Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
De har tyvärr slutat med det, tror det var pga den långa leveranstiden :cry: Det hade annars varit det självklara valet för mig. Är toppennöjd med andra vovvens måttbeställda :)

Hööks har precis släppt en Zero Dc-kopia. Jag tänkte testa den på min ena hund som också är mitt emellan Mini II och SX, men har ställt in mig på att den inte kommer passa. Hopplöst med selar till henne.

Jag kollade över budgeten för mars och insåg att det såg lite tajt ut - så anmälde mig direkt till fortsättningskursen i lydnad. Tänker att det är lika bra att få det inbetalt och överstökat redan nu, så jag slipper oja mig över det sen :angel:
Misstänker att jag får skala ner lite på dressyrträningar istället.. Hund får ta prioritet just nu.

@lady_vip @bollen__ och @Acto
Jag skickar PM imorgon när jag sitter vid datorn, misstänker dock att ni alla har ganska så mycket större hundar än vad jag har (mina är i agilitymått mätt small) så bollarna som passar era är nog tyvärr dyrare. Men det kanske kan vara värt att kika ändå, om jag inte minns priserna helt galet så var deras större ändå lite billigare än de andra märkena som finns :)

Sugen på ett BoT-täcke men törs inte beställa :nailbiting: Få rygglängd till runt 63-64 cm. Hon har ett hööks regntäcke i stl 65 som är precis i längden. Nån som vet hur de är i storlek?? Hunden är en mindre vit herdehundstik på 25 kg, ca 57-58 cm i mkh

Sugen på ett BoT-täcke men törs inte beställa :nailbiting: Få rygglängd till runt 63-64 cm. Hon har ett hööks regntäcke i stl 65 som är precis i längden. Nån som vet hur de är i storlek?? Hunden är en mindre vit herdehundstik på 25 kg, ca 57-58 cm i mkh

Min rottistik på 33kg är ca 62 i ryggen, hade ett BoT i 63 som var något stort. 59 satt bättre på henne!

Hööks har precis släppt en Zero Dc-kopia. Jag tänkte testa den på min ena hund som också är mitt emellan Mini II och SX, men har ställt in mig på att den inte kommer passa. Hopplöst med selar till henne.
Såg måtten på Hööksselen och blev lite besviken :(
Ultima har 28cm i halsen, 50cm runt bröstkorgen och ryggen är 30cm så hon är mittemellan XS och S :(
skarmklipp_2017-02-24_181921_58b06bea2a6b22741cc9f195.png

Jag har storlek 59 på min som brukar ha 55-60 cm i storlek på sina täcken.

Bara för att jag skulle ha råd denna månaden är självklart den dumma balansbollen slut i lager :arghh:
jag som suktat så länge..

Idag har jag shoppat loss.
En balansboll, en fårskinnskampleksak i expanderloop, en lång kaninpälskampleksak, en fuskpälskampleksak med tennisboll och expander, en pipboll med behagligt pip och mjuka taggar, en gumminätboll, ett halvkilo kycklinghalsar, ett kilo nötrevben samt boken Från Valp till Stjärna :D

Hon har egentligen redan en gumminätboll, men den fastnade så läskigt i munnen på henne. Tänderna hakades ju fast och så var den så pass stor att hon inte kunde öppna munnen tillräckligt för att släppa. Hon fick smått panik, skulle jag också fått :nailbiting: Så nu har jag köpt en mindre :up: Benji får ta hennes gamla.

Stöter ju på en hel del nya saker och funderingar när jag nu kliver in i hundvärlden. Märket Trixie, är det något bra? Något speciellt de har som är värt att titta närmare på, eller vad är det för typ av kvalité på deras grejor? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka