Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer de senaste :)

image_zps6t9w7ryi.jpg

Spooksjacka. Jag har tittat på denna förr, så när det var rea slog jag till! :)

image_zpsnhurzssn.jpg

Kingslandväst och hanskar från Roeckl. Inte haft deras handskar förr faktiskt så ska bli intressant att testa, kändes sköna i affären iaf ;)

image_zpsc2klzzm7.jpg

Lite smått och gott.

image_zpsw9pzg11t.jpg

Ännu lite mer smått och gott. Det till höger är ett set med elastisk uppbindning.

image_zpsumvq6sqq.jpg

Ett ländtäcke :)

image_zpstjhbvor0.jpg

Equiline soundless, ska se om det hjälper på den ena damen som har lite svårt att fokusera på rätt saker ibland :D

Jag slösar pengar åt höger och vänster för tillfället känner jag :angel: varför spara liksom? Fast det jag slösar pengar på är iallafall långsiktiga, ny padd till pålle - bomlös + padd = obefintligt schabrakshoppande (får intala mig att det blir mer ekonomiskt i längden). Och så blev det ett par EZ-ride stigbyglar när det ändå skulle beställas från usa, rea på det så blev jättebilligt :D

image_zpsg4sk8snb.jpeg

Hoppas vi känner oss bekväma på morgondagens ridtur, vore ju tråkigt annars :p

Handlat lite idag, vilket sker sällan :) Tyvärr inga bilder, för jag beställde över nätet.

- HV polo väst
- Protector grimma med grimskaft
- Pikeur tubhalsduk
- Hönät
- Mountain Horse vinterjodphurs
- Amigo coolertäcke

Behöver hjälp att hitta helskodda ridbyxor som passar min kroppsform.

Efter flerårigt uppehåll har jag nu äntligen tagit mig upp i sadeln igen och behöver införskaffa ridbyxor. Har testat några par ridbyxor men inga sitter riktigt bra.
Jag har breda, raka höfter, smal midja, smala lår med större vader. De jag har testat blir antingen för stora i låren eller så får jag inte igen dem över höfterna.

Det som kanske försvårar letandet är att jag helst vill undvika att betala mer än 1000 kr för ridbyxor. tänker att det måste finnas fler med min kroppsform.

Sunny har fått två 50g regntäcken. Ett Bucas irish turnout med high neck och ett Horseware Amigo hero 6. Ljuset i stallet är inte optimalt att fota i med min mobilkamera som synes ;).
20151007_153447_zpsoxlup36k.jpg

20151007_153116_zpsp5z2nkke.jpg

Sunny har fått två 50g regntäcken. Ett Bucas irish turnout med high neck och ett Horseware Amigo hero 6. Ljuset i stallet är inte optimalt att fota i med min mobilkamera som synes ;).
20151007_153447_zpsoxlup36k.jpg
Det där täcket visste jag inte fanns!? Måste helt klart kolla upp:) Normalt i storlek?

Det där täcket visste jag inte fanns!? Måste helt klart kolla upp:) Normalt i storlek?
Bucastäcket?
Det var aningen större och rymligare än horsewaretäcket i samma storlek.
Hade beställt det i 145 först som var alldeles för stort men på gränsen för tight i halsen. Men när jag bytte till 140 så var det annorlunda runt halsen och mycket rymligare. Tror det nya jag fick var en nyare uppdaterad modell.

Får jag också vara med? Heheheh TITTTTAAA vad jag nu köpt!!! :bump:

(G är inte så pass hästintresserad att han bryr sig om mina schabrak, så tänkte visa för buke istället. Måste ju ha någon att visa allt för...)​
dsc_0950_561977782a6b22a04952ecec.jpg
Nu väntar jag bara på min nya marinblå animokavaj som jag hoppas dyker upp i nästa vecka. Sedan får vi hoppas det är slut på onödig shopping (i alla fall ridutrustning) tills nästa löning. Det "blåa" schabraket gör sig inte rättvisa i färgerna på bild, mer grått och mattare i tonen.

Inser också att för att vara jag är det extremet färggrant... Blått, brunt och vitt med eventuella inslag av grått och svart är liksom annars vad jag kör på. Fast jag har satt stopp på nya blåa schabrak, kan ju inte bara ha en färg liksom.

Kan väl inte anklagas för att ha en bra bild men... :angel:
Blev lite inköp idag på Börjes iaf! :D
Det är:
3 st täcken (stall, vinter, övergång)
Pannlampa
Lucernpellets
Täckesimpregnering
Grimskaft
Gummiskrapa

12107206_757600071029994_8382800106297046525_n.jpg

Spooks Martha parkas, in loooove :love: Perfekt tjocklek nu när det är halvkallt.
CE679960-CC45-4CCA-9A73-6A6E9273E832_zpsphsx26mo.jpg

En tredje kavaj, jag hade ju ingen blå :angel: Också den från Spooks.
6B3F8FBC-63FC-4F68-948E-0AE0E78F9A0E_zpsatknvcct.jpg

Premiera kandar (ska bara användas som träns men jag vill slippa aachen-fästet) och pannband från XHM.
94A8A120-6F6C-46F6-8722-CE6D7B487C08_zpsmpppadde.jpg

Gjord till unghästen.
592A975B-0DA6-45A7-8A8A-0D95AB20662F_zpse5zhikvr.jpg

Ingen bild men jag bar tvungen att åka och hämta en maskin igår i Gävle så jag stannade på Geanngården och köpte ett par fleecefodrade softshellridbyxor.

Som en varm kram :love:

Åh var de sköna? Hur är passformen? Jag var och kände på dem men tyckte de verkade ha extremt låg midja så jag provade inte ens , orkade inte. :p behöver ridbyxor relativt akut men kommer mig aldrig för att fastna för några som finns i de lokala butikerna...

Åh var de sköna? Hur är passformen? Jag var och kände på dem men tyckte de verkade ha extremt låg midja så jag provade inte ens , orkade inte. :p behöver ridbyxor relativt akut men kommer mig aldrig för att fastna för några som finns i de lokala butikerna...

Jo de har väldigt låg midja men gick upp en storlek för att rymma även långkallingar sen och då blir midjan så lös att det inte gjorde något. Annars väljer jag bort det märket. Gillar t ex MHs med hög (på riktigt!) midja :love:

Jo de har väldigt låg midja men gick upp en storlek för att rymma även långkallingar sen och då blir midjan så lös att det inte gjorde något. Annars väljer jag bort det märket. Gillar t ex MHs med hög (på riktigt!) midja :love:

Ah, då får jag kanske ta mig till en annan shop i stan som brukar ha lite från mh. Hatar att prova ridbyxor. :o provade ett par på hööks och gav upp direkt, haha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 989
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur