SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite gammalt inlägg att svara på men ändå
Jag är så sinnesrubbad att jag byter färg på kuddar och annat vartefter årstiderna skiftar. Just nu har jag rosa och ljusgrönt - det är ju vår tamejtusan. Min soffa är grå så jag kan fläska dit precis vad som helst (nästan). I julas så var det mörkgrönt, rött och silver.

Nu har vi sommar - det är marint, rött och mässing - vi är båtmänniskor (om inte nån jävel har ockuperat båten eller vädret är för eländigt) så det blir gärna båtmässigt hemma också

För övrigt är jag jäkligt sugen på att köpa en liten utemöbel - helst i gjutjärn, en liten soffa och ett bord och kanske två stolar. Nån som har tips om var jag kan hitta det utan att bli ruinerad?

För övrigt är jag jäkligt sugen på att köpa en liten utemöbel - helst i gjutjärn, en liten soffa och ett bord och kanske två stolar. Nån som har tips om var jag kan hitta det utan att bli ruinerad?

Ska du ha helt i gjutjärn eller med träsits? Enbart gjutjärn blir lite kallt. Vet tyvärr inte vart man kan få tag på det, som med allt annat här har jag ärvt min soffa och bord :D Dock behöver träet bytas ut.

Här kan jag tänka mig att hänga framöver! Har precis köpt min första lägenhet, så i slutet av oktober flyttar jag från min studentlägenhet till en 2a på 72 kv i ett hus byggt 1932. Jag är helt kär :love:

Så nu har jag passat på att köpa en soffa på rean!
ca5a2609-6dad-4836-9669-ad757eeb0855.jpg

Och ett soffbord :love:
77e43d7b-c680-4a29-910c-8ded738299bc.jpg

Dock har jag ett dilemma, sen när det är dags att köpa matta till vardagsrummet så behöver jag en som kan vara under soffan, alltså måste mattan vara minst 260 cm lång. Visst finns det mattor som är tillräckligt stora, men alla är så dyra :( Hur hade ni löst det? Kan jag köpa två mindre mattor och lägga tätt intill varandra, eller ser det dumt ut? Jag tänker mig en ryamatta eller en bomullsmatta.

Här kan jag tänka mig att hänga framöver! Har precis köpt min första lägenhet, så i slutet av oktober flyttar jag från min studentlägenhet till en 2a på 72 kv i ett hus byggt 1932. Jag är helt kär :love:

Så nu har jag passat på att köpa en soffa på rean!
ca5a2609-6dad-4836-9669-ad757eeb0855.jpg

Och ett soffbord :love:
77e43d7b-c680-4a29-910c-8ded738299bc.jpg

Dock har jag ett dilemma, sen när det är dags att köpa matta till vardagsrummet så behöver jag en som kan vara under soffan, alltså måste mattan vara minst 260 cm lång. Visst finns det mattor som är tillräckligt stora, men alla är så dyra :( Hur hade ni löst det? Kan jag köpa två mindre mattor och lägga tätt intill varandra, eller ser det dumt ut? Jag tänker mig en ryamatta eller en bomullsmatta.

Två mattor jämte varandra funkar utmärkt, det brukar jag ha hemma. :)

Vår badrumsmatta var nästan beyond saving då jag har en katt med luddig underull och så har jag kattlådan där i badrummet också. Full med ludd och små korn och helt hopplös att försöka sopa/städa, utan man får sitta där och plocka för hand men inte ens då försvinner allt.
Sagt och gjort så köpte vi en ny matta istället, mycket enklare :angel::D
img-20160820-174216.jpg

Skadar dock inte att jag fick syn på den här i affären och blev förälskad i den :love::love::love:
Den är slät och lite sådär hård så det borde vara mycket lättare att sopa :up:

(Vi bytte även mattan utanför badrummet, exakt samma problem där plus att den var tung och hård, dvs svår att skaka. Till min yngre men gamla plastmatta, den passar t.o.m lite bättre än den förra då den tar upp mindre plats, plus hallå sopa borde vara hur enkelt som helst :love:)

Har påbörjat lite shopping tills när jag flyttar men har packat ner allt + att det blir mer inköp så får nog fota allt när det är på plats istället :angel:

Vars kan man hitta tyg som man hänger upp på väggen? Det heter typ tapestry på engelska. Har ingen aning om vad det kallas på svenska.. ;)

Vår badrumsmatta var nästan beyond saving då jag har en katt med luddig underull och så har jag kattlådan där i badrummet också. Full med ludd och små korn och helt hopplös att försöka sopa/städa, utan man får sitta där och plocka för hand men inte ens då försvinner allt.
Sagt och gjort så köpte vi en ny matta istället, mycket enklare :angel::D
img-20160820-174216.jpg

Skadar dock inte att jag fick syn på den här i affären och blev förälskad i den :love::love::love:
Den är slät och lite sådär hård så det borde vara mycket lättare att sopa :up:

(Vi bytte även mattan utanför badrummet, exakt samma problem där plus att den var tung och hård, dvs svår att skaka. Till min yngre men gamla plastmatta, den passar t.o.m lite bättre än den förra då den tar upp mindre plats, plus hallå sopa borde vara hur enkelt som helst :love:)

Ååååååh, vart är den köpt?? :love::love:

skarmavbild_2016-09-06_kl_111311_57ce88b8e087c33b71f35e3a.png

Jag och sambon har äntligen köpt en ny säng(dock valde vi en i antracit, men hittar ingen bild på den..) :bump: Blev en Jensen J2 ltd som passade bägge två perfekt! :love: Beräknad leveranstid är 6-8v och jag längtar så mycket tills jag får sova gott på nätterna igen :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka