Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh det låter ju underbart!
Samma gäller Dahlia, provat varenda sele i butik men finns inget som sitter bra, och är det någon som mot förmodan sitter bra så är den ful, dålig kvalitet, dåligt vadderad, inga reflexer etc.
Jag slängde iväg ett mail till Dogmania om måttbeställda Zero DC och om man kan välja färger helt själv samt leveranstid. Men då har jag en backup-plan om det inte skulle fungera!
Haha jag har också provat varenda sele som finns i butik. Personalen rev sitt hår! Plockade fram sele efter sele i alla möjliga modeller, men ALLA åker över huvudet så fort hon rör sig. Det är lite tråkigt, finns så många fina selar. Men jag är glad att jag har en som passar nu iallafall :up:

Haha jag har också provat varenda sele som finns i butik. Personalen rev sitt hår! Plockade fram sele efter sele i alla möjliga modeller, men ALLA åker över huvudet så fort hon rör sig. Det är lite tråkigt, finns så många fina selar. Men jag är glad att jag har en som passar nu iallafall :up:

Vårat problem är att Dahlia har ganska bred bröstkorg med kort rygg. Så antingen sitter de för tight i halsen men går att knäppa runt bröstkorgen, eller tvärt om. Eller så sitter remmen som ska runt bröstkorgen runt buken istället - suck! Ett helvete att hitta täcken till henne också pga detta. De är liksom inte så spinkiga i kroppsbyggnaden heller dom små skäggen.

Vårat problem är att Dahlia har ganska bred bröstkorg med kort rygg. Så antingen sitter de för tight i halsen men går att knäppa runt bröstkorgen, eller tvärt om. Eller så sitter remmen som ska runt bröstkorgen runt buken istället - suck! Ett helvete att hitta täcken till henne också pga detta. De är liksom inte så spinkiga i kroppsbyggnaden heller dom små skäggen.
Precis så är ju min minsta heeler och skulle hon få en sele så blir det en Zero DC - fast med hals och bröst i en storlek och längd i storleken mindre. Jag tänker alltså inte ens mäta, utan skriva så till dom :D

Precis så är ju min minsta heeler och skulle hon få en sele så blir det en Zero DC - fast med hals och bröst i en storlek och längd i storleken mindre. Jag tänker alltså inte ens mäta, utan skriva så till dom :D

Dahlia behöver halsen från storlek XS och rygg och bröstrem från storlek Mini II :p
Så vill jag ha en lila respektive rosa med neongula kanter :D

Blev en sån här: http://www.eskilstunahundcenter.se/webbshop/nyheter/ke-hu-national-sweden-3-storlekar.html och än så länge är vi mycket nöjda. Dessutom liktar den kola så matten kan sniffa på den när godissuget slår till :angel:
Så snygg också! :up:

Den här köpte jag idag.. Mycket trevlig! :laugh:
Screenshot_2016-05-28-20-20-00_zpskjonvrgg.png

Puttar upp tråden för oss shoppaholics till sida 1 igen ;)
Ammo får visa upp månadens shopping: 1 ny fäll (jag fick med en sådan när jag hämtade honom men någon snodde den i tvättstugan :( ), 1 nytt kenjan läderkoppel som är helt underbart ( @Red_Chili om du ville ha bra koppel så är detta både sytt och flätat) och en kortkoppel till träning.
Köpte även en antidragsele men den fick inte vara med på bild (och ett par snygga shorts från fritidsfabriken till mig själv)
mc3a5nadens-shopping.jpg

Puttar upp tråden för oss shoppaholics till sida 1 igen ;)
Ammo får visa upp månadens shopping: 1 ny fäll (jag fick med en sådan när jag hämtade honom men någon snodde den i tvättstugan :( ), 1 nytt kenjan läderkoppel som är helt underbart ( @Red_Chili om du ville ha bra koppel så är detta både sytt och flätat) och en kortkoppel till träning.
Köpte även en antidragsele men den fick inte vara med på bild (och ett par snygga shorts från fritidsfabriken till mig själv)
mc3a5nadens-shopping.jpg

Åh jag vill också ha byxor från fritidsfabriken, men dom har inga snygga i min storlek. :down:

Någon som vet om hurttas y-selar i turkos/organge eller rosa/kiwi finns i storlek 55 NÅGONSTANS?! Eller de gamla y-selarna i blått eller petrol/grön storlek 45? Det är rea på dom överallt men Alice storlek finns ingenstans!! :arghh:
Ha-begäret är stort just nu.

Någon som vet om hurttas y-selar i turkos/organge eller rosa/kiwi finns i storlek 55 NÅGONSTANS?! Eller de gamla y-selarna i blått eller petrol/grön storlek 45? Det är rea på dom överallt men Alice storlek finns ingenstans!! :arghh:
Ha-begäret är stort just nu.
Du menar limited edition selarna som kom förra(?) året? Tror inte dom selarna säljs längre :(

Kan hon ha 45? Finns i 45 men har inte hittat i 55 :( Kommer få riktad reklam av detta :laugh:
Tror inte det. Mätte henne och hon har 36 runt halsen och 50 runt bröstkorgen. Men tycker det är så svårt att mäta och olika sidor har olika måttabeller. Har 60cm på gamla y-selarna och 45-60 på activeselen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 416
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 038
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 372
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 287
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka