Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, har fått veta var en bekant fått sitt suuuperfina täcke ifrån!! :love: Är så sugen på att köpa ett, trots att det börjar bli vår. Och det verkar inte finnas hål för sele i ryggen, så skulle behöva få lov att börja med halsband för första gången på 2,5 år! :eek:
Men det är såååå fiiiiiint!! :love: Kan även få brodyr på..! :bump:
Varifrån? :D

Jag har alltid sele ovanpå hundarnas täcken :) måste ju vara jättebökigt att ha selen under?

Jaa jag har det på täcken utan hål vanligtvis. Har två täcken med hål för sele, tycker det är jättesmidigt! Och snyggare! Har en sele som är en storlek större för tjockare täcken. Men detta täcke går ner så långt att det skulle bli fult med sele ovanpå. Och täcket är alldeles för fint för att knöla ihop :love:

Helsitar :love: Vill ha ulltäcket också. Sett det in action på den bekantas hund och det ligger helt perfekt och rör sig såå fint! Det ser ut som att han har en kram på sig, eller något. Jag vill bara ta på täcket. Jag kan typ inte fokusera på hunden ens när jag ser videor på insta när han har täcket :love: Det är lite större på honom än på bilden nedan, så det blir som en liten klänning nästan :love:

11515-c94f41da0df9416bb3ac46349305c451.jpeg

Helsitar :love: Vill ha ulltäcket också. Sett det in action på den bekantas hund och det ligger helt perfekt och rör sig såå fint! Det ser ut som att han har en kram på sig, eller något. Jag vill bara ta på täcket. Jag kan typ inte fokusera på hunden ens när jag ser videor på insta när han har täcket :love: Det är lite större på honom än på bilden nedan, så det blir som en liten klänning nästan :love:

11515-c94f41da0df9416bb3ac46349305c451.jpeg
Haha! Precis det har jag bestämt att min ska få så fort hon vuxit färdigt! :love:

Var inne på granngården för att se om dom hade rea på godiset i butiken,det hade dom inte,men lik förbannat kostade det besöket mig dryga 100 lappen,älgben och några påsar köttbullar .:banghead:
Och den bortskämda 4beningen blev gullad av pesonalen och träffade en setter + en bestämd fralla dam,fralla damen gjorde 2 försök att skrämma skiten ur pinnen,lycka till med det!
Hon ryckte till i skinnet attack 1 attack 2,viftade hon på svansen,fralla sur tanten gav upp.

@GardenAngel Storlekarna stämmer väldigt bra, mina är strl 40 och de är ganska precis 40 cm långa. För mina hundar som har knorr på svansen så är de lite långa, men eftersom att de är tunna och mjuka så fungerar det bra ändå.

Förresten, ni som har koll på det här med koppel ;)

Jag söker: Läderkoppel. Rejäl pistolhake som är fastsydd, alltså inget(!) flätat koppel. Minst 1m långt med handtag. Gärna billigt.
Färg oviktigt, jag behöver bara något som håller när mina hundar är sjövilda på lure coursingen...

Jag vågar inte ha pistolhake. Har varit med ett par gånger om att själva "avtryckaren"/piggen fastnat i täcket eller i selen/halsbandet och gått upp.
Så jag kör bara på BGB-hake. Vågar inget annat på LC och whippetrace.

Jag vågar inte ha pistolhake. Har varit med ett par gånger om att själva "avtryckaren"/piggen fastnat i täcket eller i selen/halsbandet och gått upp.
och här är tvärtom. Jag gillar egentligen bgb-hake bäst, men varit med om alldeles för många gånger att den "snurrat" sig fel på selen och gått upp, så har fått byta till pistolhake:meh:

Här går bgb-haken av bara när Ebrah travar på vanliga promenader... Vet inte hur hon gör, men varje gång jag använder sådana koppel, vilket jag tidigare alltid gjort, så kommer hon lös med ungefär 50-100m mellanrum. Vågar därför inte ha det till henne. Aysus lc-koppel har Ebrah dels nästan dragit sönder, dels kommer hon loss från det pga haken.

Här går bgb-haken av bara när Ebrah travar på vanliga promenader... Vet inte hur hon gör, men varje gång jag använder sådana koppel, vilket jag tidigare alltid gjort, så kommer hon lös med ungefär 50-100m mellanrum. Vågar därför inte ha det till henne. Aysus lc-koppel har Ebrah dels nästan dragit sönder, dels kommer hon loss från det pga haken.
Min kommer lös med pistolhake men inte BGB-hake fast jag gillar egentligen pistolhaken bättre för den är lättare för mig att använda tycker jag.
Jag har sett vad som händer med pistolhaken så jag förstår hur den går upp, det skulle varit intressant att se det hända med BGB-haken också för jag förstår ite hur de får upp den. Den trycks ju innåt? Eller menar du att den går av? Inte att den öppnas? :)

Min kommer lös med pistolhake men inte BGB-hake fast jag gillar egentligen pistolhaken bättre för den är lättare för mig att använda tycker jag.
Jag har sett vad som händer med pistolhaken så jag förstår hur den går upp, det skulle varit intressant att se det hända med BGB-haken också för jag förstår ite hur de får upp den. Den trycks ju innåt? Eller menar du att den går av? Inte att den öppnas? :)
Jag förstår inte heller hur hon får upp den, för jo, den trycks inåt och öppnas, fortfarande hel osv. Jag tror att hon lyckas sprattla runt på ett så trassligt sätt att själva selens ring trycker på koppelhaken, men det går så fort att jag inte är säker.

Hej alla shopaholics ;)

Var hittar jag detta halsband? Någon som kanske vet vilken tillverkade det är?

image_zpsjcuryqrw.jpeg

Halsbandet har jag fått av en vän, men det lila kopplet som skymtar i bilden har jag köpt på en utställning. Då sålde de även koppel och halsband som det svarta där ovan.
Har sett de på flera olika utställningar, men minns inte vad försäljaren heter och inte kan man hitta någon slags märkning på varken koppel eller halsband.
Har kollat på både Eurogroom och Propets hemsidor då de har föräsljningsmonter på de flesta utställningar, men utan att få napp. Min uppfödare kollade nu på Malmöutställningen utan resultat :(
Hjälp! Vill ha ett halsband till...

Hej alla shopaholics ;)

Var hittar jag detta halsband? Någon som kanske vet vilken tillverkade det är?

image_zpsjcuryqrw.jpeg

Halsbandet har jag fått av en vän, men det lila kopplet som skymtar i bilden har jag köpt på en utställning. Då sålde de även koppel och halsband som det svarta där ovan.
Har sett de på flera olika utställningar, men minns inte vad försäljaren heter och inte kan man hitta någon slags märkning på varken koppel eller halsband.
Har kollat på både Eurogroom och Propets hemsidor då de har föräsljningsmonter på de flesta utställningar, men utan att få napp. Min uppfödare kollade nu på Malmöutställningen utan resultat :(
Hjälp! Vill ha ett halsband till...
Det är nog inte Paws of Sweden, men kolla där ändå.

Det är nog inte Paws of Sweden, men kolla där ändå.

Nej inte dom. De har alltid märkning på sina! Inte heller Alac :(
Jag har aldirg sett dessa någon annanstans än på utställning, men de flesta har ju också en hemsida men då jag inte vet vad försäljaren heter eller märket är går det inte att googla

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka