Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frågade jag dig någonsin om storlek på bädden? Har fått för mig att jag vill ha bädden klar för eventuell användning för Norskan redan första natten. Men står och tvekar mellan storlekarna 70x80 och 100x80. Alltid denna beslutsångest :o:rofl:
Jag har en som är 100x80 ca från Biltema och en Bia som är mindre. Den kan nog vara 70x80. Det är bian dom ligger i, oftast Lemmy. Zeppe är mer för golvet men lägger han sig i bädd så tar han den mindre :)

Vi har letat hundbur en himla massa på senaste dagarna. Eftersom mim och Artfex kommer härifrån där vi bor så blir det naturligt att vi stöttar någon av dem (även om det blir via blocketköp) :p

Sambon är fast inställd på mim eftersom deras fabrik ligger extremt nära hans familjehem och tillhör Dalsland där han är ifrån (dock tillhör det fortfarande samma kommun som vår nuvarande). Men är man från en byhåla vill man uppenbarligen att deras fabrik ska stöttas till 100 % :angel:

Att vi har två burtillverkare inom samma kommun känns häftigt. Jag vågade till och med fråga om mim har några lediga tjänster och fick svaret "Vi söker en svetsare". Det är kanske lite utanför min kompetens dock :D:angel:

Vad ska man lägga sig i för prisnivå på någon som är fabriksnytt? Känner att jag bara släppt allt eftersom frågan ger mig sån ångest, jag vill lägga mig på en vettig nivå men samtidigt tackar man inte nej till lite extra pengar som halvtidsarbetare. Vad är egentligen okej att ta?

Letar sele till min yngsta odåga, men kan inte hitta någon jag blir nöjd med :(
Vänder mig därför till alla shoppingexperter i denna tråd :D Har ni några bra tips?

Krav är att det ska vara en y-sele som inte sitter i armhålan på hunden (metizo är därför uteslutet).
Vi har hittills testat Hurttas uppdaterade y-sele (remmen som går mellan frambenen blir för lång, trycket hamnar därför på halsen istället), Rukka (remmen mellan frambenen för bred) och Zero DC (hamnar mellan storlekarna mini II och sx). Vad finns det mer?

Vänder mig därför till alla shoppingexperter i denna tråd :D Har ni några bra tips?

Krav är att det ska vara en y-sele som inte sitter i armhålan på hunden (metizo är därför uteslutet).
Vi har hittills testat Hurttas uppdaterade y-sele (remmen som går mellan frambenen blir för lång, trycket hamnar därför på halsen istället), Rukka (remmen mellan frambenen för bred) och Zero DC (hamnar mellan storlekarna mini II och sx). Vad finns det mer?
Ruffwear?

Zero DC kan du få måttbeställd via dogmania :)

På djurmaxi finns det massvis av ställbara selar i stil med hurttas uppdaterade y-sele. Då är alla band förutom ryggbandet ställbart och då borde det ju gå att få bra? Tror de kallar dem för H-sele.

Det ska jag genast ta och kolla in :up:
Gör det! Vet att folk för något år sedan hade dålig erfarenhet av att det tog lång tid med leverans osv, men alla de verkade ha kört med förskottsbetalning. Jag har alltid beställt därifrån med faktura och det har gått mycket smidigt och bra, så tips, gör det om du köper därifrån ;)

Åh, när jag ändå hänger här kan jag dela med mig av mitt senaste inköp - en dubbelboll/peanutboll införskaffades häromveckan :banana: Den var mycket efterlängtad, både jag och den äldre knäppgöken är mycket glada i den medans lilla odågan inte riktigt klurat ut detta med balansbollar ännu :D Tror jag betalade typ 400 kr eller något allt som allt. Det var det billigaste jag kunde hitta, men i ärlighetens namn letade jag nog inte så noga heller då jag bara ville få hem en :o:p

Åh, när jag ändå hänger här kan jag dela med mig av mitt senaste inköp - en dubbelboll/peanutboll införskaffades häromveckan :banana: Den var mycket efterlängtad, både jag och den äldre knäppgöken är mycket glada i den medans lilla odågan inte riktigt klurat ut detta med balansbollar ännu :D Tror jag betalade typ 400 kr eller något allt som allt. Det var det billigaste jag kunde hitta, men i ärlighetens namn letade jag nog inte så noga heller då jag bara ville få hem en :o:p
Kan du inte PMa var du hittade den? Jag skulle vilja ha en till jobbet

Du får gärna berätta för mig med! Har funderat ett tag på att köpa en :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka