Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina ridstövlar sprack i dragkedjan igår. Väntat då dom är slitna och välanvända. Klickade hem ett par shortchaps från hööks idag. Tänkte prova med det istället för stövlar och slita på mina ridskor lite också. Klickade med ett par jodhpursridbyxor också som var på rea. Har inga helskodda sånna för tillfället så det passade bra :)

Har köpt ett par MH Opus High Rider jag väntar otåligt på. Red i mina vinterridstövlar idag och det blev lite varmt...

Kom igår. Lite knasigt sytt vid ena dragkedjan i fodret. Påverkar inte funktionen men lite grann utseendet.

Ställde fråga till butiken som pratade med MH. MH ger 15% rabatt och butiken ytterligare 10%. Jag orkar varken krångla med att posta eller vänta på nya så jag accepterade. Det är rätt nära vristen och de kommer ju ändå sjunka ihop där = kommer troligen inte störa mig i längden.

(Retur hade såklart varit alternativ ett.)

Igår shoppade jag loss ordentligt, blev en ny dressyrsadel (wintec pro) till tanten, samt en ny sadelgjord som är svängd för att ge plats åt buken. Nu kan jag äntligen börja träna dressyr på allvar igen, som synes är tanten inte lika imponerad av detta. :rofl: :rofl: :rofl:
13529160_1339413636089479_5634493261959319936_n.jpg

Hänger på sadeltrenden :D
13606723_10153862655508789_5996900293357690573_n.jpg

Mitt nyförvärv, en Bates Caprilli. Köptes för en spottstyver och är i mycket fint skick. :love:
Accepterades av kusen direkt och jag ska bara lära mig rida med långa läder. Här ska tränas krumelurer :D;)

Nu har min Peruanska utrustning anlänt och så här ser tränset ut på häst :love:
IMG_20160804_133103_zpsla7vb8lt.jpg

Sedan blev det en bosal med,dom mer liknar en kapson :)
IMG_20160804_191913_zpsa8cytv7u.jpg

@Buck det på övre bilden är träns och grimma. Sitter fast ett långt ledrepet i den som oxå är av råhud som delar av Jato't som det så fint heter :laugh:
Ska jag bara lyckas få fatt i ett peruanskt stångbett och en gamarilla (nosgrimma som fästes i bettet så det blir kombibett) med :D

Jag har shoppat ett gäng bett, nova, golden wing samt ett bomber med lockup.
Ett gg-schabrak i modell rock för att matcha gg-diablo tränset och förbygeln jag har.
Och igår fick jag tag på ett pannband jag sökt länge efter. Det såldes på hööks förr men då tyckte jag det var för dyrt. Sen reades det, men tog slut på nolltid. Men igår låg det ute på en köp och sälj på fb :D :love: tror dessutom att det är en buke-människa som säljer.

Jag hakar också på sadeltrenden!
En Rolf Stenberg, ny, även om det inte var planen. Nu måste jag bara få bukt på ett helt hutlöst knarrande! Tips någon?

dressyr_zpsq0uxmopp.jpg

Knarret kommer av friktion, ofta mellan där kåpan ligger mot bossan lite bakre delen av sadeln har jag märkt :D olja eller annat mjukgörande typ läderbalsam men inte sånt som gör lädret blankt utan mer det lite mättande effekten tycker jag brukar vara bäst :up:

Efter Sveriges längsta sadelutprovning och där alla inblandade var nära ge upp när hästen sa nej, nej och åter nej så, ja.

Fast de hon hatade mest var såklart mina två favoriter. Vi har olika smak helt klart ;)

Känner igen det där :down: Tekna verkar fungera jättebra på den gråa, men mina överskänklar får inte plats! Fick plocka bort knästöden och rida utan. Kände att jag ändå vill ha lite stöd så jag hittade två små hoppklossar jag satte dit istället, ska prova hur det blir. Ska ju användas som uterittssadel så vill inte ha allt för långa läder. Men man får liksom inte ens klaga på sånt känns det som när man äntligen hittat en sadel som passar pålle ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 924
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka