Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har shoppat så väntar bara på leveranser. tror det slutade på 5 eller 6 schabrak :o 2-3 set lindor.. ops :p
Vågar inte kolla leveransbekräftelsen haha

20150101_192825.jpg
Ursäkta grymt dålig bild men häst vilar för hovböld och jag tyckte synd om honom *hostmighost* och hittade äntligen dessa kompletta skydden!
Sådana är jag så sugen på skaffa. Enkla och smidiga :) Och tröstshoppa får man! :D

Vet inte om man får outa namn på butiker, men köpte den från en webbshop (vet inte om de har en IRL butik också?) som börjar på E och ligger i Sundsvall. Att det var typ 40% rea på den gjorde ju inte saken sämre :D

Lite halvt OT men jag har sett flera webshoppar som säljer ut Animo till vrakpriser. Är det av någon särskild anledning eller är det bara ett märkligt sammanträffande? :cautious:

@bejkonfis
Har också lagt märke till det på sista tiden! Hade egentligen tänkt köpa den från en stor webb-mäss-butik vi här kan kalla "S HSP", vet inte om du kan lista ut vilka det är...
Men där tog min storlek slut i ett fingerknäpp tyvärr :(

Annars så är det först nu när du säger det som jag har reagerat. Själv har jag mest varit glad för att det är billigare nu! :D

Då gissar jag att det beror på att Animo är så löjligt dyrt att de inte kan sitta på ett lager med skrikiga italienska kläder ingen vill ha. Jag vet inte vad en särskild anledning skulle vara? Den butik jag jobbar med har inte nämnt något.

Plus att Animos kundservice är fullkomligt värdelös så dom har väl lyckats avskräcka en ganska stor kundkrets vid det här laget.

Någon som vet hur GG-tränsen är i storlek? Har tänkt köpa remont till min blivande 3åring och är helt frälst i deras modell Ariel:love: Men han ligger mittimellan ponny och cob och läste att dom är stora i storlek?

Någon som vet hur GG-tränsen är i storlek? Har tänkt köpa remont till min blivande 3åring och är helt frälst i deras modell Ariel:love: Men han ligger mittimellan ponny och cob och läste att dom är stora i storlek?

Jag köpte först full då det är den storleken min d-ponny oftast har i träns.
Men det drunknade han i, så nu har han Island, ariel med pärlor på nosgrimman och pannbandet.
Sitter som gjutet.
Dock är kvalitén på lädret under all kritik.
Remmarna under hakan gick sönder redan första gången :mad:

Nu ligger det och väntar på att jag ska sy dit nya remmar :mad:

Ariel utan pärlor, den i storlek full, är i helt annat läder.

Jaaa...
Eftersom jag har köpt den här... hästen alltså... så har det blivit en del shopping eftersom hon är min första egna häst!

Ländtäcket på den här bilden köptes begagnat i toppskick.

Bland annat ett Amigo-täcke med liner

En Prestige Versailles, samt stigläder och stigbyglar

Sadelgjord

Glen Gordon-benskydd

plus en hel del annat småpill som inhandlades på Ullared, så det visar jag i den tråden :D

Jag köpte deras diablo-träns på friend's i november. Min kuse ligger mellan full och xfull, nordis så bred och lång i huvudet.
Full funkar, käkremmen sitter på största hålet medan nosremmarna (pullar träns) sitter nästan längst in.
Pannbandet är lite kort, men funkar.

Ang lädret så hade jag förväntat mig mer av ett träns i den prisklassen. Det är väl stelt för min smak, men går säkert att smörja upp.
Men det håller och ser fortfarande nytt ut ny efter två månaders användning. :)
Om inte annat så är det sjuuukt snyggt :love:

Fick hem dessa sötingar i veckan, grå lindor med vita döskallar. På kardborren är det vit döskalle på svart botten.
0CDF94EE-22A1-46DF-8C1D-C40AA951FB46_zpsfo2fqcas.jpg

Sen provade jag förbygeln jag köpte och det var på det berömdaste. Jäkla häst till att vara grov :p
1692CEEA-64D2-423A-BD2A-34F4D0F0C06D_zpslxgujjer.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 159
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
719
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross