Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner igen det där :down: Tekna verkar fungera jättebra på den gråa, men mina överskänklar får inte plats! Fick plocka bort knästöden och rida utan. Kände att jag ändå vill ha lite stöd så jag hittade två små hoppklossar jag satte dit istället, ska prova hur det blir. Ska ju användas som uterittssadel så vill inte ha allt för långa läder. Men man får liksom inte ens klaga på sånt känns det som när man äntligen hittat en sadel som passar pålle ;)

Nej man får ju anpassa sig. Hitta en kompromiss. Men av de tre (av 25) hoppsadlar hon kunde tänka sig överhuvudtaget så i två kunde jag inte rida. Den ena fick jag ONT av, och den andra satte mig i djävulsk stolsits. Så det går ju inte då, jag förstör ju för henne nästan lika mkt som en illapassande sadel om jag inte alla kan rida.
Den tredje tyckte jag "väl var okej" så den fick det bli. Jag ville helst ha en CB omega. Mjuk, MASSOR med stöd. Hästen hatade.

Dressyren så alla var trötta och slut. Hon sa "nej!" till sex stycken. Den sjunde sa hon "okej den här går bra". Så den tog vi ;) Jag ville ha en Jeffries Falcon Hawk. Jag funderade seriöst på att köpa en ny häst för att få den. Som att sitta på luft, inbäddad i luft och stöden var fantastiska. Jag bara satt där, helt stilla och helt korrekt. Ville inte sitta av. Hästen sa "skitsadel, känns bajs". Trots att jag försökte muta henne med fria morötter ett år. Otacksam häst...

Skämt åsido. Jag är GLAD hon var tydlig och gnällig. Hon har nog vela livet gått med illapassande sadlar och hos mig gått med passande men inte vad hon allrahelst velat ha. Så jag unnar henne verkligen sadlar hon tycker om. Och var innan mer rädd hon skulle bara tuffa på. Hon gör så nämligen, försöker. Men nu när man kunde prova så många så märktes skillnaden tydligt. Rätt sadel och häst vilar på stegen, är fullt reglerbar och svängbar. Fel sadel och mer överilat, driver ut lite med bogarna i svängar och blir låst och kommer inte tillbaka utan det finns ett tempo.

Jag måste shoppa ridbyxor! Är det någon här som kan tipsa om supersköna, stretchiga ridbyxor? Gärna med hög midja. :)

Var i väg till Börjes idag. Hade egentligen bara planerat att köpa dressyrskydd och ländtäcke till däckeln. Blev ju dock inte riktigt bara det :p
Det blev följande:
- Oljerock (till pappa...)
- Ländtäcke till däckeln
- Longerdelta
- Vattenhink
- Träns (för det har jag ju inga alls sedan tidigare.....:angel:)
- 2 par boots
- 4-pack dressyrskydd
- 1 par bettskivor
- 1 par handskar
- 2 st förvarings/höpåsar
- 1 flaska liniment
- 1 paket Hoof Support

14358848_948945765228756_383161302170258491_n.jpg

Och ja, tror jag ruinerade affären på big-size plastpåsar....:rofl:

14264132_948945791895420_4006867057574545622_n.jpg

Igår trillade det in ett paket med dessa loooovelies :love:
Nu rider jag ju ingenting, men nåt får man ju ha för att muntra upp sig med. Tänkte att jag skulle vifta med dem framför hästen så hon tar sig samman :p
ES.jpg

De där får du ju nästan flagga som NSFW, GUD så snygga de är... avis!

Jag har shoppat en del på sistone...

Bland annat så råkade jag spontanshoppa en häst på Champions of the youngsters :o
Hästen till höger på bilden. Han är e. Hingsten Diarado- Levisto Z- Quidam de Revel -Contender
14192556_10157342902775223_8356136307491555224_n.jpg

En ny häst kräver ju lite utrustning med så en Albion SLK dressyr är inhandlad och en Albion K2 hoppsadel är beställd men har inte hunnit komma ännu.
14233203_10157360541675223_6991082006453599129_n.jpg

Lite tillbehör
14141936_10157363355480223_4618417732482992961_n.jpg

En nyare och större bättre begagnad hästtransport har det visst också blivit
14364623_10157434922020223_5168482696300822340_n.jpg

Nu ska jag beställa nya täcken till 2 av hästarna och så ska jag försöka hitta lite nya fräscha schabrak.
Tyckte jag hade gott om schabrak när jag bara hade en häst, nu med 3 som rids blev det visst en bristvara. Vilka lyxproblem :D

Jag har shoppat en del på sistone...

Bland annat så råkade jag spontanshoppa en häst på Champions of the youngsters :o
Hästen till höger på bilden. Han är e. Hingsten Diarado- Levisto Z- Quidam de Revel -Contender
14192556_10157342902775223_8356136307491555224_n.jpg

En ny häst kräver ju lite utrustning med så en Albion SLK dressyr är inhandlad och en Albion K2 hoppsadel är beställd men har inte hunnit komma ännu.
14233203_10157360541675223_6991082006453599129_n.jpg

Lite tillbehör
14141936_10157363355480223_4618417732482992961_n.jpg

En nyare och större bättre begagnad hästtransport har det visst också blivit
14364623_10157434922020223_5168482696300822340_n.jpg

Nu ska jag beställa nya täcken till 2 av hästarna och så ska jag försöka hitta lite nya fräscha schabrak.
Tyckte jag hade gott om schabrak när jag bara hade en häst, nu med 3 som rids blev det visst en bristvara. Vilka lyxproblem :D

Jag "råkade" också drabbas av shoppingfeber (läs förälskelse!) och föll huvudstupa för en connemara på 148 cm.

Så nu har familjen utökats med en familjemedlem till; jämngammal med yngsta dottern.

Spontant och helgalet. Ja, ny sadel införskaffades också, men ingen transport. Plånboken ekar tom nu! :D

Haha :D
Visst är det härligt när det bara råkar bli? :love:
Min häst var inte ens till salu, jag sa bara att han var väldigt söt...
Vet fortfarande inte riktigt hur den här affären gick till? O_o

Haha ja den där plånboken börjar bli väldigt tunn nu :o
Dags att jobba över lite tror jag....

Haha :D
Visst är det härligt när det bara råkar bli? :love:
Min häst var inte ens till salu, jag sa bara att han var väldigt söt...
Vet fortfarande inte riktigt hur den här affären gick till? O_o

Haha ja den där plånboken börjar bli väldigt tunn nu :o
Dags att jobba över lite tror jag....

Jättefin häst! För att vara ett spontanköp, så verkar du ha näsa för att hitta rätt häst! :)

Senast ändrad:
Nej man får ju anpassa sig. Hitta en kompromiss. Men av de tre (av 25) hoppsadlar hon kunde tänka sig överhuvudtaget så i två kunde jag inte rida. Den ena fick jag ONT av, och den andra satte mig i djävulsk stolsits. Så det går ju inte då, jag förstör ju för henne nästan lika mkt som en illapassande sadel om jag inte alla kan rida.
Den tredje tyckte jag "väl var okej" så den fick det bli. Jag ville helst ha en CB omega. Mjuk, MASSOR med stöd. Hästen hatade.

Dressyren så alla var trötta och slut. Hon sa "nej!" till sex stycken. Den sjunde sa hon "okej den här går bra". Så den tog vi ;) Jag ville ha en Jeffries Falcon Hawk. Jag funderade seriöst på att köpa en ny häst för att få den. Som att sitta på luft, inbäddad i luft och stöden var fantastiska. Jag bara satt där, helt stilla och helt korrekt. Ville inte sitta av. Hästen sa "skitsadel, känns bajs". Trots att jag försökte muta henne med fria morötter ett år. Otacksam häst...

Skämt åsido. Jag är GLAD hon var tydlig och gnällig. Hon har nog vela livet gått med illapassande sadlar och hos mig gått med passande men inte vad hon allrahelst velat ha. Så jag unnar henne verkligen sadlar hon tycker om. Och var innan mer rädd hon skulle bara tuffa på. Hon gör så nämligen, försöker. Men nu när man kunde prova så många så märktes skillnaden tydligt. Rätt sadel och häst vilar på stegen, är fullt reglerbar och svängbar. Fel sadel och mer överilat, driver ut lite med bogarna i svängar och blir låst och kommer inte tillbaka utan det finns ett tempo.

Stöden är ganska små på Jeffries Falcon Hawk? jag har en sådan men aldrig ridit i den själv då det är fel bom i den till hästen. Bara provsuttit på en sadelbock och då tyckte jag sitsen kändes mjuk och begahlig som en soffa. Är dock van med större stöd (childeric och dylikt) men dom upplevs inte små under ridning då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 903
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka