Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och ett bett som lillhästen har godkänt , fint ska det vara!
DSC_1611.jpg
Vad heter bettet? Är kulorna i mässig rörliga? =)

DSC_1611.jpg
Gissar att du skulle citera mitt inlägg här..
Bettet är från märket Topreiter och kallas waterfordbett eller kulbett. Kulorna är rörliga men det är ändå stabilt...brukar tydligen passa hästar som gärna biter i bettet. Min ena häst gillar detta och det ligger stilla i hans mun (han har varit lite svår att hitta bett till)

DSC_1611.jpg
Vill bara lägga in en liten varning att detta bett inte är särskilt snällt mot hästens mun. Risken är väldigt stor att lanerna "fastnar" mellan kulorna. Fick inte nåt bra betyg från hästtandläkare (välrenommerad sådan) Sen väljer du ju självklart själv om du vill använda bettet men ville bara nämna detta.

Vill bara lägga in en liten varning att detta bett inte är särskilt snällt mot hästens mun. Risken är väldigt stor att lanerna "fastnar" mellan kulorna. Fick inte nåt bra betyg från hästtandläkare (välrenommerad sådan) Sen väljer du ju självklart själv om du vill använda bettet men ville bara nämna detta.
Ok, tack för tipset. Tänker dock att om en häst som är känslig i munnen är nöjd med bettet lär det väl passa honom. Jag varierar dock mellan ett par olika bett för att variera tryckpunkterna.

Shopaholic, vad är det? En ny kulinarisk maträtt? :p :rofl:
Haha, köpte lite -faktiskt rätt nödvändiga- saker på Hööks idag.
Blev följande:
- Grimma i den jättesnygga kombinationen marin/orange :love:
- Lädersadelgjord. Han har en hemsk i plast nu som jag dels tycker är lite för bred, och något i kortaste laget. Den är i storlek 120 cm, men utan resår. Stod och velade mellan 120 och 130 cm på denna, men eftersom att den har resår på båda sidorna inbillade jag mig att det skulle funka. Nu känner jag bara :banghead:
- Två bett. Har ju så många träns, men så få bett :grin: Rakt har jag aldrig testat på honom, men tror och hoppas att han gillar det. Gillar ju "stabila och rediga" grejer, så jag hoppas att detta faller herren i smaken! Det 3-delade är jag dock något lite orolig för. Han har 2 st 3-delade eggbett sedan tidigare, men de var 13 mm tjocka. Det jag köpte nu var 14 mm. Men samtidigt, hur mycket kan 1 mm egentligen göra? :confused:

1935532_790799921043342_4355403591416045853_n.jpg

Bidde lite julklappar till ponnys:)
collage-1451500652926.jpg

Jag och min equiterapeut undrade just varför BoT inte hade bogskydd förra vintern. Min ponny blir lätt stel i bogarna och njuter verkligen fullt av biolight, så vi klurade på hur man kunde göra en av BoT-paddar.. Men nu finns dom ju! :D
Sen fick ponny en 100g liner till sitt HW-täcke så nu klarar han vintern.
Isisen fick ett Beris bett. Köpte det på chans och han gilla det verkligen, använde det på stora ringen utan häv. Hoppas bara det håller ett tag trots att det är plast/gummi..

Jag har inte direkt köpt hästsaker på länge. Jag har för mkt redan.
Men nu gick sadelgjorden sönder. Så jag fick beställa ny, Tixerand.
Fick snygga, bruna vinterhandskar m spänne av sambon.
I övrigt har jag bara köpt brodd och gängtapp, grimma och grimskaft på Hööks.

Bidde lite julklappar till ponnys:)
collage-1451500652926.jpg

Jag och min equiterapeut undrade just varför BoT inte hade bogskydd förra vintern. Min ponny blir lätt stel i bogarna och njuter verkligen fullt av biolight, så vi klurade på hur man kunde göra en av BoT-paddar.. Men nu finns dom ju! :D
Sen fick ponny en 100g liner till sitt HW-täcke så nu klarar han vintern.
Isisen fick ett Beris bett. Köpte det på chans och han gilla det verkligen, använde det på stora ringen utan häv. Hoppas bara det håller ett tag trots att det är plast/gummi..

Oh, vill du berätta lite mer om bogskyddet? Hur är det i strl? Är det keramiskt material i hela?

Har mellandags-shoppat lite. Hästen fick bland annat ett nytt vintertäcke, HW Amigo Bravo 400g. Till mig själv blev det en jacka + ridkjol från Uhip och vinterhandskar från Roeckl.

Vilken rolig tråd! nu får jag äntligen dela med mig av alla mina inköp vilket blir en del när man inte kan hålla i sina pengar. Får dela upp mina inlägg lite då jag har köpt en hel del den senaste tiden haha

Jag lyckades äntligen få tag på grey/orange schockemöhle schabrak både dressyr och hoppmodellen som tydligen hade utgått. Var egentligen ute efter hopp men hittade först inte så jag hann köpa ett dressyr men nu har jag en av varje sort. Perfekt! :D
IMG_5896.jpg

IMG_5722.jpg

Köpte häromveckan min första Spooks väst som inte lär vara den sista.. och ett par super sköna roeckl handskar. Favoriter!
IMG_4831-0.jpg

två par ariat skor både svarta och bruna hade svårt att välja i affären så jag valde att köpa den billigare varianten så jag slapp välja:up:

IMG_5626-768x1024.jpg

Jag och hästen var på vår första tömkörningslektion för bästa Anders Eriksson för några veckor sedan och efter att ha lånat hans grejer så blev jag helt såld så jag var tvungen att införskaffa hela paketet:love:

IMG_5273.jpg

köpte även ett nytt träns från Ps och ett nytt läckert pannband blev ju tvungen när jag köpte nya tömkörnings grejor :angel:

Vilken rolig tråd! nu får jag äntligen dela med mig av alla mina inköp vilket blir en del när man inte kan hålla i sina pengar. Får dela upp mina inlägg lite då jag har köpt en hel del den senaste tiden haha

Jag lyckades äntligen få tag på grey/orange schockemöhle schabrak både dressyr och hoppmodellen som tydligen hade utgått. Var egentligen ute efter hopp men hittade först inte så jag hann köpa ett dressyr men nu har jag en av varje sort. Perfekt! :D
IMG_5896.jpg

IMG_5722.jpg

Köpte häromveckan min första Spooks väst som inte lär vara den sista.. och ett par super sköna roeckl handskar. Favoriter!
IMG_4831-0.jpg

två par ariat skor både svarta och bruna hade svårt att välja i affären så jag valde att köpa den billigare varianten så jag slapp välja:up:

IMG_5626-768x1024.jpg

Jag och hästen var på vår första tömkörningslektion för bästa Anders Eriksson för några veckor sedan och efter att ha lånat hans grejer så blev jag helt såld så jag var tvungen att införskaffa hela paketet:love:

IMG_5273.jpg

köpte även ett nytt träns från Ps och ett nytt läckert pannband blev ju tvungen när jag köpte nya tömkörnings grejor :angel:

Vad heter modellen på det där PS tränset? Aldrig sett nämligen... :eek:

Oh, vill du berätta lite mer om bogskyddet? Hur är det i strl? Är det keramiskt material i hela?
hmm..Vad ska jag säga. Tog ett 135 till min ponny som ligger mellan 125-135, passa bra så här långt( bara provat några h hitills), kanske onödigt långt på ryggen men ville att det inte skulle bli för tight i halsen. Antar att hela skyddet är keramiskt och inte bara paddarna:confused: Paddarna är uttagbara, men passade bra på sidorna till min då hans täcke är något stort, tog dock bort den i bringan. Skyddet sitter stilla även när hästen springer, testade vid longering.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 961
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025