Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer de senaste :)

Lite smått och gott

image_zpstjhbvor0.jpg

Equiline soundless, ska se om det hjälper på den ena damen som har lite svårt att fokusera på rätt saker ibland :D

Hur tycker du det funkar? Jag funderar på att köpa nått liknande. :)

Hur tycker du det funkar? Jag funderar på att köpa nått liknande. :)

Jag tycker absolut att den har effekt, men jag har inte kunnat testa den så mycket som jag velat vid uteritt tex pga alla älgflugor vi har :( Men i ridningen över lag funkar det på min häst. Hon blir lugnare och mer harmonisk att jobba med! Det finns väl lite fler märken nu som ligger bättre i pris om man vill testa. Tror de kan ha varit Eskadron jag sett?

Jag tycker absolut att den har effekt, men jag har inte kunnat testa den så mycket som jag velat vid uteritt tex pga alla älgflugor vi har :( Men i ridningen över lag funkar det på min häst. Hon blir lugnare och mer harmonisk att jobba med! Det finns väl lite fler märken nu som ligger bättre i pris om man vill testa. Tror de kan ha varit Eskadron jag sett?

Låter ju toppen! Hästen jag rider kan ju kännas lite ofokuserad framför allt när vi rider ut i skogen eller om det blåser och så. Jag måste nog köpa och testa :)

Hörrni shoppingproffs!
Jag har ju en ljusbrun sadel jag älskar och vill ha ett matchande träns. Jag orkar inte googla men det närmaste jag kommit är Globus variant på New Tan men tränsen är inte så fina som jag vill ha de.

Tips?!

Helst remont men engelsk utan snokrem fungerar i värsta fall :p

Hörrni shoppingproffs!
Jag har ju en ljusbrun sadel jag älskar och vill ha ett matchande träns. Jag orkar inte googla men det närmaste jag kommit är Globus variant på New Tan men tränsen är inte så fina som jag vill ha de.

Tips?!

Helst remont men engelsk utan snokrem fungerar i värsta fall :p
Jag tror att Santa Cruz har en del olika färger på lädret till sina träns.

Låter ju toppen! Hästen jag rider kan ju kännas lite ofokuserad framför allt när vi rider ut i skogen eller om det blåser och så. Jag måste nog köpa och testa :)
Jag har en till min känsliga och något stressade häst och det har varit superbra nu när vi flyttat till nytt ställe och han varit lite på tårna. Man kan kombinera med öronproppar också om man har en ljudkänslig häst.

Vad tror ni om det här täcket? Jag är på jakt efter ett regntäcke som även håller honom lite varm och go ;)

Jag håller med @lady_vip
Upplever att de lätt får skav av fleece. Dessutom fastnar det massor med hår.

Tipsar dig istället om bucas irish turnout, som jag själv nyss köpt. Finns i 50g så det skyddar från regn och lite fyllning i så hästen inte blir kall om kallt regn lägger sig ovanpå. Utan att riskera att det blir för varmt om solen skulle kika fram ☺

Personligen gillar jag inte fleecefoder för att det liksom greppar tag i pälsen och inte är lika rörlig på hästen. Annars vet jag inte så mycket om deras täcken.
Jag håller med @lady_vip
Upplever att de lätt får skav av fleece. Dessutom fastnar det massor med hår.

Tipsar dig istället om bucas irish turnout, som jag själv nyss köpt. Finns i 50g så det skyddar från regn och lite fyllning i så hästen inte blir kall om kallt regn lägger sig ovanpå. Utan att riskera att det blir för varmt om solen skulle kika fram ☺

Tack för tipsen! :)

Jo de har väldigt låg midja men gick upp en storlek för att rymma även långkallingar sen och då blir midjan så lös att det inte gjorde något. Annars väljer jag bort det märket. Gillar t ex MHs med hög (på riktigt!) midja :love:

Psst, om du gillar riktigt hög midja kan jag tipsa om Olvossa high waist :love: Helt fantastiska byxor, de har både hemsida och Facebook sida.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 989
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur