Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är lite sugen på Hurttas nya vintertäcke (som ser ut som nya regn), någon som klämt på det?
Jag har klämt på det , och beställt ett regn, tycker de verkade bra, det satt bra på min hund, mycket bättre än den förra varianten, sitter lite mer om bakdelen vilket ju kan vara bra, det enda jag funderar på är hur det fungerar när de ska göra sina behov, behöver man knäppa upp bakdelen då ?
Vilket täcke är det ni pratar om?
Jag behöver köpa ett fodrat täcke till min tik men har problem med att hon har så högt svansfäste så att det är väldigt svårt att hitta täcken som sitter bra över rumpan. Jag funderat på ett BoT men vi skulle behöva prov det först.
Jag vill alltså att ett täcke som antingen är högt skuret för svansen eller som har hål för den.
Jag har klämt på det , och beställt ett regn, tycker de verkade bra, det satt bra på min hund, mycket bättre än den förra varianten, sitter lite mer om bakdelen vilket ju kan vara bra, det enda jag funderar på är hur det fungerar när de ska göra sina behov, behöver man knäppa upp bakdelen då ?
Vilket täcke är det ni pratar om?
Jag behöver köpa ett fodrat täcke till min tik men har problem med att hon har så högt svansfäste så att det är väldigt svårt att hitta täcken som sitter bra över rumpan. Jag funderat på ett BoT men vi skulle behöva prov det först.
Jag vill alltså att ett täcke som antingen är högt skuret för svansen eller som har hål för den.
@Blueberry Hur tycker du det funkar med en kloslip? Har funderat på att skaffa en sån till Filimon istället för vanlig hederlig tång som vi haft hittils. Att klippa klor är ungefär den värsta "vardagssysslan" jag vet då jag är vansinnigt rädd att klippa för mycket, och därmed lätt klipper alldeles för mesigt och lite. Inte hjälper det att han har nästan bara svarta klor heller, trots att alla fötter är vita, så det går inte att se vart pulpan börjar...
Kanske värt att prova. Filimon har inget emot att få klorna klippta, så länge man håller hans tassar på rätt sätt. Brukar hålla framtassarna som man gör när man verkar hästar, dvs böjer benet bakåt och upp, om jag lyfter tassen framåt blir han bara stressad och försöker dra tillbaka den. Så det är egentligen bara för att göra mitt eget liv lite enklare. Är inte så förtjust i klotänger, tycker det är svårt att få till "finliret" med dem och det är svårt att bara klippa litegran om man märker att man tog för mesigt första gången.På Billy är slipa enda alternativet, han tror på allvar att jag ska döda honom med kloklipparen... Det är oerhört dramatiskt och mycket ångest inblandat.
Med slipen går det hur bra som helst. Den nya har lampa och är väldigt kraftfull jämfört med den gamla, så det går snabbt
Kanske värt att prova. Filimon har inget emot att få klorna klippta, så länge man håller hans tassar på rätt sätt. Brukar hålla framtassarna som man gör när man verkar hästar, dvs böjer benet bakåt och upp, om jag lyfter tassen framåt blir han bara stressad och försöker dra tillbaka den. Så det är egentligen bara för att göra mitt eget liv lite enklare. Är inte så förtjust i klotänger, tycker det är svårt att få till "finliret" med dem och det är svårt att bara klippa litegran om man märker att man tog för mesigt första gången.
Är det någon modell som du tycker är bättre än andra?
Okej, får kolla runt lite. Tack!Jag har provat två, varav den här från Furminator är överlägset bättre än den andra som jag köpte på Clas Ohlson.