Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vilket antiklimax :arghh:
Selarna är så fina men sitter inte bra på någon av hundarna. På Dahlia satt det perfekt runt hals och under bröstkorgen, men när jag knäpper hamnar bröstgjorden över buken istället och där ska den väl inte sitta?
På Winzi blir det lite samma problem men på henne är den även för stor under bröstkorgen men okej i halsen :cautious:
Dvärgschnauzer är inte så lätt att köpa sele till...:cool:

Jag får byta mot två i storleken mindre och se, tror att den då kommer passa bra på Winzi men vara för tight runt hals på Dahlia :(
Nu när du vet storlekarna så kan du få dom specialsydda - tror inte det kostar så väldigt mycket mer. O jag skulle köpa en till min ena, så behöver hon samma storlek runt halsen och bröstkorgen som min större tik - men en storlek mindre i längd.

Nu när du vet storlekarna så kan du få dom specialsydda - tror inte det kostar så väldigt mycket mer. O jag skulle köpa en till min ena, så behöver hon samma storlek runt halsen och bröstkorgen som min större tik - men en storlek mindre i längd.

Okej, jag får se om de nya passar, men gör de inte det så specialbeställer jag nog. Har hittills inte hittat några selar alls som passar båda hundar bra och inte hämmar rörelsefriheten så känns värt att lägga lite mer pengar på några som sitter perfekt.
Har samma problem när det gäller täcken. Den ena passar i nästan alla och de andra är alltid mitt emellan två storlekar...

Ammo har fått hem sitt nya halsband och det är så fint! 5cm brett i läder med brody och lammskinnsfoder :love::love:

dsc_0094red.jpg

Tillverkarens bild:
13161720_719450598157493_568205123864686044_o.jpg

Ah jag klarade mig iaf en halv månad från att köpa hundprylar, inte illa för att vara jag ;) !

Först köpte jag slalombågar från Dogmania, det var 15% i hela webshopen tack vare att de omorganiserat den, så det tackar vi för :banana:. Som vanligt supersnabb leverans, la beställningen i lördags och de var på utlämningsstället i tisdags :up: !
46922483-origpic-059500.jpg

Sen så beställde jag ett par nya byxor från Arrak, samma som jag hade tidigare fast en storlek mindre och med extra långa ben. De satt suuuuuper :love:

P_272_2_788-872.jpg

Nästa inköp blev visst ingen bil - för idag åkte vi till Ullared en sväng. Fick med mig två läderkoppel, ett smalare och ett lite bredare, ett halsband, en vattenleksak, bajspåsar, godis (såklart!! 89kr på ullared jämfört med 159kr överallt annars), salva och bandagelindor. Även en K9 balsamspray som inte är med på bilden. Hunden själv fick va hos hundvakten och han har nog busat rejält med hennes hundar, han däckade på skorna när vi kom hem :p
162_zpsvjkermjp.jpg

163_zpsb1m7mvgh.jpg

Väntar på ett paket från Tuggmästaren, skulle beställa lite godis, hudben från Rauh samt någon liten klöv för viltspårandet, insåg helt plötsligt av någon anledning nästan fick 300kr i rabatt så jag köpte på mig lite mer hundgott så man kom över fraktkostnaden. :D

Har missat den här tråden! :o...men slänger genast in att det jag senast köpte åt donnan är ett bilbälte. Arken Zoo hade ett riktigt bra som man kan fästa i bilbältet eller i lastringarna. Trodde inte jag skulle inhandla nåt mer med tanke på att hon är 12 år och har det mesta redan...:angel:

Beställde ett Neewa joggingbälte och en passande draglina idag. Om bara värmen ger sig så vi kan börja öva. Vi behöver öva...mycket. Försökte springa med labben häromdagen. Att dra är konstigt tycker han, han får ju inte dra i koppel är han lärd. Han vill helst springa bredvid mig och studsa och ta kopplet i munnen :D

Väntar på att de nya Zero DC Shorter jag beställde i en storlek mindre ska levereras. Misstänker dock att den kommer vara för liten för Dahlia och att hon hamnar mitt emellan i storlekarna.

Var på den ena lokala djuraffären idag och köpte en sån där ihopfällbar liten gummiskål att ha med i ryggsäcken samt en plastskål att hänga i bilburen.
Hittade också en sån där ID-tub att hänga på halsbandet som var perfekt för Winzis medicin. Så nu har jag en sådan hängande på min nyckelknippa med tre tabletter i, ifall vi är på språng någon gång när det är medicindags. Perfekt!

Är det någon här som handlat från Humlebyns? Jag har hittat perfekta koppel där, men tänkte försöka hitta någon hyfsad info om sidan innan jag beställer.

Idag kom zero-selarna, men precis som jag misstänkte sitter de skitbra överallt förutom att det saknas 1-2 cm i halsen. Nu blir det så pass tight att det nog kan vara lite obehagligt för hundarna samt att det blir fula märken i nacken.
Jag orkar inte! Måste det vara så sjukt jäkla svårt att hitta en bra sele? Vill ju så gärna ha en Zero DC då den motsvarar allt jag vill ha i en sele, men så passar den inte.
Verkar vara helt omöjliga leveranstider hos dom också, kanske går att måttbeställa...

@isafore hittade ett gammalt inlägg där du visade bilder på en måttbeställd sele från Bello Bianco. Är du fortfarande nöjd med den? Var det svårt att mäta?
Man vill ju inte att det ska bli fel, ganska mycket pengar om den sen inte skulle passa ändå.

Idag kom zero-selarna, men precis som jag misstänkte sitter de skitbra överallt förutom att det saknas 1-2 cm i halsen. Nu blir det så pass tight att det nog kan vara lite obehagligt för hundarna samt att det blir fula märken i nacken.
Jag orkar inte! Måste det vara så sjukt jäkla svårt att hitta en bra sele? Vill ju så gärna ha en Zero DC då den motsvarar allt jag vill ha i en sele, men så passar den inte.
Verkar vara helt omöjliga leveranstider hos dom också, kanske går att måttbeställa...

@isafore hittade ett gammalt inlägg där du visade bilder på en måttbeställd sele från Bello Bianco. Är du fortfarande nöjd med den? Var det svårt att mäta?
Man vill ju inte att det ska bli fel, ganska mycket pengar om den sen inte skulle passa ändå.
Jag är supernöjd med min sele från Bello Blanco :up: Paxa som har selen är omöjlig att hitta selar till så måttbeställd är ett måste. Var inte alls svårt att mäta, själva selen blev bättre än jag vågat hoppats på! Den sitter verkligen exakt så som jag mätte!

Jag är supernöjd med min sele från Bello Blanco :up: Paxa som har selen är omöjlig att hitta selar till så måttbeställd är ett måste. Var inte alls svårt att mäta, själva selen blev bättre än jag vågat hoppats på! Den sitter verkligen exakt så som jag mätte!

Åh det låter ju underbart!
Samma gäller Dahlia, provat varenda sele i butik men finns inget som sitter bra, och är det någon som mot förmodan sitter bra så är den ful, dålig kvalitet, dåligt vadderad, inga reflexer etc.
Jag slängde iväg ett mail till Dogmania om måttbeställda Zero DC och om man kan välja färger helt själv samt leveranstid. Men då har jag en backup-plan om det inte skulle fungera!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka