SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frågar här. Jag ska flytta efter jul, sitter därför och letar på nätet efter lite ny och fräsch inredning.
Hur tänker ni angående färgsättningen hemma?

Jag har alltid vart sådan som tycker att man köper väl det som är fint, typ. Men hur matchar man utan att övermatcha? Har ni nån tumregel?
Hade velat ha pastellrosa detaljer och mörk grönt. Grå inredning så som fåtölj, soffa och överkast t.ex.
Eller är det för tråkigt? Är van vid mycket mer färg. :angel:
Bästa sättet att undvika övermatchning är att låta sakerna avvika lite i nyans, tycker jag. Alltså samma färg men olika nyanser. Det går också att skapa variation med att. Använda olika material och olika strukturer. Jag gillar när färgskalan är sammanhållen. Olika färger i varje rum är inte min grej.

11934653_934198613321160_1364573625_n.jpg

Shoppade en ny kommod med handfat, blandare och överskåp och andra beslag. Tur att det dessutom matchar med Voluspaljuset och Marc Jacobs parfymen :D

12230955_1622071784720339_1525717926_n.jpg

Vitrinskåpet i bakgrunden (och bordskivan/dörren shoppade jag gratis under altanen hemma hos mina föräldrar ;))
12224316_1636067226666386_1664148231_n.jpg

Sen har jag shoppat tapeterna i bakgrunden och hundvalpen, han måste ju också räknas med tanke på hur hemtrevligt han gör det :D

@Peplis Tack! Precis, kanske med en skiva i marmor eller mässing. Det svåra blir nog att välja mönster och färg på luckorna. Så kan man gömma undan pärmar och andra tråkigheter.
superfront_5603131a9606ee2af9520143.jpg

Tack för input, har suttit och försökt mig på lite "moodboard"- liknande. Letar runt på nätet efter inredning som är enhetligt och snyggt.
Vill skapa en välkomnande atmosfär, avslappnat och inte för sterilt. Och en känsla som säger att jag spenderar en stor del av min tid ute, och har därför valt att försöka få in naturen i mitt hem.

Flummigt? Ja ;)

Här vill jag oxå vara med. Sambon och jag börjar äntligen få lite ordning i huset vi flyttade in i för 2 månader sedan.
Vi hittade inget köksbord som vi gillade, så vi snickrade ihop ett eget. Tyvärr är det lite högt så nu väntar vi på att svärfar ska bli klar med sågen så vi kan kapa benen lite. Blir lätt så snett om man handsågar så grova reglar :p
Målade även om soffan som jag fått av farmor och farfar, den var tidigare almogeblå. Har klätt sofflocket med madrass och ett grövre tyg som ska hålla ett tag. Hade först vaxduk på, då morsan alltid haft det, grymt smidigt att bara torka av. Men då hunden och katterna är i soffan när de är ensamma hemma, så sprack vaxduken hela tiden. Så därför blev det ett lite grövre tyg istället.
10277618_10207803403262061_7929921110321176002_n.jpg

Jag har precis flyttat och kökshörnan med mat-/arbetsbord och bokhylla börjar kännas riktigt bra redan. Bokhyllan, bordet, lampan och de båda rottingfåtöljerna är nytt från IKEA. Lägenheten är en 1,5a på 36 kvadrat :)

20151117_171703.jpg

Gardinerna är hemska, övertogs från förra hyresgästen för att agera insynsskydd till dess jag hittar några bättre.I vänsterkant skymtar kylskåpet.
20151117_171756.jpg

Och en bild på min favorittavla som fick sin plats i hallen. Köpt på Island i somras av en lokal fotograf. "White sheep can't jump" - blir så glad bara av att se den :D

Alltså jag är inne på Royaldesigns hemsida varje kväll och fönstershoppar. Hur ska det här sluta?

Har köpt mig lite nya tallrikar, både flata och djupa från Rörstrands Swedish Grace kollektion.
Har hittat en lampa som jag troligen kommer att köpa, industri- stuk i koppar.
Tänkte även köpa Eva Solos rödvinsglas (:love:) och till antingen mousserande eller vitt vin. Typ två av varje och sedan ha "fulglas" på IKEA när man är fler.

Alltså jag är inne på Royaldesigns hemsida varje kväll och fönstershoppar. Hur ska det här sluta?

Har köpt mig lite nya tallrikar, både flata och djupa från Rörstrands Swedish Grace kollektion.

Vilken färg blev det? Spanar själv på de jäkla tallrikarna.. :p :D

Vilken färg blev det? Spanar själv på de jäkla tallrikarna.. :p :D
På de stora tallrikarna valde jag vitt, för jag tyckte att det skulle bli sådär med brunsås på pastellrosa eller grönt. ;)
Däremot blev det två blå och två rosa muggar, det glömde jag nog att nämna. Och sedan blev det blandat med rosa, grönt och blått på assietterna och de djupa. :bump:
Jag vill mer att man ska kunna ha en snygg sallad-/ förrätt- assiett till den vita eller med mackor på för att matcha med mugg. :)

Jag har dessutom Höganässervis i alla möjliga former och tillbehör som jag tänkte plocka fram vid fler gäster. :)

Där jag köpte dem har de dessutom 25% på alla tallrikarna på den kollektionen så.. passa på!

På de stora tallrikarna valde jag vitt, för jag tyckte att det skulle bli sådär med brunsås på pastellrosa eller grönt. ;)
Däremot blev det två blå och två rosa muggar, det glömde jag nog att nämna. Och sedan blev det blandat med rosa, grönt och blått på assietterna och de djupa. :bump:
Jag vill mer att man ska kunna ha en snygg sallad-/ förrätt- assiett till den vita eller med mackor på för att matcha med mugg. :)

Jag har dessutom Höganässervis i alla möjliga former och tillbehör som jag tänkte plocka fram vid fler gäster. :)

Där jag köpte dem har de dessutom 25% på alla tallrikarna på den kollektionen så.. passa på!

Jag gillar de svarta (eller om de kallas mörkgrå?) Min pappa har gamla tallrikar från samma, men de djupa såg annorlunda ut då och jag gillar de gamla bättre, därför har jag inte riktigt blivit färdig.. :p

Jag undrar om någon här vet var man kan köpa dörrdekorer?! (heter det så? Alltså en bild man sätter över hela dörren..) Jag hittar typ ingenting när jag googlar..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka