se vart pulpan börjar...

@Blueberry Hur tycker du det funkar med en kloslip? Har funderat på att skaffa en sån till Filimon istället för vanlig hederlig tång som vi haft hittils. Att klippa klor är ungefär den värsta "vardagssysslan" jag vet då jag är vansinnigt rädd att klippa för mycket, och därmed lätt klipper alldeles för mesigt och lite. Inte hjälper det att han har nästan bara svarta klor heller, trots att alla fötter är vita, så det går inte att se vart pulpan börjar...

På Billy är slipa enda alternativet, han tror på allvar att jag ska döda honom med kloklipparen... Det är oerhört dramatiskt och mycket ångest inblandat.

Med slipen går det hur bra som helst. Den nya har lampa och är väldigt kraftfull jämfört med den gamla, så det går snabbt :)

På Billy är slipa enda alternativet, han tror på allvar att jag ska döda honom med kloklipparen... Det är oerhört dramatiskt och mycket ångest inblandat.

Med slipen går det hur bra som helst. Den nya har lampa och är väldigt kraftfull jämfört med den gamla, så det går snabbt :)
Kanske värt att prova. Filimon har inget emot att få klorna klippta, så länge man håller hans tassar på rätt sätt. Brukar hålla framtassarna som man gör när man verkar hästar, dvs böjer benet bakåt och upp, om jag lyfter tassen framåt blir han bara stressad och försöker dra tillbaka den. Så det är egentligen bara för att göra mitt eget liv lite enklare. Är inte så förtjust i klotänger, tycker det är svårt att få till "finliret" med dem och det är svårt att bara klippa litegran om man märker att man tog för mesigt första gången.

Är det någon modell som du tycker är bättre än andra?

Kanske värt att prova. Filimon har inget emot att få klorna klippta, så länge man håller hans tassar på rätt sätt. Brukar hålla framtassarna som man gör när man verkar hästar, dvs böjer benet bakåt och upp, om jag lyfter tassen framåt blir han bara stressad och försöker dra tillbaka den. Så det är egentligen bara för att göra mitt eget liv lite enklare. Är inte så förtjust i klotänger, tycker det är svårt att få till "finliret" med dem och det är svårt att bara klippa litegran om man märker att man tog för mesigt första gången.

Är det någon modell som du tycker är bättre än andra?

Jag har provat två, varav den här från Furminator är överlägset bättre än den andra som jag köpte på Clas Ohlson.

Har med den gröna från furminator. Den är grym! Man får tänka på att slipa ngn sekund i taget på samma ställe bara!

Och jag tycker tvärt om ,klipper hellre än slipar, vilket gör att min slip ligger oanvänd i en låda,kanske dags att sätta ut den på tradera.

Jag klipper först o slipar sen och sedan jag bytte till Millers Forge är det en heeeelt annan hund jag har. Han är rädd och vill helst slippa men rycker inte åt sig tassen hela tiden. Dels är den ljudlös och sedan klipper den utan att trycka ihop klon/pulpan vilket är något de flesta hundar ogillar.

Jag har äntligen fått en anledning att shoppa lite hundgrejjer! :D
Idag kunde jag inte låta bli ett Buster-täcke på Tradera och en liten påse godis på Ica :angel:
I veckan blir det mycket mer inför valpens ankomst på lördag:bump:

Har fått hem det nya Hurtta Summit Parka till ena hunden (den andra är restad och kommer lite senare). Denna sitter åtminstone skapligt, så nu har jag några täcken att byta med om det blir kallt i vinter (vill ha - trött på kladd och klet). Det är alltid svårt med kortbenta hundar och täcken - dom lyckas ofta skyffla in snö via armhålet så det samlas innanför bröstkorgen... risken finns att även detta tillåter det, men då får jag sy in det lite som jag fick med vanliga Hurttas värmetäcke. Men tror detta sitter lite bättre/tajtare runt frambenen :)

Jag använder sällan täcken, men hon på bilden är sjuk och är frusen nu av sina mediciner - och ska hållas varm, så blir det minusgrader åker det på. I vanliga fall har dom bara täcke om det är kallare än minus 12-13 grader och blåst.

2014-12-09 12.06.02 by heffalklumpens, on Flickr

Idag har det shoppats! :D
Bland annat en sån här i grått
b-dd-scruffs-75x60cm-gr_100580030_1.png

Sedan blev det även valptuggisar av lite olika sort, en plastbur, torrfoder, en filt, klicker, reflexer och lite annat smått och gott!
En klotång och en bilbur är nog det vi saknar nu.:up:

Jag har också shoppat en tröja till vinthunden. Mycket, mycket smidigare vid torrt väder när man som jag har sele utanpå. Sedan är den gräsligt snygg också =)

Använde sedan den som mall och sydde en första testtröja till pudeln. Inte mitt bästa verk gjort i ett nafs men ser bra ut på! För honom fungerar ju inte kappa över svansen så gjorde en annan modell med valfri knäppning när han skitit klart! Han gillar den betydligt bättre än sina täcken då den sitter still! Gjorde den i ett enkelt lager tunn fleece då han är varm av sig men nedklippt till 1 mm på kroppen mitt i vintern behöver ändå ngt skyddande för kylan och vinden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
492
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vegansk efterrätt?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur