SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
sex stycken av den högra stolen , ska försöka hitta ett passande matbord också.
39573_e7640de009d385788c2a7679a7ff7ffc.jpg

En lampa till köket.
300px-PH-Lampan_1.jpg

Såg ett tyg i butik och blev helt förälskad, så jag som inte bytt gardiner sedan jag flyttade in i lägenheten för över tre år sedan, och inte har sytt sedan jag gick i grundskolan för nästan 15 år sedan.. sydde mig ett par gardiner :p
n1qd7q.jpg

Tyvärr blev det ju inte så bra. Räknade ut tyget till kappan räckte precis utan att behöva skarva. Det jag däremot inte tänkt på var hur breda längderna faktiskt blev i förhållande till fönstret, man vill ju gärna se ut också.. Därför ser längderna lite knöliga ut då de liksom är "tillbakadragna" på gardinstängerna och kappan då blev lite för kort. Håller nu på fundera på om jag ska sy något nytt och då endast som en kappa. Synd för jag blev väldigt nöjd i övrigt, kan tyvärr inte göra fönstret större heller :cry:

Är INTE bra på att sy ;) Men man kan inte sy om på något vis att man veckar längderna och gör omtag? Blir dock mer gammaldags och "tantigt" kanske. Eller bara ta bort den svarta kappan, kan det bli lite ljusare då?
Eller längre gardinstång så de liksom hänger längre ut från fönstret? Bara lösa förslag som poppade upp i huvduet :) Inte alls säkert de funkar i praktiken :p

Är INTE bra på att sy ;) Men man kan inte sy om på något vis att man veckar längderna och gör omtag? Blir dock mer gammaldags och "tantigt" kanske. Eller bara ta bort den svarta kappan, kan det bli lite ljusare då?
Eller längre gardinstång så de liksom hänger längre ut från fönstret? Bara lösa förslag som poppade upp i huvduet :) Inte alls säkert de funkar i praktiken :p
Göra dem smalare på något vis genom att vecka eller sy in blir inte så bra då det bryter mönstret i tyget, hade de varit helfärgade hade det ju varit ett alternativ annars.

De hänger så långt ut det går just nu och jag känner ändå att för lite av fönstret syns (och blommorna) så funderar på om det helt enkelt är bäst att inte ha längder alls utan köpa/sy en annan kappa och enbart ha den. Kan ju alltid spara dessa gardinerna till senare så helt bortslösat är det ju inte men känns alltid lite vemodigt när man har en idé om hur allt ska bli så slutar det i pannkaka.

Göra dem smalare på något vis genom att vecka eller sy in blir inte så bra då det bryter mönstret i tyget, hade de varit helfärgade hade det ju varit ett alternativ annars.

De hänger så långt ut det går just nu och jag känner ändå att för lite av fönstret syns (och blommorna) så funderar på om det helt enkelt är bäst att inte ha längder alls utan köpa/sy en annan kappa och enbart ha den. Kan ju alltid spara dessa gardinerna till senare så helt bortslösat är det ju inte men känns alltid lite vemodigt när man har en idé om hur allt ska bli så slutar det i pannkaka.
Varför inte köpa en längre gardinstång så halva längden täcker vägge o halva fönstret :idea:

Varför inte köpa en längre gardinstång så halva längden täcker vägge o halva fönstret :idea:
Ja det var min första tanke med men tror det skulle se lite dumt ut? blir ju väldigt mycket utanför då, kan dessutom inte ha för mycket för till vänster om fönstret alldeles utanför bild är diskbänken. :)

:up:

@Tiffanys Jag tycker att det hade räckt att få ut gardinerna bara lite grann från fönstren för att få in mer ljus. Sedan hade jag helt struntat i kappan som gör att fönstret blir lite stympat på höjden. Jag tycker också att de skulle vinna på att sys upp lite. Just nu har de en längd där de varken är långa eller korta, utan någonstans mittemellan. Testa att ta bort kappan och nåla upp längderna så att de går ungefär i höjd till elementet.

Jag är på jakt efter en akvarell (tror jag att det är?) tavla med häst motiv. Helst skulle jag ju vilja ha en av Peder Fredricsons men jag anar att de kostar en hel del... Så vars kan jag hitta liknande? :)

Jag är på jakt efter en akvarell (tror jag att det är?) tavla med häst motiv. Helst skulle jag ju vilja ha en av Peder Fredricsons men jag anar att de kostar en hel del... Så vars kan jag hitta liknande? :)

Lena Furberg har väl gjort en del akvarell till försäljning. Vet inte vad du tänkt dig kostnadsmässigt men hör med henne om du är nyfiken. Likaså finns det ett gäng i tecknartråden här på forumet som är fantastiskt talangfullla, kika där!

Annars kan man nog hitta en del billiga alternativ på Etsy.

Lena Furberg har väl gjort en del akvarell till försäljning. Vet inte vad du tänkt dig kostnadsmässigt men hör med henne om du är nyfiken. Likaså finns det ett gäng i tecknartråden här på forumet som är fantastiskt talangfullla, kika där!

Annars kan man nog hitta en del billiga alternativ på Etsy.

Tack för tipset! På etsy hittar jag massa fina saker. Farlig! :p Vet du hur det är att beställa därifrån? Är det säkert, hur är det med tull osv?

Tack för tipset! På etsy hittar jag massa fina saker. Farlig! :p Vet du hur det är att beställa därifrån? Är det säkert, hur är det med tull osv?

Det beror helt på vilken försäljare och från vilket land. Varje shop motsvarar en individuell försäljare. Jag har bara positiva erfarenheter från diverse etsy-försäljare, både inom och utom EU, har dock inte handlat något som överskridit gränsen för att betala tull och köper i regel från ställen med gott om feedback från kunder.

Info om tull osv hittar du här: http://www.tullverket.se/innehallao...ranettannatland.4.3a7ecf261459ea29e006dc.html

Vad ska man använda för att hänga upp en gardin i taket?? Ikea har nån variant men jag tycker det ser ut som en duschskena.. Jag vill ha nått som ligger platt mot taket. Finns det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka