SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

kl

Jag bara måste visa mina fantastiskt söta äggkoppar som jag hittade på Indiska igår:

00ida_3307.jpg

Hade velat ha likadana fast i större storlek också, men de enda stora jag hittat har antingen varit fula eller i fel färg :(

ÅH vad fina! Jag letar äggkoppar för fullt, vill helst ha en massa olika udda men hade de där funnits i ofärgat glas hade jag varit såld!

Det fanns en nästan ofärgad, dock med en svag rosa ton. Kanske inte passar?

Jo jag såg den. Måste nog kolla på dem live först. Men fina är de!

Fina!
Kanske skulle svänga förbi indiska, vi saknar äggkoppar i det här huset..

Nu har jag äntligen fått upp min fototapet som jag postade tidigare i tråden :) Den är 150*110 cm.

Tänker mig att det ska bli någon slags ram runt om också, klurar fortfarande på den!

5bqq0p.jpg

Fin!!

Kl

Vi har precis flyttat in i vår nya lägenhet, inköpslistan har aldrig varit länge:D! Men idag har vi beställt lite tråkgrejer som en torktumlare och jag måste införskaffa ett skåp till badrummet så att handdukar och lakan kan få flytta in där.
Någon som vet hur ett sånt här kan tänkas hålla i ett våtutrymme?

faktum-hogskap-med-hyllplan__29431_PE116747_S4.jpg

Ikeas Faktum med Applåd dörr på bilden

Vi har ganska stort badrum, men det ska stå bredvid tvättmaskin/torktumlare, ventiationen är god.

*allvetare här på Buke...*

Jag letar efter en ljusrosa fleecepläd med teddyluddtyg på ena sidan. Vart hittar jag en sån?
Har två svarta från Rusta, men skulle vilja ha en i ljusrosa och gärna lite större än 130x150 cm.

Precis, men gärna i en ljusare rosa nyans.
Såg att Chilli hade just en sån jag letar efter, tror jag, eftersom färgen ser lite skum ut på hemsidan men ska nog testa att beställa hem den! :)

Vi har en grå sådan som vi hittade på ica maxi. :)
Helt underbar filt och så varm :love: Mini har en liten sådan i vagnen, helt perfekt.

Någon som vet hur ett sånt här kan tänkas hålla i ett våtutrymme?
Vi har en helt vanlig garderob i vårt badrum och det har aldrig varit något problem med fukt.

Menar du att det inte skulle gå att ha vanliga möbler i ett våtutrymme? Är det någon skillnad på badrumsmöbler och andra möbler?

Jag tänker väl mer att om jag jämför nu då Ikeas skåp med Svedbergs badrumsinredning som vi hade i vår förra lägenhet så upplever jag att Svedbergs skåp har en tjockare faner/färg. Men det borde ju också vara en kvalitetsfråga, de kostar ju minst det dubbla.

Jag är mest rädd att det bubblar sig eller så av fukt, men som du säger borde det inte vara några problem. Vi tänkte inte sätta fast det heller, så skulle det bli fult är det ju inte värre än att vi får köpa ett nytt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka