vem är det som haft utförsäljning?? (känns som att jag missat ngt stort... iofs bra då jag är luspank..)Hon återkommer nog, har precis handlat det jag gav upp o stå i kö för, snälla människa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vem är det som haft utförsäljning?? (känns som att jag missat ngt stort... iofs bra då jag är luspank..)Hon återkommer nog, har precis handlat det jag gav upp o stå i kö för, snälla människa
Nja, det är ju helt klart utplockat, framförallt i halvblodsstorlek. Det finns en hel del tävlingskläder kvar, en hel del träns, luvor och en del bett och småplock. Täcken är det utplockat bland, benskydd finns mest ponny kvar. Schabrak bara enstaka.Finns där mycket kvar? Har helt missat att dom lagt ner..
Stablestorevem är det som haft utförsäljning?? (känns som att jag missat ngt stort... iofs bra då jag är luspank..)
aha, såg att de skulle lägga ner på fb :/ synd.Stablestore
Nja, det är ju helt klart utplockat, framförallt i halvblodsstorlek. Det finns en hel del tävlingskläder kvar, en hel del träns, luvor och en del bett och småplock. Täcken är det utplockat bland, benskydd finns mest ponny kvar. Schabrak bara enstaka.
Jag köpte benskydd (till @the_connemara ), boots, 2 par Pikeur kompressionsstrumpor (finns mycket strumpor också!), WoofWear handskar och lite hovkratsar och sånt idag.
Frågan är ju vad de gör med allt som är kvar, de har bara satt upp att de har öppet tom idag, men det är långt ifrån tomt.
Dagens rea-fynd!
Veredus läderbalsam
Stübben Lock-up D-bett
Three Horse litet och nätt 3-delat eggbett
Provade D-bettet på Mr Häst idag, och det verkar gillas!
Testade D-ringsbettet idag. Och mitt "first impression" kan enklast beskriva med ett ord; Herregud
Min herre brukar trivas okej på det mesta. Så länge det är någon form av fasta ringar på, så kan herren ändå acceptera det. Hittills har jag provat 2-delat, 3-delat och rakt bett med fasta ringar. 3-delat och rakt är det som gett bäst känsla tycker jag. Detta 3-delade lockupet är ju liten en "blandning" av just dessa två. Och gissa vad?! Han verkligen älskar det verkar det som! Frånsett att känslan var helt fantastisk, tror jag aldrig han skummat så mycket med ett bett i munnen som detta idag!
Synd bara att det inte är godkänt i dressyren
Varför är det inte godkänt i dressyren??
I TR är bara 2-delat D-bett uppritat för det första. Sen kan jag inte för hela mitt liv tänka mig att Lockup-funktion är tillåtet i dressyr.
Jag har tävlat med lock-up efter att ha frågat förbundet. Det var inga problem...I TR är bara 2-delat D-bett uppritat för det första. Sen kan jag inte för hela mitt liv tänka mig att Lockup-funktion är tillåtet i dressyr.
Nej? Har du kollat i bilagan? Där finns en bild som inte går att misstolka tillsammans med texten "Tränsbett (tvåledat) med fasta ringar".
Jag kan inte tänka mig att lockup-funktionen är otillåten. Jag har iofs inte inspekterat ett sånt bett närmare men det handlar väl mest om formen på lederna?
Jag har tävlat med lock-up efter att ha frågat förbundet. Det var inga problem...
Oj, okej! Då är det kanske tillåtet trots allt. Däremot finns ju inte 3-delat D-bett uppritat som tillåtet någonstans Bara 3-delat Eggbett, men det är ju inte riktigt samma sak...
Jag tror du gör det onödigt svårt för dig. Men för att vara på den säkra sidan har jag skickat meddelande till dressyrdomare (tillika överdomare) och frågat. Återkommer med svar. Men jag tror det ska tolkas som att mundelarna kan kombineras med olika tillåtna ringar. Jämför med hanging cheek snaffle där det uttryckligen står att det endast får vara enledat, det gör det inte på D-ringar och eggbett.
Tack så jättemycket för hjälpen Pancake!
Jo, det är säkert bara jag som gör det, och "övertolkar" det som står i TR...
Jag har fått svar Tvåledat D-ringsbett ska inte vara några konstigheter att tävla med. Jag ska erkänna att tanken inte ens slagit mig innan att kombinationen inte skulle vara tillåten.
Tack så jättemycket Pancake!
Men bara så jag fattat det rätt, 2-ledat = 3-delat va? För i TR har de väl (om jag minns rätt) kallat 2-delat för enledat? Bara vänligt ovan benämning för mig.
Det stämmer Tvådelat har ju en led = enledat och samma för tredelat, det har två leder = tvåledat.
Tack! Att jag aldrig tänkt så, smart sätt att tänka egentligen! Men återigen, tack så jättemycket för hjälpen
Ah okej! Så synd! brukat köpa glansspray där, som jag inte hittat någon annan stans.. Finns inte så många butiker här i Skåne som säljer märkesgrejor