SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är på jakt efter nån sorts lampa att ha vid min soffa. Jag vill helst ha nån som hänger ner från taket eller sitter på väggen men alla tips tas gärna emot :)
Jag har tittat lite på den här men jag vet inte..

Det var rabatt på tapeter på Rusta den här veckan så jag köpte de jag sett ut till köket (och ja, jag vet att Rustas tapeter, målarfärg etc har dåligt rykte men jag har inte obegränsad budget och de var non-woven iaf):

20401510-ItemBig-636017122410000000.jpg

Jag tycker de är fina och de borde passa bra till träluckorna. 149 kr i ordinarie så 111,75 kr/rulle nu vilket var mycket överkomligt.

Det var rabatt på tapeter på Rusta den här veckan så jag köpte de jag sett ut till köket (och ja, jag vet att Rustas tapeter, målarfärg etc har dåligt rykte men jag har inte obegränsad budget och de var non-woven iaf):

Jag tycker de är fina och de borde passa bra till träluckorna. 149 kr i ordinarie så 111,75 kr/rulle nu vilket var mycket överkomligt.
Den är skit söt och mycket lättuppsatt, bra kvalitet och jag har den i balkongrummet i lila.....:up::D

Jag är på jakt efter nån sorts lampa att ha vid min soffa. Jag vill helst ha nån som hänger ner från taket eller sitter på väggen men alla tips tas gärna emot :)
Jag har tittat lite på den här men jag vet inte..

Vet inte hur mycket du vill lägga på en lampa, men jag kollade lite snabbt hos mio.. Där finns bla:
Saigon - som liknar ditt eget förslag.. och
Flowerball - som jag själv hade inhandlat i silver om jag bara hade haft någonstans att ha den :p jag får istället nöja mig med bordslampan i samma serie! ;)

Har rustas i sovrummet och älskar den! Extremt lätt att sätta upp jämfört med den mycket dyrare som sitter i vardagsrummet... Denna är supersöt!

Jag har verkligen noll ideer just nu. Jag behöver hjälp! :crazy:
Hur ska jag inreda min sovalkov? Det enda som är bestämt är att jag ska sätta upp en skena i taket med gardin så jag kan dra för. Där pallen står ska jag ställa en byrå. Sen funderar jag på att sätta upp hyllor ovanför huvudänden.
Har ni några andra/fler ideer?

IMG_0053.jpg

Jag hade målat den bortre väggen och matchat sängkläder med den nyansen. För att få en mysigare känsla, som håller ihop sovplatsen. Och sedan kört dubbla draperier, ett från vänster och ett från höger så man kan välja att ha helt fördraget eller bara huvud- eller fotände.
f645cebccfe0ce5da9450643aca81e6a.jpg

4559ea2ddefb2a6b309791482347f82c.jpg

189006-sovalkov.jpg

Tack för tipsen!

Men till vänster där på min bild är det ett fönster, så om jag hänger upp två gardiner så kommer det hänga mitt på fönstret. Blir det konstigt kanske?

Tack för tipsen!

Men till vänster där på min bild är det ett fönster, så om jag hänger upp två gardiner så kommer det hänga mitt på fönstret. Blir det konstigt kanske?

Ajdå, det syns inte 100 på bilden får jag erkänna. DÅ kanske det är bättre med en gardin, fast jag hade personligen velat välja om jag ska dra för ena, andra eller bägge. Det blir ju lätt dålig luft.

@pepp Cool lampa.
Jag kan dock inte bestämma mig för om jag älskar eller avskyr den, men i rätt hem så blir den nog suverän.
Hoppas du uppdaterar när den hittat sin perfekta plats :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka