Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har shoppat idag. Det vart ett par svarta gummityglar från Stübbens nya design, en fleecetröja från Steeds i rosa och en grå från HV POLO. Det känns bra i kroppen nu!

Fick hem detta från Equito idag:love:
5722_10207142536633684_4887811901459385995_n.jpg

Det har ju varit både jul och jag har fyllt år, så det har blivit lite paket med hästtema.
Dels fick jag nya stallskor från MH, jag har de där med stålhätta som jag brukar använda tills de inte hänger ihop längre.

Sen fick jag ett par Opus
3D5C3F00-980E-4965-A315-513881F33BDD_zpsgrh4i0cy.jpg

Dålig bild, men mina hästar har vila så det får bli så:D

Och sen fick jag en spännande bok av en kompis, den ska jag använda i vår med unghästen.
83F47C6F-9CE8-45BB-BFF4-8A0CB43662AC_zps0732qbj8.jpg

Oh, vill du berätta lite mer om bogskyddet? Hur är det i strl? Är det keramiskt material i hela?
Kan komma med en liten uppdatering av bogskyddet. Ponny har gått med det ca 1.5v nu och fått lite skav vid nederdelen av halsen, när han böjer ner huvudet, och lite ruggad på bogen. Tror doch att hans halvutväxta päls är extra känslig.. Idag var equiterapeuten ute. Ponny var mjuk och fin i bogmusklerna och inget tjurande när han masserades där! :D I vanliga fall (senaste 2 åren jag haft massör/equeteraput) är han mer eller mindre stel/öm i bogen, i november var han väldigt låst och öm. Så jag tror BoT funkar på honom, kanske ska titta på ett täcke med:angel::D

Medan jag har varit konvalescent hemma har jag råkat shoppa lite saker också :angel: Bland annat ett nytt träns! Ett HKM Carolin på rea. Har snöat in på lack sen ett tag tillbaka. Behöver dock skaffa ett annat bett med mindre bettringar.

Jättefint! Vad är det för storlek? Ser ut att vara "ovanligt" kort nosdel? :)
Har letat länge efter ett remontträns där nosdelen inte blir för lång...
Verkar totalt omöjligt, men denna ser lovande ut! (Eller har hästen kraftig nos?)

Medan jag har varit konvalescent hemma har jag råkat shoppa lite saker också :angel: Bland annat ett nytt träns! Ett HKM Carolin på rea. Har snöat in på lack sen ett tag tillbaka. Behöver dock skaffa ett annat bett med mindre bettringar.

Jättefint! Vad är det för storlek? Ser ut att vara "ovanligt" kort nosdel? :)
Har letat länge efter ett remontträns där nosdelen inte blir för lång...
Verkar totalt omöjligt, men denna ser lovande ut! (Eller har hästen kraftig nos?)

Det är storlek cob. Har på innersta på sidostyckena, mitten på käkremmen och längst ut på nosgrimman så det är lite blandat :p Nosdelen är ganska normal skulle jag säga, han är rätt bred över näsan s.a.s. Den är dessutom rätt stel än så den kommer nog forma sig lite mer vid användning.

Här har han en i storlek cob som jag tror är köpt på Hööks.

Jag åkte på stor utförsäljning (var där redan igår, men höll på att dö folk-döden:D) idag och kom hem med *trumvirvel* två grimskaft, ett Döbert-spö och hästgodis:D jag borde skämmas:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 959
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025