Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man kan väl fastna i alla stigbyglar egentligen? Lite otur och konstiga vinklar och fel skor så kan du nog lösa det mesta i olycksväg.

Eller tänkte du att just denna modell är osäkrare än någon annan och kände att du ville berätta för mig att jag gjort ett uruselt köp? ;)

Jag tycker de är skit.
Satt tvärfast och efter att ha varit nära att fastna ett par gånger till så...

Spooks ridbyxor (helskodda med grip, perfekt för inridning!) och strumpor, matchande set från Equiline.
18DA50BC-7076-4D96-8307-552C5B20B643_zpscy6ryvor.jpg

Passar super på unghästen :)
26ECA1C5-6A7B-46EF-AAC5-85B195757439_zps8vvj5nuw.jpg

Svart är snyggaste ever på skimlar :love:

Jag tycker de är skit.
Satt tvärfast och efter att ha varit nära att fastna ett par gånger till så...

Är det jag som är känslig (inte helt omöjligt) eller är det inte lite trist att man, i en tråd där man skall visa vad man köpt, längtat efter och betalat mycket pengar för, får som svar - "Jag tycker de är skit" . :meh:
Hade förmodligen känts annorlunda om det varit en annan tråd, fast jag hade iof. aldrig kommenterat något negativt om något som någon redan köpt, oavsett tråd, såvida denna inte frågade om åsikter.

Tråkigt att du gjort illa dig i vilket fall! hoppas foten är helt återställd. :)

Är det jag som är känslig (inte helt omöjligt) eller är det inte lite trist att man, i en tråd där man skall visa vad man köpt, längtat efter och betalat mycket pengar för, får som svar - "Jag tycker de är skit" . :meh:
Hade förmodligen känts annorlunda om det varit en annan tråd, fast jag hade iof. aldrig kommenterat något negativt om något som någon redan köpt, oavsett tråd, såvida denna inte frågade om åsikter.

Tråkigt att du gjort illa dig i vilket fall! hoppas foten är helt återställd. :)

Även om formuleringen kunde gjorts betydligt trevligare, så tror jag att kommentaren mycket kom för att du skrev att du bedömde de som säkrare än Sprenger. Och personen som svarade har tydligen fastnat flera gånger i sådan stigbygel som du köpt.

Men, man kan formulera sig betydligt bättre, där håller jag med dig.

Precis som Alex skrev så var det första en reaktion på att de ska vara säkrare än sprenger.

Sen frågade du faktiskt om mina åsikter, annars hade jag inte skrivit att jag tycker de är skit.

Och nej, jag är inte bra och kommer aldrig bli det heller.

Precis som Alex skrev så var det första en reaktion på att de ska vara säkrare än sprenger.

Sen frågade du faktiskt om mina åsikter, annars hade jag inte skrivit att jag tycker de är skit.

Och nej, jag är inte bra och kommer aldrig bli det heller.

Tråkigt med foten, som sagt. :down:

Idag har vi köpt hem ett 300g vintertäcke för 340kr :D
Det var rea på 499kr och bara det tyckte jag var otroligt billigt så jag ville passa på när det bara fanns ett täcke kvar i 145. När vi stod i kassan så fick vi reda på att det även var 25% rea på alla täcken, PLUS att vi hade några extra tjugor rabatt på valfri vara (?). Blev otroligt billigt och jag är glad!

Hästen är troligtvis också glad för lägligt nog tog jag in en frusen häst med ett blött 200g täcke. :( Det blåser så hemskt ute så jag tror han blev glad när han fick ett torrt och varmt täcke när han gick ut. Även fast jag inte är så sugen på att han ska gå och smutsa ner det på en gång. :meh:
Han poserade lite snyggt i halvmörkret sådär..
oumloumlouml_zpsvyvjm54r.jpg

@Aionee
Åh det täcket ville jag beställa bara för att färgen var fin, men det var slutsålt i rätt storlek. Kanske tur, med täckesmarodörerna i stallet så behöver min pålle ha minst 1200 denier skulle jag tro :)

Spooks ridbyxor (helskodda med grip, perfekt för inridning!) och strumpor, matchande set från Equiline.
18DA50BC-7076-4D96-8307-552C5B20B643_zpscy6ryvor.jpg

Passar super på unghästen :)
26ECA1C5-6A7B-46EF-AAC5-85B195757439_zps8vvj5nuw.jpg

Alltså vilken snygg kombo :love: med de rosa ridbyxorna till! Kände lite ha begär till de rosa ridbyxorna när jag såg de på SIHS, men jag får slita ut de jag precis har köpt tror jag..

12317949_986628268076475_1439522604_n.jpg

Dyon gummityglar (otroligt sköna!)
Oster schampoo m vaniljdoft
IceGel
ShowSheen pälsglans
Animo ridstrumpor, svarta
Uppe till höger skymtar även hundens nyinköpta Rambo fleecetäcke

Alltså vilken snygg kombo :love: med de rosa ridbyxorna till! Kände lite ha begär till de rosa ridbyxorna när jag såg de på SIHS, men jag får slita ut de jag precis har köpt tror jag..

I know :love: Och det är exakt samma färg, syns nog inte på bilden. Man får ju tänka till lite när man matchar dem med annat bara, ha neutrala färger och samma på schabrak och tröja tex.
Brallorna är dessutom löjligt sköna, men det behöver jag ju inte berätta för dig :p

Jag har shoppat compositi reflex stigbyglar. Breda, lätta, sviktande och inte iskalla:)
DSC_0727.JPG

Ponny har fått sitt nya HW-täcke, ett rambo orginal. Passar bra, kanske skulle varit 125 istf 130 men fyndade 130, och det håller definitivt tätt:love: Önskar jag hade reflexer på alla täcken, pålle syns på långt håll i hagen. Isisen som är svart med brunt täcke är ända chansen att se honom är när det blänker i ögonen:meh:
DSC_0729.JPG

Har beställt en vetekudde till min häst nu i veckan. Hans rygg var inte alls någon rolig historia när det var blåsigt under helgen, nu är den visserligen bättre, men det känns som en bra investering ändå! Han har fått låna min att testa med under veckan, med eget örngott till, och var nöjd så nu hoppas jag att han kommer gilla sin egen lika mycket!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 972
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka