Med karm. Helt utan tvekan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med karm. Helt utan tvekan.
Göra dem smalare på något vis genom att vecka eller sy in blir inte så bra då det bryter mönstret i tyget, hade de varit helfärgade hade det ju varit ett alternativ annars.Är INTE bra på att sy Men man kan inte sy om på något vis att man veckar längderna och gör omtag? Blir dock mer gammaldags och "tantigt" kanske. Eller bara ta bort den svarta kappan, kan det bli lite ljusare då?
Eller längre gardinstång så de liksom hänger längre ut från fönstret? Bara lösa förslag som poppade upp i huvduet Inte alls säkert de funkar i praktiken
Varför inte köpa en längre gardinstång så halva längden täcker vägge o halva fönstretGöra dem smalare på något vis genom att vecka eller sy in blir inte så bra då det bryter mönstret i tyget, hade de varit helfärgade hade det ju varit ett alternativ annars.
De hänger så långt ut det går just nu och jag känner ändå att för lite av fönstret syns (och blommorna) så funderar på om det helt enkelt är bäst att inte ha längder alls utan köpa/sy en annan kappa och enbart ha den. Kan ju alltid spara dessa gardinerna till senare så helt bortslösat är det ju inte men känns alltid lite vemodigt när man har en idé om hur allt ska bli så slutar det i pannkaka.
Ja det var min första tanke med men tror det skulle se lite dumt ut? blir ju väldigt mycket utanför då, kan dessutom inte ha för mycket för till vänster om fönstret alldeles utanför bild är diskbänken.Varför inte köpa en längre gardinstång så halva längden täcker vägge o halva fönstret
Varför inte köpa en längre gardinstång så halva längden täcker vägge o halva fönstret
Jag är på jakt efter en akvarell (tror jag att det är?) tavla med häst motiv. Helst skulle jag ju vilja ha en av Peder Fredricsons men jag anar att de kostar en hel del... Så vars kan jag hitta liknande?
Lena Furberg har väl gjort en del akvarell till försäljning. Vet inte vad du tänkt dig kostnadsmässigt men hör med henne om du är nyfiken. Likaså finns det ett gäng i tecknartråden här på forumet som är fantastiskt talangfullla, kika där!
Annars kan man nog hitta en del billiga alternativ på Etsy.
Tack för tipset! På etsy hittar jag massa fina saker. Farlig! Vet du hur det är att beställa därifrån? Är det säkert, hur är det med tull osv?
Jag har beställt tavlor från Etsy, från tre olika butiker. Det har gått supersmidigt! =)Tack för tipset! På etsy hittar jag massa fina saker. Farlig! Vet du hur det är att beställa därifrån? Är det säkert, hur är det med tull osv?
@lisa412 Kolla Kirsch eller Jysk kopia med C-skenor som du kan fästa upp mot taket, du behöver fingerkrokar och veckband (?) på gardinerna bara.