SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Har haft flera såna filtar men luddsidan blir alltid så ful fort :( Fler som haft samma problem?

Ja, efter 1 tvätt så är de inte så fina längre. Tyvärr! Fortfarande mysiga men inte lika fina.

Har haft flera såna filtar men luddsidan blir alltid så ful fort :( Fler som haft samma problem?
Jag hade samma problem tills min svärmor kom med tipset att alltid tvätta dem i 30 grader och inte i 40 grader. De 10 graderna gjorde stor skillnad!!

Numer kan man tvätta filtarna massor med gånger och de slits inte ut så fort heller.

kl

Kanske inte räknas som shopping eftersom jag fått den, men har äntligen fått hem en släktings gamla stringhylla som jag väntat på snart ett år. Fantastiskt fint skick och i original från 50-talet :love: Dock är jag väldigt osäker på vilket träslag det kan vara. Nu ska jag fundera ut i vilket rum den ska upp också!

Nej, inte om jag jämför med min teakbyrå. Kan försöka ordna en bild, kanske nån kan gissa?

Hmm, kan nog vara en bidragande orsak. Men dom blir ju fula även innan tvätt, drar åt sig så mycket ludd och katthår. Eller så är det jag som är dålig på att dammsuga soffan :angel:

*knapplån igen*

Idag köpte vi ett hus! :D
Så nu kommer det bli massa shopping!

Åh vad jag sitter och drömmer mig bort i inredning just nu.
Till matsalen hade jag tänkt mig ett rustikt, svartbetsat träbort med Kartell Louis Ghost stolar...
Såhär, men bordet mer åt det svarta hållet.

kartellblondinbella_51228552ddf2b340ce2a7455.jpg

Någon som kan tipsa om vart man bäst bör leta för att hitta liknande bord? :)
Det behöver inte vara gammalt i stilen eller så, vi är mycket för "nytt" eller vad man ska säga. :)

Grattis till köpet!

Jag gillar också såna bord och vet att jag har nåt ställe i huvudet där de har nåt liknande, återkommer om jag hittar det!

Tack! :D

Gör gärna det! Glömde säga att vi ska ha tre stolar på varje sida så lite längre än sådär måste det vara. :)

Det är väldigt synd att Indiska har slutat med sina möbler, för de hade såna bord innan.

Jag vet inte vad du tycker om detta, men hade denna stilen passat, eller det är för ljust?
100116_storbild.jpg

Senast ändrad:

KL

Inhandlat

1002

1002

1002

Dessutom lyckades jag fastna för tre grejer som alla visade sig kosta halva priset eller mindre:D

1002

Fick det bli för mig, smått less på att det är för ljust genom persienen (har gatulapma precis utanför fönstret).

Annars var det bara tråk saker denna månad. Ny kastrull, ny ugnsform, nya städgrejer. Inget roligt :eek:

Det är riktigt häftigt! Vill bara flytta in NU! :D

Idag köpte jag en lampa som en vän har i sitt sovrum som jag suktat efter i en evighet men av förståeliga skäl vill hon inte släppa sin så jag hittade en likadan!
Den gör sig nog riktigt fint i matsalen senare. :D

22ad0016841b11e282a322000a1f9709_7.jpg

*kl*

Lite av min shopping på sistone:

Muggar från Marimekko:
01.jpg

Matchande frukostbricka:
01.jpg

Äggkoppar:
01.jpg

Stor plansch, ca 150*90, som ska ramas in och hänga över soffan:

il_570xN.381583505_21ij.jpg

Har köpt några fler planscher också men de visar jag en annan gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?
  • Selenbrist

Omröstningar

Tillbaka