Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har back on tracks nättäcke till sin hund?
Jag har till min herre (som kanske även har deras tjockare täcke och en dyna :o allt för att vara snäll mot hans kropp). Tycker det är kalasbra och det har haft väldigt bra hållbarhet.

Tänker du för höfternas skull?

Japp, jag har det! Alice har inga problem vad jag vet, men var lite öm i ryggen, så jag köpte ett. Har haft på det på nätterna i typ en vecka och ömheten är borta och jag tycker hon har fått ett mycket friare steg (@Wingates såg det också!).
Så det kan ju vara värt att prova :)
Det låter ju väldigt bra! Har du det bara på nätterna alltså? Har du möjligtvis någon bild på det bakifrån? Tänkte om det funkar fast hunden har uppåtsvans.

Ja, griper efter halmstån nu känner jag. :(
Min hund är ju mer besvärad av artros men jag tycker att han blir hjälpt av det (och han verkar nöjd). Mina vänner med spondylos-hundar har också bot täcken som de upplever hjälper mycket (och det är klar skillnad med och utan som syns även för oss som träffar hundarna sporadiskt). Så jag tänker att det ju inte skadar att testa för din del?

Det låter ju väldigt bra! Har du det bara på nätterna alltså? Har du möjligtvis någon bild på det bakifrån? Tänkte om det funkar fast hunden har uppåtsvans.
44AD1C02-D173-483F-8B25-AA1490EFBF38_zpsyxmx2oqm.jpg

Det har ett hål bak så hundar med uppåtsvans kan ha det! Men då lär man ju ta av det när dom ska bajsa.
Ja jag har det bara på nätterna. Läste någonstans att man ska ha det minst 8h i sträck så tycker det är smidigt. Vet folk har det efter promenader och träning för musklernas skull. Har tänkt göra så om Alice gått eller tuffare pass någon gång. En kompis har det dygnet runt på sin tax som har diskbråck. Så man kan ju ha det jämt :)

Min hund är ju mer besvärad av artros men jag tycker att han blir hjälpt av det (och han verkar nöjd). Mina vänner med spondylos-hundar har också bot täcken som de upplever hjälper mycket (och det är klar skillnad med och utan som syns även för oss som träffar hundarna sporadiskt). Så jag tänker att det ju inte skadar att testa för din del?
Nej men precis. Det kan ju inte göra någon skada så det känns värt att testa faktiskt.

44AD1C02-D173-483F-8B25-AA1490EFBF38_zpsyxmx2oqm.jpg

Det har ett hål bak så hundar med uppåtsvans kan ha det! Men då lär man ju ta av det när dom ska bajsa.
Ja jag har det bara på nätterna. Läste någonstans att man ska ha det minst 8h i sträck så tycker det är smidigt. Vet folk har det efter promenader och träning för musklernas skull. Har tänkt göra så om Alice gått eller tuffare pass någon gång. En kompis har det dygnet runt på sin tax som har diskbråck. Så man kan ju ha det jämt :)
Så himla bra! Tack! Det låter ju faktiskt rätt smidigt att ha det som pyjamas. Upplever du att det fastnar i pälsen på henne eftersom det är nät eller det ligger bra?

Så himla bra! Tack! Det låter ju faktiskt rätt smidigt att ha det som pyjamas. Upplever du att det fastnar i pälsen på henne eftersom det är nät eller det ligger bra?
Hugger bara en knapp :p
Jag har det till min skrutt, han har inga problem men jag hade en tanke att använda det efter hård ansträngning osv. Han har ju uppåtsvans och det funkade finfint att ta fram den genom hålet m dragkedja! Upplever inte heller att det fastnar i hans päls!

Ni shoppinggalna:D

Någon som har tips på smycken eller någon annan lämplig present där en del av intäkten går till välgörande ändamål som helst har med hund att göra?

Agria har jag hittat, men jag skulle vilja ha något "roligare".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
808
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
931
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka