Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stöden är ganska små på Jeffries Falcon Hawk? jag har en sådan men aldrig ridit i den själv då det är fel bom i den till hästen. Bara provsuttit på en sadelbock och då tyckte jag sitsen kändes mjuk och begahlig som en soffa. Är dock van med större stöd (childeric och dylikt) men dom upplevs inte små under ridning då?

Den jag red i hade ganska stora stöd, vet inte om det finns olika varianter? Jag tycker om att sitta ganska "fast" och ha stora stöd och den uppfyllde båda. Och så sjukt bekväm då.

Sen kan det ju bero på anatomi och hur man sitter i sadeln hur man upplever stöden förstås.

Fan nu började jag tänka på den igen, tack ska du ha ;P

Den jag red i hade ganska stora stöd, vet inte om det finns olika varianter? Jag tycker om att sitta ganska "fast" och ha stora stöd och den uppfyllde båda. Och så sjukt bekväm då.

Sen kan det ju bero på anatomi och hur man sitter i sadeln hur man upplever stöden förstås.

Fan nu började jag tänka på den igen, tack ska du ha ;P

Men bra att veta att du gillade den :) jag har som sagt inte ridit i min. Men det känns ju verkligen som en skön sadel och verkar sätta en rak i balans. Fasiken, kanske också ska skaffa häst efter sadel....

Igår trillade det in ett paket med dessa loooovelies :love:
Nu rider jag ju ingenting, men nåt får man ju ha för att muntra upp sig med. Tänkte att jag skulle vifta med dem framför hästen så hon tar sig samman :p
ES.jpg
Riktigt eleganta och snygga!

Har shoppat lite nytt, Horseware täcke 100 gr med avtagbar hals som komplement till linet systemet.
Mias paddor och lindor.
Cristina Sport och Anna Scarpati schabrak+luvor till båda pållarna. Såklart kom jag ju på ungefär 192746596 st andra kombinationer jag också ville ha så nu "måste" jag göra en till beställning, haha! :D
Vattentätt tjockare ländtäcke.

Själv har jag köpt ett par Back och track-stallbandage (sådana tjocka med knäppen) och lite nytt förbandsmaterial. En ny havrehink blev det också. Inte så kul shopping som ni andra :(

Så fin :love: Jag förstår att du blev förälskad!
Du har bra smak på både hästar och hundar ser jag :D
Mjo, jag hävdar att hästen är en rätt väsentlig del av utrustningen för att kunna rida.
Hahaha (tack för komplimangen, hundarna och hästen är mattes finaste! :) )

Ja, hästen är själva föremålet för all shopping. Helt klart!!

Jag skall erkänna att jag drabbats av shoppingfeber nu. Det finns massor av saker numera, som man inte hade på "min tid". Vojlockar och schabrack i jättefina färger, grimmor med mönster osv. Det jag har lite dubbla känslor inför är att "påklädande" som hästmössor (?) och matchande schabrak och lindor, och ridbyxor och och... det känns lite väl fåfängt. Jag tänker liksom på tanter med små pudlar med glitterhalsband och täcken.

Men kanske är jag bara konservativ och tycker att hästen är finast när han är som renast från krafs.

Pannbanden ser ut som om man hamnat i juvelerarbutik och de är ju svindyra! Mer än tränsen (om man tittar på budgetalternativ).

I alla fall, jag kanske bara tänker så här för att hålla köpfebern i schack. :angel:

Egentligen är jag mer ha-galen än jag vill erkänna!
:o

jag har passat på att köpa ridkläder när det har varit outlet, ordentlig skitbillig märkes outlet som var varje år här ^_^, tills för ngt år sedan :( så nu har jag typ inga pike tröjor kvar.. är svårt att betala 300kr för en pike när man betalat 50kr tidigare..
Förstår det... Kollade Hööks igår men deras kollektioner faller mig inte alls i smaken just nu och storlekarna är konstiga tycker jag. Råkade surfa in på Horse me up och där kostar en piké som jag gillar 600 på rea, inte speciellt prisvärt när man behöver uppdatera hela garderoben. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 901
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka