Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyköpt.. Equiline träns och Exlusive horse wear ländtäcke :)
12568242_936792033079937_1606773179_n.jpg

temporary-image1455447708322_56c05e99ddf2b348b8d6024b.jpg

Ja precis den är det! Men hittar den inte i butikerna här nere. Får leta i Göteborg. Har ändå ingen häst att använda det på nu..

Finns på många nätshoppar om inte annat. Och definivt på GHS-mässan om du ska dit :) Fast jag tror att CDM eventuellt bytt/ ska byta design på den nu, så stirra dig inte blind efter enbart silverflaskan.

Förutom sjuka hästar så har det även gått en hel del på shopping denna månad..
Köpte en santa cruz merina xvid förra veckan, den var gränsfall i vidd så la ut den på försäljning och fick den såld samma dag, köpte då en näst intill ny med bomvidd xxvid som jag väntar på ska komma hem :D
Igår klickade jag hem Starrider rosa ridleggings som var på 50% och idag köpte jag ett begagnat (men i nyskick) micklem competition :p
Hoppas att pålle kommer trivas med sin nya sadel och sitt nya träns :) var dock grymt osäker på tränsstorleken så vi får se!

Jag har ju gått och köpt en ny häst! han har varit hemma lite mer än en vecka. Det är så kul att lära känna en ny individ! :D:D
2016388292561411204626_sbig.jpg

För övrigt så har jag även köpt ett sprenger dynamic RS, tvådelat till honom. Hade ett vanligt tredelat med rörliga ringar första passet med honom och märkte direkt att det inte var något han gillade. Men detta verkar han tycka om!

Nytt träns, ett anatomiskt remontträns "Glen Gordon Ariel".
Väldigt nyfiken på att testa det! :D
11220881_827367837386550_3697563940723262101_n.jpg

Jag köpte för flera år sedan en lös Ariel-nosgrimma i jättefint läder.
Köpte sen islandsvarianten med pärlor på både pannbandet och nosgrimman, det lädret var rena skiten och underremmen på ena sidan gick rakt av under 1a ridturen.
Rena turen att inte hela tränset trillade av då nackremmen sprack när jag skulle plocka av bettet efteråt, det sprack nästan hela vägen vid bettspännena. ......

Ska försöka få remmarna utbytta och bara behålla själva pärldelarna

Jag köpte för flera år sedan en lös Ariel-nosgrimma i jättefint läder.
Köpte sen islandsvarianten med pärlor på både pannbandet och nosgrimman, det lädret var rena skiten och underremmen på ena sidan gick rakt av under 1a ridturen.
Rena turen att inte hela tränset trillade av då nackremmen sprack när jag skulle plocka av bettet efteråt, det sprack nästan hela vägen vid bettspännena. ......

Ska försöka få remmarna utbytta och bara behålla själva pärldelarna

Men oj! O_o :eek: :eek:

Nej, lädret på mitt ex är fantastiskt, mycket mjukare än mitt PS träns t.om.! :love: Sen verkar paddningen vara av äkta nappa också :love: Känns betydligt mer exklusivt än väldigt många andra träns i samma prisklass tycker jag!

Och såhär ser mitt Glen Gordon Ariel ut på. Både Herr Häst och jag mycket nöjda! :love:
(Nej, lädret är inte lackat och jag har inte putsat tränset innan - det är sådan fantastisk kvalité!)
Det enda lilla negativa jag kan komma på med tränset är att storleken. Det är något fruktansvärt litet i storleken - allt är knäppt på yttersta/näst yttersta hålen. X-full fanns tydligen inte :(
Men det är också det enda lilla. Annars är vi så grymt nöjda, som sagt!

10384678_829510903838910_1585159092360159417_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 948
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII