SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@pepp: Och du, pv och er relation överlevde besöket? ;) :rofl: Min käre särbo gnäller så fort han ser IKEA-ladan men förra gången handlade han mer än mig! :p

Ljushållarna var jättesöta :up:

Relationen överlevde :D ingen av oss är ett fan av Ikea, så vi hade en lista, som vi bockade av och stack därifrån fortast möjligt, haha!
Vi byggde även ihop sängarna klockan 00 och även det utan att slå ihjäl varandra ;)

Relationen överlevde :D ingen av oss är ett fan av Ikea, så vi hade en lista, som vi bockade av och stack därifrån fortast möjligt, haha!
Vi byggde även ihop sängarna klockan 00 och även det utan att slå ihjäl varandra ;)

Jag gillar heller eg inte IKEA :p men en del saker är bra, tex lådor odyl för att få ordning på allt elände man har :D

Jag köpte med mig några fina temuggar från Polen :)

2015-08-09-1422_55c745ec9606ee11193a845b.jpg

@pepp: Och du, pv och er relation överlevde besöket? ;) :rofl: Min käre särbo gnäller så fort han ser IKEA-ladan men förra gången handlade han mer än mig! :p

Ljushållarna var jättesöta :up:
Och här körde jag med att gå till IKEA andra dagen vi var tillsammans, 8 månader senare så har relationen överlevt runt 5 till IKEA besök. Jag känner mig udda som gillar att gå på IKEA när alla andra hatar det. Min pv bara överlever besöken... :angel::angel:

Jag har köpt köksstolar.. efter si så där 11månader.. :D Haha!
Två sådana här från Mio blev det (öhh, hey skitstorbild..) :p
266360d9-84ac-4277-9f85-528caab6561e.jpg

Nya sängkläder (som om jag behöver fler par :D )

12191064_10153006889451841_8226891953657314686_n_563b5b962a6b2279bc12a027.jpg

Hatar tapeten i sovrummet (och i vardagsrum och hall, hahaha)

Frågar här. Jag ska flytta efter jul, sitter därför och letar på nätet efter lite ny och fräsch inredning.
Hur tänker ni angående färgsättningen hemma?

Jag har alltid vart sådan som tycker att man köper väl det som är fint, typ. Men hur matchar man utan att övermatcha? Har ni nån tumregel?
Hade velat ha pastellrosa detaljer och mörk grönt. Grå inredning så som fåtölj, soffa och överkast t.ex.
Eller är det för tråkigt? Är van vid mycket mer färg. :angel:

Frågar här. Jag ska flytta efter jul, sitter därför och letar på nätet efter lite ny och fräsch inredning.

Jag har alltid vart sådan som tycker att man köper väl det som är fint, typ. Men hur matchar man utan att övermatcha? Har ni nån tumregel?
Hade velat ha pastellrosa detaljer och mörk grönt. Grå inredning så som fåtölj, soffa och överkast t.ex.

Vi har mörka golv, ljusa väggar (vitt, grått, silver), blandat vita och svarta möbler beroende på rum (bara vitt i ett rum och svart i ett annat så det är inte blandat) och sen diskreta (alltså svart, vitt, grått och liknande) på saker som man kommer ha länge.
Färgen sätter vi genom att byta ut kuddar, gardiner och så vidare. På så sätt är det hållbart i längden och det går väldigt enkelt att ändra färger utan att behöva byta större och dyrare inredning. :)

Jag är också i flyttagen och har precis fått hem mitt lass med nya möbler. Det är svårt att säga något generellt med färgskalor då det är väldigt individuellt vad man gillar. Själv har jag till viss del utgått från de möbler jag tar med mig från nuvarande bostad, dels med en vision av hur jag vill att det ska kännas. Slutresultatet hoppas jag blir olika gröna nyanser, obehandlat trä och matta metaller. Jag tar mycket inspiration från växthus, redskapsbodar och arbetsplatser där man jobbar med händerna. Stora ytor, stabila möbler, praktiska lösningar och mycket växter. Jag tycker även det är viktigt att blanda gammalt och nytt och försöker i den mån jag kan köpa saker begagnat.

Inser att det blev en rätt flummig beskrivning :angel: Hoppas att ha kommit någorlunda i ordning i nästa vecka så eventuellt så dyker det upp lite bilder då :)

Nu är det två och en halv vecka innan vi får nycklarna till vårt nya hus! :banana:
Har sagt att jag inte ska gå bananas och köpa massa inredning innan vi är på plats och verkligen märker vad vi behöver och får plats med, men jag har tjuvstartat lite ändå :angel:

10423961-origpic-f15a2e.jpg

IMG_0074_zps8l27adws.jpg

Detta ska in i blivande kontoret. Det som saknas nu är ett rymligt sideboard, men funderar på om jag ska köpa skåp från Ikea och sätta Superfrontluckor på...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka