Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Fritidsryttare För basic och rätt snygga kläder som inte behöver vara hästmärke, så gillar jag HMs loggsortiment. Basic, billigt och bra passform :).
Har faktiskt funderat på H&M! Beställer du via nätet då? Tycker Gina kan ha en hel del bra också när det kommer till pikéer och pullovers beroende på årstid och sortiment.

För övrigt har min tränare egen butik med ridsportkläder på gården, bara snofs-märken... Hoppas sambon följer med dit, han lär få hålla mig borta med våld...:o

@Fritidsryttare Köper helst i butik, blir alltid besviken när jag köper därifrån på nätet... Samma från Gina. Vill kunna känna och klämma på plaggen helst. Sen mixar jag med lite snofsmärken :p.
Jo, känner likadant. Har dessutom rätt konstiga mått på kroppen (lång överkropp och taxben) så känns osäkert att beställa över nätet. Tack för tips iaf, ska ta en runda på stan i veckan. :)

Inser att jag måste uppdatera klädesgarderoben lite (typ massor) om jag ska se någorlunda presentabel ut på träningar osv. Är duktig på att dressa hästarna men mindre duktig på att shoppa kläder till mig själv...
Vart köper man snygga, prisvärda rid- och stallkläder? Gärna rea och behöver inte vara dyra märken heller men det ska se snyggt och propert ut. Gillar piké och pullover-stilen... Inga knalliga färger eller så. Vart shoppar ni era kläder?

Jag har köpt på märkesoutlet ibland. Finns ingen sådan nära dig kanske? :)

Jag har mycket pikeer och v-ringade tröjor från Stadium, märket heter Race marine, de brukar ha två för xx kronor och sånt. Jättesköna tröjor.

Jag har mycket pikeer och v-ringade tröjor från Stadium, märket heter Race marine, de brukar ha två för xx kronor och sånt. Jättesköna tröjor.
Tack, jag har letat som tusan efter snygga, enkla pikéer och v-ringade tröjor, men varken Gina eller H&M brukar ha. Skall kolla in Stadium då.

Tack, jag har letat som tusan efter snygga, enkla pikéer och v-ringade tröjor, men varken Gina eller H&M brukar ha. Skall kolla in Stadium då.

Stadiums Race Marine är bra och håller fint i tvätten. Tyvärr är de stora i storlekarna och vill man ha annat än lös passform så bör man inte vara alltför liten (jag är en XS).

Dyrare pris men Lindexs märke "Holly and Whyte" har ibland pikéer, fina och som är närmast outslitliga (har en som först tjänstgjorde som civil sådan i över ett år, sen fick en tuschfläck och nu tjänstgjort i hästgarderoben i tre år. Den är klarröd, och den är tvättat säkert en miljon gånger. Inte en noppa, inte ett håll och färgen är aningens blekt om man vet hur den såg ut som ny, men vet du inte det tror du inte ens den är blekt. Jag börjar misstänka den är odödlig). De har dessutom bra passform.

Stadiums Race Marine är bra och håller fint i tvätten. Tyvärr är de stora i storlekarna och vill man ha annat än lös passform så bör man inte vara alltför liten (jag är en XS).

Dyrare pris men Lindexs märke "Holly and Whyte" har ibland pikéer, fina och som är närmast outslitliga (har en som först tjänstgjorde som civil sådan i över ett år, sen fick en tuschfläck och nu tjänstgjort i hästgarderoben i tre år. Den är klarröd, och den är tvättat säkert en miljon gånger. Inte en noppa, inte ett håll och färgen är aningens blekt om man vet hur den såg ut som ny, men vet du inte det tror du inte ens den är blekt. Jag börjar misstänka den är odödlig). De har dessutom bra passform.
Aj då, jag ligger mellan XS/S i storlek så då kanske de blir väl stora då? :/ Hittade faktiskt en riktigt snygg piké på Lantmännen idag, 279:- men snygg som bara den så den fick följa med hem. Ska kika in Lindex, med tanke på slitaget på mina stallkläder så är ord som odödlig väldigt bra! Tror jag föddes som gris i mitt förra liv med tanke på hur jag sliter och skitar ner mig....

Min Facebook snappade upp _direkt_ att jag kollade kläder igår (Buke med för den delen...), översköljs av reklam från olika klädbutiker. Dök dock upp en sida som säljer andrahandspartier av häst- och ryttarutrustning, mestadels välkända märken.

Där klickade jag faktiskt hem en hel del, bl.a ett par KL ridjeans i storlek 36, det kändes väldigt optimistiskt även om jag kan ha 36 i vanliga byxor. Eller?
Fick även massor av ridstrumpor och några pikéer till för ett rätt humant pris, var mellan 50-65% rabatt. Tänker att i värsta fall kan jag säkert sälja dem vidare utan att gå allt för mycket back om de inte passar.

Jag kommer i ett par 36or även om jag normalt sett är 38. Dock är de i modellen "karen" (tror jag) som är för kurviga kroppar.
Min Facebook snappade upp _direkt_ att jag kollade kläder igår (Buke med för den delen...), översköljs av reklam från olika klädbutiker. Dök dock upp en sida som säljer andrahandspartier av häst- och ryttarutrustning, mestadels välkända märken.

Där klickade jag faktiskt hem en hel del, bl.a ett par KL ridjeans i storlek 36, det kändes väldigt optimistiskt även om jag kan ha 36 i vanliga byxor. Eller?
Fick även massor av ridstrumpor och några pikéer till för ett rätt humant pris, var mellan 50-65% rabatt. Tänker att i värsta fall kan jag säkert sälja dem vidare utan att gå allt för mycket back om de inte passar.

Jag kommer i ett par 36or även om jag normalt sett är 38. Dock är de i modellen "karen" (tror jag) som är för kurviga kroppar.
Det lät ju skönt att höra, då byxorna utgjorde ungefär 45% av priset på hela beställningen. :D Har fått för mig att KL var små i storlekarna men det kanske bara är inbillning. Det här var vanliga ridjeans, tror det är standardsize på dem.

Det lät ju skönt att höra, då byxorna utgjorde ungefär 45% av priset på hela beställningen. :D Har fått för mig att KL var små i storlekarna men det kanske bara är inbillning. Det här var vanliga ridjeans, tror det är standardsize på dem.

KL är stora i storlekarna, om något ;)
Jag brukar ha ungefär 36 normalt sett. I allt jag äger från KL är det 32...

Jag gillar vissa pikéer från Harcour (stor i strl), alla från Equi-Theme (klar favorit!!!), Spooks (köper på rea ffa) och ett märke till jag inte kommer på nu haha. Race Marin är stora på mig. Har lång överkropp o jobbigt breda axlar. Hade också velat ha fler baspikéer så ska följa denna tråd :)

Jag gillar vissa pikéer från Harcour (stor i strl), alla från Equi-Theme (klar favorit!!!), Spooks (köper på rea ffa) och ett märke till jag inte kommer på nu haha. Race Marin är stora på mig. Har lång överkropp o jobbigt breda axlar. Hade också velat ha fler baspikéer så ska följa denna tråd :)
Oj nej är Harcour stora i storleken? Klickade hem storlek M igår på den där utförsäljningen.:( Attans då lär de vara som tält...

Ang Kingsland så skiljer dem i strl när det är damkollektionen och unisex.
Vissa hoodies i dam får jag köpa i L eller XL ( gillar lite pösigare tröjor ibland) medan jag har XS i unisex. Byxorna kommer säkert passa fint @Fritidsryttare.

Jag har precis klickat hem ett par Kingsland ridtights. Hoppas på att de är sköna att rida i :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 889
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka