Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stöter ju på en hel del nya saker och funderingar när jag nu kliver in i hundvärlden. Märket Trixie, är det något bra? Något speciellt de har som är värt att titta närmare på, eller vad är det för typ av kvalité på deras grejor? :)
Är väl ett billigare märke. Har en del grejor, typ leksaker (tror jag), nån blink till kopplet..kanske nått koppel med. Inget jag kan minnas att jag är missnöjd med men inget som sticker ut som fantastiskt heller :p

Stöter ju på en hel del nya saker och funderingar när jag nu kliver in i hundvärlden. Märket Trixie, är det något bra? Något speciellt de har som är värt att titta närmare på, eller vad är det för typ av kvalité på deras grejor? :)
Som övriga har sagt så är det mer ett billigare märke.

Två internetbutiker som jag generellt tycker har riktigt bra produkter är dogmainia och doggie-zen. :)

Såg måtten på Hööksselen och blev lite besviken :(
Ultima har 28cm i halsen, 50cm runt bröstkorgen och ryggen är 30cm så hon är mittemellan XS och S :(
skarmklipp_2017-02-24_181921_58b06bea2a6b22741cc9f195.png

Jag såg de också häromdagen. Dåligt :(

Ett helt okej märke skulle jag säga. Inget man förväntar sig hög kvalitet ifrån men många grejer kan ju passa ändamålet ändå.
Jag gillar framförallt deras godis- och tuggutbud.

Det är inte världens högsta kvalitet på sakerna, men å andra sidan märks det ju på priset också. Jag har dock varit extremt(!) nöjd med mina täcken därifrån. Deras Avallon-täcken är en av mycket få modeller som faktiskt sitter bra på vinthundar. Tyvärr finns de inte i olika färger utan varje variant av täcket har "sin" färg... Ett av täckena har jag använt i många år nu och bortsett från att jag fått byta ut bensnörena så ser det fortfarande fräscht och bra ut.

Tack alla som svarade angående Trixie!

Var lite nyfiken på deras godis, tandkräm och leksaken Eggtion. Ska till djuraffären idag och känna och klämma lite. :D

En till fråga angående märke. K9 pälsvård, är det något vettigt för en fluffboll?

Har nämligen ett presentkort på en butik som har en himla massa Trixie och K9 saker. :D

Tack alla som svarade angående Trixie!

Var lite nyfiken på deras godis, tandkräm och leksaken Eggtion. Ska till djuraffären idag och känna och klämma lite. :D

Tandkrämen har jag haft och den fungerade fint och hundarna gillade den. Hade typ baconsmak eller liknande.

K9 har jag inte provat själv men hört att det ska vara bra.

Tandkrämen har jag haft och den fungerade fint och hundarna gillade den. Hade typ baconsmak eller liknande.

K9 har jag inte provat själv men hört att det ska vara bra.

Kanske blir någon tandkräm därifrån då. Som människa låter det ju lite spännande att ha en tandkräm med smak av bacon. :D

En till fråga angående märke. K9 pälsvård, är det något vettigt för en fluffboll?

Har nämligen ett presentkort på en butik som har en himla massa Trixie och K9 saker. :D

Jag använder K9 skimmelprodukter på min häst och de gör stor skillnad! Tyvärr håller effekten inte i sig så länge som jag skulle önska men det beror nog mer på hästen än schampot :cool:

Jag använder K9 skimmelprodukter på min häst och de gör stor skillnad! Tyvärr håller effekten inte i sig så länge som jag skulle önska men det beror nog mer på hästen än schampot :cool:

Brukar ju vara så med dem. :rofl:

Blir att testa några av deras produkter då eventuellt. Ska kika på vad mer jag kan lägga pengar på. :angel:

K9 har en spray de kallar "nano mist" som funkade riktigt bra på Professorn, klart bättre än alla andra märken jag testade på honom. Men sen upptäckte jag Pet Heads "Dog's BFF" som kändes som magi i jämförelse. Typ alla deras produkter luktar dessutom helt underbart. :D

K9 har en spray de kallar "nano mist" som funkade riktigt bra på Professorn, klart bättre än alla andra märken jag testade på honom. Men sen upptäckte jag Pet Heads "Dog's BFF" som kändes som magi i jämförelse. Typ alla deras produkter luktar dessutom helt underbart. :D
Pet head luktar typ magiskt! Blueberry muffin :d

Pästen fryser :nailbiting:
Vad för täcke tycker ni är varmast?
Hon har ett gammalt hurtta vintertäcke, men det är inte tillräckligt. Oftast har hon ett BoT nättäcke med typ Hööks fleecetäcke överst. Upplever att det blir varmare än med Hurttas över. Men tycker ändå att hon fryser, såklart inte när hon rör sig men när hon ligger i bilen eller när vi är ute och stannar för att grilla/fika etc. Hon löpte för några veckor sen och fällde då ut ordentligt, har inte upplevt att hon tyckt att det varit så kallt innan.

Inatt sov vi i vindskydd och då hade hon två täcken, min dunjacka och en filt. Sen var hon hyffsad varm...

BoT fodrade? Hurttas täcke? Annan variant som är bra? :)

Hon har ett gammalt hurtta vintertäcke, men det är inte tillräckligt. Oftast har hon ett BoT nättäcke med typ Hööks fleecetäcke överst. Upplever att det blir varmare än med Hurttas över. Men tycker ändå att hon fryser, såklart inte när hon rör sig men när hon ligger i bilen eller när vi är ute och stannar för att grilla/fika etc. Hon löpte för några veckor sen och fällde då ut ordentligt, har inte upplevt att hon tyckt att det varit så kallt innan.

Inatt sov vi i vindskydd och då hade hon två täcken, min dunjacka och en filt. Sen var hon hyffsad varm...

Enligt en vän med en frusen hund - ulltäcke värmer bäst :) Tror hon mest använder Helsitar ulltäcke (vid riktigt kallt ulltäcket med softshelltäcket över i samma märke)

Lager på lager värmer bäst! Skulle föreslå en fleeceoverall och ett tjockt vintertäcke över :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka