SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Skall bordsskivan sitta fast? De bord som är här har alla lösa skivor med bara klossar under som gör att den inte kan glida iväg, men vänder man på bordet trillar bordsskivan av.

Haha nu fick du oss att mäta hela huset :D Hade ingen aning om hur stort det var egentligen.

Nu ska vi se. Köket är drygt 12 kvadratmeter. Bordet är 180x90 cm. Från bordets kortsida till bänken är det ca 127 cm, från långsidan till kylskåpet är det ca 182 cm. Nåt mer du vill veta? :D Just nu har vi bordet inskjutet rätt så långt till väggen men det finns ju möjlighet att skjuta ut det om man behöver använda alla stolar, till vardags är vi ju bara 2 personer.

Men då gissade jag rätt så bra :)

Vårat kök är 15 kvadratmeter.
På kortsidan, som är samma som er, får vi över 141 cm om vi tar en lika stort bord som er och på långsidan får vi över 237 cm.
Så då borde vi kunna ha ett större bord än vårat nuvarande och det är precis vad vi vill ha så man får plats med gäster om någon kommer på besök.

Möblemanget är rart, men jag hade försökt ställa bordet vid fönstret. Så härligt att kunna se ut.

Det hade varit en jättebra idé, men tyvärr får det inte plats eftersom man då inte kan öppna kylskåpet :p

*kl*
Själv är jag nyss hemkommen med en begagnad kelim, inget superklipp men till det facila priset av 150 kr för en knuten ullmatta 206x141 cm. Därtill en handgjord trasmatta i bomull, gul och brun, på ca 250x80 som passar utmärkt i mitt kök + en 150x150 hallmatta med gummerad undersida. Slut på blöta golv och kattsand i halva huset.

Hade lätt kunnat hyrt en liten lastbil och möblerat upp huset med matgrupp, soffor, sekretärer, lampor mm. :love: Går inte alls att hitta samma prylar och framförallt inte samma priser i Sthlm som i Gbg! :mad:

Kelimen åkte ut i snön där jag stampade ner den och sedan borstade noga igenom innan jag bar in den, gammalt husmorsknep. ;) Trasmattan ska in i maskinen men pryder just nu sin plats i köket och är sååå skön att gå på. Känns och ser tvättad ut, men bara för att. :D

Får se om jag orkar torka golven först och regga konto för att lägga upp bilder, annars får du tro mig på mitt ord. :D

Skall bordsskivan sitta fast? De bord som är här har alla lösa skivor med bara klossar under som gör att den inte kan glida iväg, men vänder man på bordet trillar bordsskivan av.

Det var bara fäst med häftklamrar (??), så jag tänkte sätta dit pluggar så att det är enkelt att ta av skivan om det behövs.

Båda är beställda från fotografiskas webshop. Den första kommer från utställningen Stories from another world av Helena Blomqvist och den andra från utställningen The artificial mirror av Sandy Skoglund. De kanske är lätta att tröttna på men då de kostar 120 kr/st är det inte en ekonomisk katastrof att byta ut dem :).

Hade btw tänkt att sätta upp en av dem på passepartout. Är det någon som vet hur man ska fästa bilden mot kartongen? Dubbelhäftande tejp eller lim?

Jag ÄLSKAR den första bilden! :love: Har du fått hem affischerna ännu? Kan du inte visa en bild på dem? Galet sugen på att beställa.

kl

eftersom jag alltid läser här för att bli inspirerad, passar jag på att posta själv också.
Idag har jag och sambon spontanshoppat :angel: två såna här:

kung_webb_rosendal-grey_1.jpg

Kungsängen Rosendal, 160 bred, dock med svarta ben. Är väldigt nöjd, och längtar redan till vi får hem den om en månad :D :banana:

Vad blir slutpriset? Nyfiken för vi köpte nyss en Kungsängen säng själva.

Dock tog det 17 veckor totalt från beställning innan vi fick sängen vi först beställde. :devil:

Totalt, säng (2*80), bäddmadrass, ben (8st), madrasskydd och ett kuvertlakan för 160-säng landade vi på runt 12', så det kändes helt rimligt :) 50% rabatt nu pga att de firar jubileum, så smålänningen i mig ville passa på :p

(Har läst lite och en del påstår att de "höjer" ordinarie pris så att det ska låta som en bättre rabatt, och det är möjligt att det är så, jag håller inte koll på deras priser. Kändes ivf som ett bra pris för den sängen :))

Vilken köpte ni? Jag hoppas de håller utlovad leveranstid (en månad från nu), börjar bli trött på att trängas i en alldeles för mjuk 120säng med sambon...

En Cue Continental. Vi köpte också den när den var på "specialpris", som de verkar ha hela tiden.
Den består av två 90-sängar, en 180 cm madrass, en tjock bäddmadrass, åtta ben och en gavel. Vi gav strax under 25 för den. Supernöjda, så jävla skön. Aldrig mer behöver man längta efter hotellsängar. ;)

Vår kom på dagen för lovad leverans, sex veckor, men 90-sängarna kom i fel nyans vilket tog en jävla massa veckor att åtgärda eftersom de sa att det bara var en nyansskillnad... :devil:

418770_456132474426372_922199246_n_51214893ddf2b335567c6ae1.jpg

Tur så fick vi två drapålakan och två örngott för nio kronor i lite kompensation. ;)

Senast ändrad:

Den låter inte alls dum! Vi kikade lite på Nirvana kontinentalsäng också, men det föll lite på att vi nog vill kunna ha sängram med förvaring i framtiden och då skulle Nirvanan bli alldeles för hög..
Men visst känns det som om de lockar med specialpris hela tiden :p Nuvarande rabatterbjudandena om 40-60% hade texten "gäller till 28 januari" på sig, men enligt tjejen i butiken skulle de ha samma priser februari ut :angel:

*knapplån*

Vart hittar man snygga sängkläder? IKEA har inga som faller mig i smaken. Det är för fula mönster, för konstiga färger och så vidare... Påslakan är det jag är ute efter.

Nu har jag lyckats få en ordentlig samling med sängkläder, bara senaste veckan. :D
Fick ett påslakansett (alltså två stycken för dubbelsäng) av mamma samt hittade äntligen ett till påslakan av det från H&M Home jag letat efter i något år och igår hittade jag två rosarandiga på IKEA för 59 kr/st!

De undre i ceriserosa spets är de från H&M Home jag äääntligen har två av! :love:
57fe186e789411e2bd6322000a1fa42a_7.jpg

Fasiken vad ofta jag kommer behöva bädda rent nu! :p

Jag ÄLSKAR den första bilden! :love: Har du fått hem affischerna ännu? Kan du inte visa en bild på dem? Galet sugen på att beställa.
Jag satte upp den första iaf! våldförde mig visserligen men häftstift. well well. ska nog städa imorgon så efter det kan jag fota den :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka